728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۱۵هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۱۵هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

 

  •     عضو کمیته علمی ستاد کرونا: هم‌چنان در ICU ها، بیماران بدحال بستری هستند و تا دو هفته دیگر این میزان مرگ و میر ادامه می‌یابد
  • دانشگاه پزشکی اردبیل: فوتی‌ها و بستریها صعودی است و اگر این روند ادامه داشته باشد تخت خالی نخواهیم داشت
  • ستاد کرونای خوزستان: مرگ و میرها هم‌چنان بالا است و این مربوط به بیمارانی است که سه هفته گذشته در ICU ها بستری شده بودند
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: هم‌اکنون ۶۵۱بیمار بستری، ۱۷۹نفر در ICU و ۵۶نفر با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند
  • دانشگاه پزشکی تبریز: آمار فوتی‌های روزانه کرونا در آذربایجان شرقی در حال افزایش است. ۲۳۹بیمار کرونایی در ICU هستند    

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر سه‌شنبه، ۱۰اسفند ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۱۵هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۷۸۵۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۹۴۳۳نفر، در اردبیل به ۶۶۴۶نفر، در البرز به ۱۵۰۴۳نفر، در اصفهان به ۳۵۸۴۰نفر، در تهران به ۱۲۰۹۵۵نفر، در خراسان رضوی به ۴۱۳۰۵نفر، در خراسان شمالی به ۶۶۶۸نفر، در خوزستان به ۳۱۰۰۵نفر، در زنجان به ۴۹۷۰نفر، در سمنان به ۶۷۸۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۴۱۷۰نفر، در فارس به ۱۹۸۱۰نفر، در قزوین به ۶۱۸۳نفر، در کردستان به ۸۴۴۲نفر، در کرمان به ۱۴۰۴۲نفر، در گیلان به ۱۷۷۵۵نفر، در لرستان به ۱۶۸۴۵نفر، در مازندران به ۱۸۴۷۰نفر، در مرکزی به ۹۳۷۳نفر، در هرمزگان به ۸۵۶۵نفر، در همدان به ۹۵۳۳نفر و در یزد به ۸۵۰۸نفر رسیده است.

 

مردانی عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «هم‌چنان در ICU بیمارستانها، بیماران بدحال بستری هستند. به همین دلیل هم هست که هم‌چنان مرگ و میر ما در حد بالایی بوده و به‌نظر می‌آید که تا دو هفته دیگر این میزان مرگ و میر ادامه یابد» (ایسنا ۱۰اسفند۱۴۰۰).

در اردبیل، «دانشگاه پزشکی اعلام کرد: افزایش فوتی‌ها در استان هم‌چنان صعودی است. آمار بستریها نیز رشد قابل توجه‌ای دارد و اگر این روند ادامه داشته باشد تخت خالی در بیمارستانها نخواهیم داشت» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰اسفند۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «با بستری ۱۴۷بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته، هم‌اکنون ۹۶۵بیمار بستری که از این تعداد ۱۸۷نفر در ICU نگهداری می‌شوند» (ایسنا ۱۰اسفند۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، دانشگاه پزشکی تبریز اعلام کرد: «آمار فوتی‌های روزانه کرونا در آذربایجان شرقی در حال افزایش است. هم‌اکنون نیز ۲۳۹بیمار مبتلا به کرونا در ICU بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۹اسفند۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۴۱بیمار کرونایی بستری شدند. هم‌اکنون ۶۵۱ بستری داریم که ۱۷۹نفر آنها در ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰اسفند۱۴۰۰).

در خوزستان، سخنگوی ستاد کرونا گفت: «مرگ و میرها هم‌چنان بالا است و این موضوع مربوط به بیمارانی است که در سه هفته گذشته در ICU ها بستری شده بودند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۰اسفند۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰اسفند۱۴۰۰ (۱ مارس ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/672794fd-ef09-4b36-888d-79ba7098b969"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات