728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۰۱شهر از ۲۲۶هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۰۱شهر از ۲۲۶هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

در حالی‌که طبق آمار حکومتی تنها در اهواز روزانه ۳۳۰۰ تست مثبت کرونا وجود دارد. وزارت بهداشت

آمار روزانه مبتلایان جدید در کل کشور را ۸۲۰۰نفر اعلام کرد

  • روحانی با اذعان به ورود کشور به موج چهارم کرونا تلاش کرد بر تعلل رژیم در خرید واکسن سرپوش بگذارد و از نقش واکسن در پیشگیری از فاجعه کرونا بکاهد
  • نمکی: ما همه نگران هستیم ما گزارش ویروس انگلیسی در همه کشور از همه استانها را داریم
  • رئیس بهداشت مرکز غرب اهواز: از ۶هزار تست کرونا در روز در اهواز ۵۵درصد مثبت است که نشان از فعالیت ویروس در سطح شهر دارد
  • رئیسی: گردش ویروس انگلیسی در اکثر استانهای ما اتفاق افتاده، خوزستان هم‌چنان روندش صعودی است. تعداد بیماران بستری و مرگ‌ومیر بالا هست و شاید بالاتر هم برود. چهارمحال و بختیاری و قزوین و البرز هم مایه نگرانی است
  • مردانی: افراد زیادی با برگه تست منفی «PCR» تقلبی وارد کشور شدند، این برگه‌ها یک تا یک و نیم میلیون فروخته می‌شود

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱۶ اسفند۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۰۱شهر از ۲۲۶هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۸۷۰۸نفر، در البرز به ۵۶۵۸نفر، در اردبیل به ۲۸۰۷نفر، در اصفهان به ۱۴۶۴۵نفر، در تهران به ۵۳۴۳۶نفر، در خراسان جنوبی به ۲۲۰۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۴۹۳۵نفر، در خوزستان به ۱۲۱۹۵نفر، در سمنان به ۳۶۲۵نفر، در فارس به ۶۷۴۲نفر، در کرمان به ۵۰۱۴نفر، در گیلان به ۸۰۷۱نفر، در لرستان به ۹۴۶۳نفر، در مازندران به ۹۶۱۲نفر، در همدان به ۵۲۸۸نفر و در یزد به ۴۱۳۷نفر رسیده است.

در حالی‌که رئیس بهداشت مرکز غرب اهواز گفت: از ۶هزار تست روزانه در اهواز ۵۵درصد یعنی ۳۳۰۰نفر مثبت هستند (عصر ایران ۶ اسفند)، وزارت بهداشت در یک دروغ احمقانه مبتلایان روز گذشته در کل کشور را ۸۲۰۰ نفر اعلام کرد

روحانی امروز بار دیگر با اذعان به ورود کشور به موج چهارم کرونا تلاش کرد بر تعلل رژیم در خرید واکسن سرپوش بگذارد و از اهمیت واکسن در پیشگیری از فاجعه کرونا بکاهد. وی گفت: «به اندازه جمعیت دنیا امکان تولید واکسن وجود ندارد. عدالتی هم در جهان نیست کشورهایی که مشکلات مالی دارند عقب می‌افتند. تزریق واکسن هم محدودیت دارد. این‌که این واکسنی که تزریق شده چه مدت مؤثر هست و ایمنی می‌آورد روشن نیست، ایمنی‌اش حالا سه ماه است، شش ماه است یک سال هست... در دنیا یک واکسن‌هراسی هم راه افتاده، هر گروهی به یک نوع واکسن حمله می‌کنند. پس ما نمی‌توانیم بگوییم چون واکسن به بازار آمده ما از این معضل عبور کردیم».

در همین حال روزنامه حکومتی آرمان نوشت: «ترکیه در سه، چهار ماه آینده جمعیت کشور را واکسینه می‌کند و شاهد خواهیم بود ثروتمندان برای دریافت واکسن روانه این کشور می‌شوند. اما وزیر بهداشت زمانبندی برای واکسیناسیون ندارد. بودجه واکسن در بودجه کشور منظور نشده است، چقدر از مردم بخواهیم در خانه بمانند، دورهم جمع نشوند، سر کار نروند؟ کارگر روزمرد یک روز سر کار نرود، حقوق ندارد. وزیر بهداشت که عضو ستاد ملی کروناست و باید برنامه واکسیناسیون کشور را تنظیم کند ظاهراً دستورالعمل چگونگی دفن اموات را در برنامه کاری خود دارد» (آرمان ۶ اسفند).

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «گزارش گردش ویروس انگلیسی را تقریباً از همه استانها داریم مسافرت به‌عنوان اصلی‌ترین عامل در گردش ویروس بسیار بسیار مؤثر است ما به‌عنوان وزارت بهداشت مطلقاً موافق هیچ مسافرتی نیستیم» (تلویزیون رژیم ۱۶ اسفند).

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «گردش ویروس انگلیسی در اکثر استانها اتفاق افتاده، خوزستان وضعیت متفاوتی دارد، هم‌چنان روندش صعودی و میزان بیمارانش افزایش‌یابنده است. تعداد بیماران بستری بالا و به تبع مرگ‌ومیرها هم قطعاً بالا هست و شاید بالاتر هم برود». وی با ابراز نگرانی درباره چهارمحال و بختیاری و قزوین و البرز گفت: «بیم این می‌رود که ویروس انگلیسی با توجه به قدرت سرایت بالا، جایگزین ویروس قبلی بشود» (تلویزیون رژیم ۱۶ اسفند).

در خوزستان، مردانی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «افراد زیادی با برگه تست منفی «PCR» کرونا به کشور وارد شدند، در حالی که با قیمتهای یک تا یک و نیم میلیونی این برگه‌های تست به آنان فروخته شده است. بسیاری از مسافران با برگه تست تقلبی وارد کشور شدند، ویروس جهش‌یافته را در خوزستان پخش کردند و این استان را با بحران مواجه کردند» (ایرنا ۱۶ اسفند). در همین حال رئیس بیمارستان امیرالمومنین اهواز از افزایش ابتلا در پرسنل درمانی و خروج تدریجی آنها از سیستم خبر داد (ایسنا ۱۶ اسفند).

در لرستان، فرماندار ازنا گفت: «روستای گرجی در بخش مرکزی این شهرستان به‌دلیل شیوع بالای کرونا و جلوگیری از همه‌گیری غیرقابل کنترل، قرنطینه شده است» (ایرنا ۱۶ اسفند).

در خراسان رضوی «معاون دانشگاه پزشکی مشهد از ابتلای ۱۴نفر به ویروس کرونای انگلیسی در مشهد خبر داد که تنها دو نفر سابقه سفر به خارج از کشور داشتند. این امر نشان می‌دهد ویروس انگلیسی در حال چرخش است» (ایرنا ۱۶ اسفند).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶ اسفند۱۳۹۹ (۶مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66a9ff6e-82c0-4d68-a1a7-3725ce8224df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات