728 x 90

قانون‌گذاران جمهوریخواه فشار بر بایدن را به‌دلیل برنامه هسته‌یی ایران افزایش دادند

فعالیت‌های مخفی اتمی ایران
فعالیت‌های مخفی اتمی ایران

فاکس نیوز روز دوشنبه ۱۴ خرداد نوشت: قانونگذاران جمهوریخواه به‌دلیل برنامه هسته‌یی رژیم ایران فشار بر بایدن را افزایش می‌دهند: «دیگر بس است».

سناتور تیم اسکات و نماینده مایک لاولر قرار است بعدازظهر دوشنبه قطعنامه‌یی را ارائه کنند.

سناتور تیم اسکات و نماینده مجلس نمایندگان کنگره مایک لاولر، قانونگذاران جمهوری خواه، دولت بایدن را تحت فشار قرار می‌دهند تا رژیم ایران را در نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) به‌دلیل افزایش فعالیت‌های هسته‌یی آن محکوم کند و تضمین کند که اقداماتی برای خنثی کردن دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی انجام می‌شود.

بعدازظهر دوشنبه ۱۴خرداد تیم اسکات و مایک لاولر قطعنامه‌یی را ارائه خواهند کرد که «موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع می‌دهد و مجدداً تأکید می‌کند که همه اقدامات برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی انجام خواهد شد».

سناتور تیم اسکات گفت: «در ۱۸ماه پس از آخرین باری که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران را پاسخگو دانست، رفتار بی‌ثبات‌کننده رژیم به‌شدت افزایش یافته است. نیابت‌ی‌های تروریستی آن به نیروهای ما حمله کرده، تجارت جهانی را متوقف کرده‌اند و آتش درگیری وحشیانه در غزه را شعله‌ور کرده‌اند». ماه گذشته، رژیم ایران از سایه خارج شد و مستقیماً به اسراییل حمله کرد، و در تمام این مدت، این رژیم به‌طور پیوسته بر ساخت هسته‌یی خود افزوده است»... .

مایک لاولر در بیانیه‌یی گفت: «رژیم ایران بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است و هیچ تهدید امنیت ملی بزرگ‌تر از ایران هسته‌یی وجود ندارد». او افزود «متأسفانه سیاست خارجی ضعف و مماشات، جمهوری اسلامی را که اکنون بیش از هر زمان دیگری به سلاح هسته‌یی نزدیک شده است، جسورتر کرده است».

این قطعنامه پنج صفحه‌یی هم‌چنین بر «نیاز به یک واکنش هماهنگ بین‌المللی برای رسیدگی به تهدید ناشی از برنامه هسته‌یی رژیم ایران تأکید می‌کند و از همه کشورها می‌خواهد که برای انجام اقدامات قاطع برای اطمینان از دستیابی ایران به سلاحهای هسته‌یی و حمایت از استانداردهای منع اشاعه هسته‌یی در خاورمیانه و فراتر از آن به ایالات متحده بپیوندند»...

سناتورهای بیل کسیدی، جان کورنین، تام کاتن، مایک کراپو، لیندزی گراهام و تام تیلیس، از این قطعنامه حمایت کرده‌اند.

در مجلس نمایندگان، جان جیمز، جرد مسکوویتز، کلودیا تنی، خوان سیسکومانی، یانگ کیم، زک نون، و جاش گاتهایمر، از این قطعنامه حمایت می‌کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6677da84-6aa9-4a54-bda9-402550ee11f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات