728 x 90

سی.ان.ان: تظاهرات بحران آب در ایران با شعارها در پایتخت ادامه دارد

خیزش خوزستان
خیزش خوزستان

سی.ان.ان: تظاهرات بحران آب در ایران با شعارها در پایتخت ادامه دارد

سی.ان.ان در گزارشی از خیزش مردم خوزستان نوشت: در حالی که ساکنان تهران شعارهای ضددولتی سر می‌دادند، تظاهرات در خوزستان در میان افزایش خشونت ها ادامه داشت. چندین فیلم توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان استفاده می‌کنند (سایت سی.ان.ان انگلیسی۳۰ تیر).

 

دولت بایدن در میان سرکوب رژیم از معترضان ایرانی حمایت می‌کند

بنا به گزارش فری بیگن ۳۰تیر دولت بایدن هنگام مذاکره در مورد توافق هسته‌یی جدید با ایران، در پشت معترضان ایرانی حرکت می‌کند. سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه به واشنگتن فری بیگن گفت، مقامات "گزارشهای اعتراضات در استان خوزستان ایران را از نزدیک دنبال می‌کنند، از جمله گزارشها مبنی بر این‌که نیروهای امنیتی به معترضان شلیک کرده‌اند."

این سخنگو گفت، دولت بایدن از "حقوق ایرانیان برای تجمع صلح‌آمیز برای بیان حمایت می‌کند، حقوق آنها باید بدون ترس از خشونت و بازداشت خودسرانه توسط نیروهای امنیتی باشد". اعضای کنگره نیز دولت ایران را به‌دلیل واکنش خشونت‌آمیز محکوم کرده‌اند.

این اعتراضات در حال ایجاد شرایط حساس دیپلماتیک برای دولت بایدن است، که سعی کرده است ضمن مذاکره در مورد توافق هسته‌یی جدید با رژیم که فقط قدرت آن را تقویت می‌کند، از مردم ایران حمایت کند.

در حالی که اقتصاد این کشور در آستانه سقوط قرار گرفته است، در ماههای گذشته اعتراضات در سراسر ایران آغاز شده است.

نماینده کلودیا تنی، عضو کمیته امور خارجه مجلس گفت، ایرانیان از رهبری مذهبی دولت خسته شده‌اند.

نماینده جمهوریخواه نیکول مالیوتاکیس که از اعضای کمیته امور خارجه است گفت، این تظاهراتها نشان‌دهنده "چگونگی سرکوب [دولتهای] دیکتاتوری"علیه مردم خود می‌باشد. وی گفت: "ما باید در حمایت از فشار آنها برای آزادی و در برابر رژیم شیطانی ایران بایستیم."

 

توئیت سناتور روبیو به زبان فارسی: آمریکا به جای مذاکره با این رژیم شیطانی باید از معترضان حمایت کند

سناتور روبیو طی پیام توئیتری پنجشنبه ۳۱ تیر به زبان فارسی نوشت: «ملت ایران خواهان رهایی از رژیم حاکم در تهران هستند. سناتور روبیو استفاده وحشیانه از زور برای متفرق کردن معترضان صلح‌طلب توسط رژیم را محکوم می‌کند. آمریکا به جای مذاکره با این رژیم شیطانی باید از معترضان حمایت کند».

 

آ.اف.پ: حداقل ۳نفر در یکی از استانهای ایران بابت اعتراضات آب کشته شده‌اند

خبرگزاری فرانسه - ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۱ (۳۰تیر): رسانه‌های محلی گزارش دادند، در پی اعتراضات تقریباً یک هفته‌یی بابت کمبود آب، دست کم ۳نفر در استان خوزستان در جنوب غربی ایران کشته شده‌اند.
خوزستان ثروتمند منطقه اصلی تولیدکننده نفت ایران است، اما با خشکسالی مستمر که هفته گذشته اعتراضات ناشی از کمبود آب را برانگیخت، دست و پنجه نرم می‌کند. گفته می‌شود که ۳نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شده‌اند.
خبرگزاری رسمی ایرنا، به‌نقل از فریدون بندری، سرپرست فرمانداری شهرستان گفت، این افسر در "یورش های" روز سه‌شنبه در بندر ماهشهر مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/664457a3-4135-4a8a-823f-d3e1417657ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات