728 x 90

دعواي مالكي و كردها,

بحران بین اقلیم کردستان و دولت مالکی به‌شدت بالا گرفته است

-

--
--
تلویزیون بغداد گزارش داد تیپ پشتیبانی نیروهای پیشمرگه متشکل از بیش از 200گروه نظامی و مجهز به انواع سلاح سنگین از اربیل به طرف کرکوک به حرکت درآمد.

جبار یاور سخنگوی وزارت پیشمرگه گفت: اقلیم کردستان اطلاعاتی در اختیار دارد که علی غیدان فرمانده نیروی زمینی مالکی اقلیم کردستان را دشمن توصیف کرده و سربازان را برای تهاجم تحریک کرده است.
فرهاد الاتروشی نماینده پارلمان عراق از ائتلاف کردستان گفت: شمارش معکوس دولت نوری مالکی نزدیک است.
نچیروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان گفت: نوری مالکی اولین نخست‌وزیر در طول تاریخ است که به جنگ قومی بین کرد و اعراب دامن می‌زند.
ائتلاف کردستانی تأکید کرد نوری المالکی تمامی درهای گفتگو را بسته و اظهاراتش در کنفرانس مطبوعاتی اخیر کودتا علیه روند سیاسی است.
مؤید طیب سخنگوی ائتلاف کردستان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت مرزهایی که مالکی از آن صحبت می‌کند مردود است و وارونه جلوه دادن حقایق تاریخ و جغرافیا و انکار وجود چیزی به نام مناطق مورد نزاع است، همان چیزی که در قانون اساسی آمده و اکثریت مردم عراق آن را تصویب کرده‌اند».

میسون الدملوجی سخنگوی العراقیه گفت: العراقیه اسنادی سری و فوری با امضای سپهبد ستاد علی غیدان فرمانده نیروی زمینی ارسال شده برای فرماندهی عملیات دجله در دست دارد که برخی موارد آن به‌مثابه اعلان جنگ علیه اقلیم کردستان است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/62fb5e9e-a074-40d5-a36f-f6b9cbc50edf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات