728 x 90

قيام هاي خاورميانه,ليبي,

کمک قذافی به رژیم ایران

-

معمر قذافی دیکتاتور سرنگون شده لیبی
معمر قذافی دیکتاتور سرنگون شده لیبی
ابراهیم قویدر نویسنده و تحلیل گر معروف لیبی مدعی است که معمر قذافی در جنگ ایران و عراق برای رژیم ایران موشک می‌خرید... . به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه خبری آتی نیوز۱۳ شهریور، این نویسنده لیبیایی در گفتگو با شبکه العربیه ادعا می‌کند که در جنگ عراق و ایران تعدادی از گردانهای قذافی برای پرتاب این موشکها به خاک عراق در راستای کمک به نیروهای ایرانی مشارکت داشتند.
قویدر در ادامه افزود: شورای انتقالی لیبی به‌زودی پرونده کاملی درباره مسأله مخفی کردن امام موسی صدر در لیبی در ۳۳ سال گذشته به لبنان ارائه می‌دهد.
وی فاش کرد که همه اسناد و مدارک اطلاعاتی لیبی مربوط به امام موسی صدر در اداره امنیت خارجی موجود است و علاوه بر آن نسخه‌هایی از آنها در مقر قذافی در باب‌العزیزیه وجود دارد.
گفتنی است که روزنامه انگلیسی ایندیپندنت روز گذشته فاش کرد که دستگاههای اطلاعاتی انگلیس و آمریکا به رژیم سابق معمر قذافی در لیبی کمک می‌کرده‌اند.
نامه‌های محرمانه‌ای که روزنامه‌ایندیپندنت در طرابلس به آن دست یافته است، از روابط دوستانه و نزدیک میان دولتهای انگلیس، آمریکا و معمر قذافی پرده بر می‌دارد.
این اسناد نشان می‌دهد که چگونه زندانیان و مظنونان ترور لیبیایی در پوشش برنامه‌ای موسوم به رندیشن به دولت قذافی تحویل داده می‌شدند تا تحت بازجوییهای خشن قرار گیرند و این‌که چگونه‌ام آی شش سرویس اطلاعاتی انگلیس اطلاعات مربوط به مخالفان تبعیدی لیبی را به دیکتاتور تحویل می‌داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61bfd48e-0de5-4f01-9197-843e6d00d03e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات