728 x 90

فساد اقتصادى,

قوه مدعی فساد، غرق در فساد

-

قوه مدعی فساد، غرق در فساد
قوه مدعی فساد، غرق در فساد
موضوع فساد در رژیم آخوندی که اخیراً در جنگ باندی به‌خصوص برای کسب قدرت در نمایش انتخابات آتی رژیم، بیش از پیش افشا‌ شده است، بیش از گذشته به حیطه قوه ‌قضاییه که ظاهراً مدعی اصلی مبارزه با فساد باید باشد، کشیده شده است.

این مسأله با طرح مبارزه با فساد در این قوه، در مجلس رژیم با قید دو فوریت، روی میز آمد که البته دو فوریت آن به تصویب نرسید اما یک فوریتی آن مورد تأیید قرار گرفت.

در جریان بررسی این طرح نمایندگان رژیم اگر ‌چه به‌طور جزیی به موارد و مصادیق فساد در قوه قضاییه اشاره نکردند، اما با طرح مباحث کلی اذعان کردند که فساد در قوه قضاییه به‌طور گسترده در جریان است که لازم است مجلس رژیم با تصویب طرحی وارد شود.

بعضی از نمایندگانی که در مورد فوریت طرح بحث کردند روی این نکته انگشت گذاشتند که قضات بسیاری هستند که به‌دلیل فساد و رشوه به ظاهر برکنار شده‌اند، اما قوه قضاییه در شهرهای دیگری آنها را در مسند قضا نشانده است.

به گفته یکی از نمایندگان مجلس به نام دهقان، نحوه مبارزه قوه قضاییه رژیم با فساد در این دستگاه این است: ”اگر قاضی مشکل داشت، او را از یک شهر به شهر دیگری می‌فرستند یا سمت دیگری می‌گیرد“.

علیرضا محجوب یکی از نمایندگان، قوه قضاییه را به نمک گندیده تشبیه کرد و در این رابطه گفت: ”ما راجع به این موضوع حرف می‌زنیم که نمکی که گندیده است را چه کنیم؟“ (روزنامه حکومتی مردم‌سالاری5مهر95)

اخیراً سایتهای خبری رژیم از چپاول و دزدیهای قاضی جنایتکار صلواتی خبر داده‌اند.

این مهره جنایتکار رژیم با همکاری فردی به نام احمد رضا محمد ولی گودرزی تخلفات گسترد‌ه‌ای انجام داده است. از جمله این‌که احمد رضا محمد ولی گودرزی با همکاری قاضی صلواتی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، با ترتیب دادن یک معامله صوری و قول‌نامه جعلی کارخانه مس را در شهر بابک به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان تصاحب کرد و پس از آن نیز وی را بازداشت کرد و مانع از پیگیری این کلاهبرداری توسط او شد. در پرونده دیگری ابوالقاسم صلواتی خواهان تصاحب باغی در کرج بوده است.

همچنین احمدرضا گودرزی با تشکیل حلقه‌ای که قاضی صلواتی و چند تن از سران امنیتی و انتظامی هم در آن حضور دارند، اقدام به ایجاد «رعب و وحشت» و «فشار و تهدید» برای مخالفان خود کرده است و...

فساد در این نهاد سرکوب آن‌چنان گسترده است که رئیس قوه قضاییه رژیم ناگزیر شد در سالهای اخیر 170 قاضی را عزل کند. البته طبق گفته نمایندگان مجلس رژیم آنها را در شهرهای دیگر به‌کار گمارده است.

احمد توکلی نماینده پیشین مجلس رژیم در مورد فساد درقوه قضاییه گفت: ”به مرحله‌ای که دستگاههای مسئول مبارزه با فساد خودشان به درجاتی از فساد آلوده می‌شوند، فساد سیستماتیک می‌گویند. وقتی در قوه قضاییه زمان آملی لاریجانی ۱۷۰ قاضی عزل می‌شود، یعنی در این سیستم نیز گرفتاری فساد وجود دارد“. (سایت الف13اردیبهشت95)

واضح است که فساد در قوه قضاییه، هم‌چنان که در دو قوه دیگر در اصل به ساختار فاسد حاکمیت ولایت‌فقیه برمی‌گردد، فسادی نهادینه که تازه به قول رفسنجانی اینها که افشا‌ شده نک کوه یخ در دریای فساد است.

نمونه ساختاری بودن آن در قوه قضاییه، سعید مرتضوی دادستان سابق رژیم است که غیر از جنایاتش در کهریزک، پرونده‌های فساد سنگین وی در سازمان تأمین اجتماعی بارها در جنگ باندی در رسانه‌های رژیم افشا‌ شده است، اما هم‌چنان بدون این‌که حتی یک روز زندانی شود، راست راست می‌گردد و با گله‌ای از محافظان شخصی وارد دادگاههای نمایش می‌شود.

بنابراین افشاگریها در مورد حقوقهای نجومی مدیران دولتی و فساد درقوه قضاییه رژیم نیز به این دلیل نیست که این باند یا آن باند رژیم، این قوه و یا آن قوه دلسوز اموال به غارت رفته مردم هستند، بلکه تنها و تنها باندها در جنگ کثیف قدرت مجبورند تا حدی پرده‌های فریب و فساد را بالا بزنند

طرح بررسی فساد درقوه قضاییه رژیم نیز در این بستر صورت می‌گیرد. بعبارت دیگر این اقدام پاتک باند رفسنجانی- روحانی با همکاری بخشی از مجلس ارتجاع در برابر روکردن حقوق نجومی توسط باند مقابل است. والا گر حکم شود که دزد گیرند، در نظام ولایت هر مهره‌ای از ولی‌فقیه ارتجاع تا... هست را باید بگیرند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6147cf56-14ad-453f-a215-32078bc12eb0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات