728 x 90

كنفرانس در ايالت آريزوناي آمريكا,

رابرت گراهام، رئیس حزب جمهوریخواه آریزونا: بیایید برخیزیم و به صدای آزادی در ایران کمک کنیم

-

رابرت گراهام
رابرت گراهام
در کنفرانس در ایالت آریزونا در آمریکا با عنوان «ایران: بحران اتمی، نقض حقوق‌بشر ضرورت تغییر رژیم تعهدات آمریکا برای تأمین حفاظت لیبرتی»، رابرت گراهام، رئیس حزب جمهوریخواه آریزونا بر ضرورت تغییر در ایران تأکید کرد.
وی گفت:
بسیار خوب، چه برنامه فوق‌العاده‌یی! ما امروز جملاتی شنیده‌ایم که به نحو غیرقابل باوری فوق‌العاده بوده‌اند. ما کلماتی مانند آزادی، افتخار و رهایی را شنیده‌ایم. ما کلماتی را شنیده‌ایم که افراد را به‌نحوی تحت تأثیر قرار می‌دهند که آنها را به سوی نتایج ویژه‌یی رهنمون می‌شوند. ما درباره ایران فکر می‌کنیم و فکر می‌کنیم به این‌که چه اتفاقی دارد در آنجا می‌افتد و ما دربارهٴ آزادی فراگیر صحبت می‌کنیم. چه چیزی باعث شده است که آزادی به یک موضوع فراگیر تبدیل شود؟ به‌خاطر آن که یک نظرگاه است.
ما ایرانیان مقیم آمریکا را داریم که این جا هستند و قادر بوده‌اند تجربه‌یی را از سر بگذارند که معجزه آساست. به آن آزادی می‌گویند، رهایی می‌گویند، برخورداری از شجاعت برای بیان می‌گویند. آزادی یکی از چیزهایی است که بذر شجاعت و نوآوری می‌پاشد، بذر خلاقیت می‌پاشد، بذر فرصت برای مردم می‌پاشد. و وقتی مردم این آزادی فراگیر را با همدیگر سهیم شوند، این نظرگاه را با هم سهیم شوند، آن وقت چیزهای غیرقابل باوری در کشورها رخ می‌دهند، در خانواده‌ها رخ می‌دهند، در میان فرصتها رخ می‌دهند. ما شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود، ما شاهد آزادیها خواهیم بود.
ما دربارهٴ فرصتهای انسان‌دوستانه صحبت می‌کنیم. زمانی که صدایی بالاخره به آزادی دست پیدا می‌کند، شجاعت می‌یابد و وقتی صدا شجاعت پیدا می‌کند، شما شاهد خواهید بود که مجموعه‌یی مردم به‌خاطر آن چه به آن اعتقاد دارند، تلاش می‌کنند و این فرصت است. این حق تصمیم‌گیری است، این حق حیات بدون ترس است. ما درباره اعدامهایی که رخ می‌دهند، صحبت می‌کنیم. شما به این افراد نگاه کنید و در پشت این چهره‌های شهیدان، شما شجاعت را می‌بینید، اما شما خانواده‌ها و حماسه‌های آنها را نیز می‌بینید. شما واقعیات خیلی خصوصی را می‌بینید که برای این افراد بسیار پرمعنی است و آنها به ما می‌گویند نگاه کنید، ما حاضر هستیم خودمان را برای آن چیزی که به آن معتقدیم، فدا کنیم، چیزی که نه فقط سرنوشت ما را تغییر می‌دهد، نه فقط سرنوشت خانواده ما را تغییر می‌دهد، بلکه سرنوشت میهنمان و کل منطقه را تغییر می‌دهد.
این چیزی است که درباره‌اش صحبت کردیم، درباره تروریسم صحبت کردیم. ما اظهاراتی دربارهٴ شرارت و همهٴ این حرفها شنیدیم. ولی اگر ما به‌مثابه یک کشور با شجاعت مطلق پاپیش نگذاریم، به‌عنوان جهانی که برخوردار از دموکراسی است، چه رخ خواهد داد؟ به سه کشور فکر کنید که به‌طور واقعی در دموکراسی سهیم باشند. با ترکیب این کشورها، ما از یک اهرم برخوردار خواهیم بود، وقتی شما به صفت یک جمع فعالیت می‌کنید و برای آن چه به آن اعتقاد دارید، برمی‌خیزید آنها (رژیم) خواهان یک ساختار قدرت برای خودشان هستند. یک ایران اتمی به‌معنی یک اهرم است، به‌معنی ایجاد ترس است. به‌معنی برهم زدن جهان و مناطق تجارت آزاد است. زمانی که چنین چیزی رخ دهد، دیگر فقط یک کشور نیست، صرفاً یک انفجار فیزیکی بمب نیست، یک هرج و مرج اقتصادی است، سوق دادن طبقه متوسط به سوی فقر است. سوق دادن مردمی که تحت حکومت وحشت زندگی نمی‌کنند به سوی ترس است. تروریسم حامل ترس است. و وقتی ما با سرپوش ترس زندگی می‌کنیم به‌عنوان یک کشور، به‌عنوان یک جهان پیشرفت نمی‌کنیم و پیشرفتی در زمینه آرمان آزادی و رهایی نخواهیم داشت.
لذا، ما باید درگیر شویم. این قبیل جلسات فراخوانی برای اقدام توسط همه کسانی است که در این‌جا حضور دارند. وقتی ما درگیر شویم، وضعیت فرق خواهد کرد و وقتی تعداد ما افزایش یابند، ما پیروز خواهیم شد. وقتی درباره بنیانگذاران میهنمان فکر می‌کنیم، ما همواره درباره آنها صحبت می‌کنیم ولی به‌طور واقعی هرگز درباره مردم کشورمان که رهبرانمان را تشویق می‌کردند تا از یک آرمان دفاع کنند و بگویند «ما با شما هستیم» صحبت نمی‌کنیم. بنابراین، وقتی ما به‌عنوان یک کشور آزاد برای دفاع از یک آرمان برمی خیزیم و به تعهدی که داده‌ایم عمل می‌کنیم و به‌عنوان یک کشور پرغرور، برپا می‌خیزیم، ما به رهبرانمان شجاعت می‌دهیم که رهبری کنند. می‌توانم به شما بگویم که ما درباره رهبری شرم‌آوری که در این کشور داریم شنیده‌ایم. واقعیت این است که من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور ما بیشتر به‌دنبال این است که رئیس‌جمهور باشد تا رهبری کند. ما باید افراد را با ایده‌ها و خلاقیتها دور هم جمع کنیم و این روی رژیم ایران فشار خواهد آورد. شرم بر آنها، نه فقط به‌خاطر رفتاری که با مردمشان دارند، بلکه آنها باید سرنگون شوند و ما باید نیروی مدافع آزادی بشویم.
من از فرصتی که برای بیان افکارم داشتم خیلی متشکرم و می‌توانم به شما بگویم به‌عنوان فردی که از دانشگاه مدیریت تاندربرد فارغ‌التحصیل شده است، به‌عنوان کسی که یک نظرگاه فراگیر تا آنجا که به بازار آزاد مربوط می‌شود، دارد، ما به ایران نیاز داریم. یک ایران آزاد و با نوآوری و خلاقیت در آن منطقه از جهان. با ایستادن در کنار آنها و اجازه به آنها برای بیان عقایدشان، آنها آزادی را پیدا خواهند کرد. شجاعت پدیدار خواهد شد. ما شاهد کشوری خواهیم بود که آزاد است و کشوری را خواهیم دید که به ما هم کمک خواهد کرد و ما نیز با دوستی‌مان به آنها کمک خواهیم کرد. از این‌که به من گوش دادید تشکر می‌کنم. بیایید همگی درگیر شویم، بیایید برخیزیم و به صدای آزادی کمک کنیم. با تشکر از همه شما.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e162ec3-6dd2-4434-8b54-9351bf1475ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات