728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۲شهر از ۲۹۳هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۲شهر از ۲۹۳هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

  • حریرچی: هم‌چنان آمار فوتی‌ها بالا است. آمار بالای جان‌باختگان در حال حاضر مربوط به افزایش مبتلایان در روزهای گذشته است
  • زالی: مجموع بیماران بستری در تهران ۶۶۰۰بیمار است که حدود ١٨٠٠بیمار در بخشهای ICU بستری هستند
  • دانشگاه پزشکی دزفول: ۹۵درصدICU و ۹۰درصد تخت‌های عادی اشغال هستند و کادر درمان خسته‌اند و فشار بر آنها ادامه دارد
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: هم‌چنان شمار بیمارانی که بستری می‌شوند بیش از بیمارانی است که ترخیص می‌شوند
  • دانشگاه پزشکی یزد: ۳۳۰بیمار کرونایی در استان بستری هستند.از این تعداد، ۹۰نفر به‌دلیل وخامت حالشان در ICU هستند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۲شهر از ۲۹۳هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۱۹۹۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۰۹۵۳نفر، در البرز به ۸۱۱۸نفر، در اصفهان به ۱۹۴۵۵نفر، در تهران به ۶۸۲۷۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۴۰۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۷۹۱۰نفر، در خوزستان به ۱۸۱۸۹نفر، در زنجان به ۳۲۲۰نفر، در سمنان به ۵۰۷۵نفر، در فارس به ۹۵۹۷نفر، در قم به ۹۵۲۵نفر، در کردستان به ۵۰۳۷نفر، در کرمان به ۶۵۷۳نفر، در کرمانشاه به ۵۷۹۴نفر، در گلستان به ۷۱۴۰نفر، در گیلان به ۹۹۴۶نفر، در لرستان به ۱۱۸۸۵نفر، در مازندران به ۱۱۸۸۰نفر، در هرمزگان به ۳۴۵۰نفر، در همدان به ۶۵۴۸نفر و در یزد به ۴۹۸۲نفر رسیده است.

حریرچی معاون وزیر بهداشت گفت: «هم‌چنان آمار فوتی‌ها بالا است. آمار بالای جان‌باختگان در حال حاضر مربوط به افزایش مبتلایان در روزهای گذشته است» (ایسنا ۲۹ اردیبهشت۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا در تهران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در تهران گفت: «مجموع بیماران بستری در تهران ۶۶۰۰نفر است که حدود ١٨٠٠بیمار در ICU بستری هستند. دیروز ۵۸۰۰بیمار سرپایی داشتیم که ٨٧٠بیمار بستری شدند از این تعداد ١۶٢بیمار نیاز به مراقبت‌های ویژه داشتند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۹ اردیبهشت۱۴۰۰).

در خوزستان معاون دانشگاه پزشکی دزفول با اشاره به این‌که هم‌چنان میزان مراجعه و تعداد بستری بالاست گفت: «در حال حاضر ۹۵درصد تخت‌های ICU و ۹۰درصد تخت‌های عادی اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا اشغال هستند. هم‌چنان تختها پر هستند و فشار بر کادر درمان ادامه دارد و نیروها خسته شده‌اند» (ایسنا ۲۹ اردیبهشت۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته۲۴۰ بیمار کرونایی بستری شدند، ۲۲۵بیمار مرخص شدند و۲۱ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۹ اردیبهشت۱۴۰۰).

در فارس، روابط عمومی دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «۱۶۳۷ بیمار کرونایی بستری و ۲۵۶نفر در «ICU» هستند. در طی ۲۴ساعت گذشته نیز ۱۵بیمار مبتلا به کرونا جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۹ اردیبهشت۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «۱۵ بیمار کووید۱۹ طی ۲۴ساعت گذشته جان باختند و ۸۱۴بیمار کووید۱۹ در بیمارستانهای استان تحت مراقبت قرار دارند» (ایرنا ۲۹ اردیبهشت۱۴۰۰).

در یزد سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «۳۳۰ بیمار کرونایی بستری هستند. از این تعداد، ۹۰نفر به‌دلیل وخامت حالشان در ICU هستند و خدمات دریافت می‌کنند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۹ اردیبهشت۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹ اردیبهشت۱۴۰۰ (۱۹مه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5abd0475-e334-4cfa-9c23-4e1f952d60c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات