728 x 90

اعتراض و قيام در كردستان,اخبار اعتراضي,

پیامدهای یک جرقه و وحشت آخوندها

-

خیزش مردم مهاباد
خیزش مردم مهاباد
وضعیت فوق‌العاده شکننده امنیتی و بحرانهای پیاپی اجتماعی سردمداران نظام را به‌شدت ترسانده است. به‌تازگی شاهد اعتراف رئیس‌جمهور آخوندها نسبت به وجود بالقوه این پتانسیل انفجاری در سطح جامعه بودیم و دیدیم که چطور تلاش می‌کند با شیادی و به اسم پرکردن اوقات فراغت جوانان و ایجاد سرگرمی برای آنها، این تهدید را به‌صورت مقطعی هم که شده خنثی کند.

خامنه‌ای نیز این روزها به‌کرات به‌صحنه می‌آید و نسبت به «جنگ امنیتی» و «جنگ فرهنگی» هشدار می‌دهد و می‌گوید: «دشمن به شکل ویژه‌یی در حال توطئه است... امروز یک جنگی در کشور وجود دارد... اگر تو از آن غافل شدی، این نشانه این نیست که آن هم از شما غافل است... امروز جوان کشور ما در معرض تهدیدهای خطرناک فکری» است. اینها اذعان رسمی بالاترین سردمداران رژیم به وضعیت خطرناک و انفجاری جامعه می‌باشد! موضوعی که واقعی بودن آن، با نگاه کوتاهی به خبرهایی که از دیوار قطور سانسور و فیلترینگ آخوندها امکان عبور پیدا می‌کنند، به اثبات می‌رسد و از آنها می‌شود فهمید چرا سردمداران نظام تا این حد نگرانند!

استمرار خروش خشمگینانهٴ مردم و جوانان در مهاباد با وجود شلیک و دستگیری و ایجاد یک حکومت نظامی اعلام نشده روشن‌ترین دلیل این نگرانی است! خروشی که نه تنها خاموش نشده بلکه تکثیر یافته و پژواک آن در بسیاری شهرهای ایران از جمله تهران، اصفهان، سنندج، بوکان، اشنویه، مریوان و سردشت شنیده می‌شود.

روز دوشنبه 21اردیبهشت برای چندمین روز متوالی با تاریکی هوا، حدود 400نفر از جوانان مهاباد به خیابانها آمدند و با نیروهای سرکوبگر اطلاعاتی و انتظامی رژیم درگیر شدند. همین رویارویی همزمان در بوکان جریان داشت. در همین روز جمع زیادی از جوانان سنندج، بانه و سردشت هم در حمایت از قیام مهاباد شعارهای ضدحکومتی سردادند و عکسهای خمینی و خامنه‌ای را در خیابانها به آتش کشیدند. آنها گفتند در مقابل این جنایت ساکت نخواهند نشست. رژیم در وحشت از استمرار اعتراضات چند روزه، اینترنت را در مهاباد قطع کرده است تا مردم و جوانان نتوانند برای ادامه اعتراضات با همدیگر هماهنگ بشوند. اما جوانان در کوچه و خیابانها با هم قرار می‌گذارند و روز بعد دوباره به صحنه می‌آیند. این اعتراضات در سایر نقاط ایران در کیلومترها دورتر از مهاباد هم دیده می‌شود. مانند اصفهان که بیش از 300نفر از جوانان و مدافعان حقوق زنان در خیابان موسوم به اشرفی اصفهانی دست به تجمع اعتراضی زدند. حضور دو زن جوان، از قربانیان اسید پاشیهای سال گذشته اصفهان در میان این جمعیت خشمگین بسیار پرمعنی بود. معترضان اعلام کردند که تا محاکمه عاملان و آمران این جنایتها دست از اعتراض برنخواهند داشت. رویدادهای اخیر پیامدهای جرقه‌ای است که از مرگ معصومانهٴ یک دختر مهابادی برخاسته است. نگاه کوتاهی به دیگر خبرهای اعتراضی به‌ویژه با حضور فعال جوانان، از جمله در زندانها و دانشگاهها و خیابانهای ایران تصویر روشنتری از علت نگرانی آخوندها و سردمدارانشان می‌دهد.

تجمع اعتراضی جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق‌بشر برای چندمین روز متوالی در مقابل کانون وکلا در تهران با شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد».
شعار «مرگ بر دیکتاتور، زنده باد آزادی» زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در اعتراض به نصب دستگاههای پارازیت سرطان‌زا و همچنین در اعتراض به تداوم فشارها و شکنجه
هشتمین روز تجمع اعتراضی دانشجویان دانشکده علوم اقتصادی تهران
تجمع اعتراضی خانواده‌های زندانیان سیاسی و جمعی از فعالین حقوق‌بشر در مقابل زندان اوین
اعتصاب غذای اعتراضی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر
تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد جنوب.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5607a614-bba8-482c-a687-b891e21d6e16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات