728 x 90

افزایش تنشها در لبنان؛ گزارشهای جدید از تلفات انسانی و حملات نظامی

درگیریها در حومه جنوبی بیروت - عکس از آرشیو
درگیریها در حومه جنوبی بیروت - عکس از آرشیو

خبرگزاری رویترز ۱۲مهر، در جدیدترین اخبار از درگیریهای اسراییل و حزب‌الله، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تنها در ۲۴ساعت گذشته ۲۸ کارمند بهداشت در لبنان کشته شده‌اند. به‌دلیل محدودیت پرواز، ارسال محموله بزرگ تجهیزات پزشکی به لبنان ممکن نیست. اسراییل هم‌چنین خواستار تخلیه جنوب لبنان شده و به حومه بیروت حمله کرده است. آمار قربانیان به نزدیک ۲۰۰۰ نفر رسیده و لبنان از کشته شدن دو سرباز خود خبر داده است. در همین حال، حزب‌الله پایگاه صنایع نظامی اسراییل را با راکت هدف قرار داده است.

وزارت امور اضطراری روسیه تخلیه شهروندان خود از لبنان را آغاز کرده و این اقدام به نگرانی‌های فزاینده بین‌المللی دامن زده است. آویچای آدرایی، سخنگوی ارتش اسراییل، به ساکنان بیش از ۲۰شهر دیگر در جنوب لبنان هشدار داد که فوراً خانه‌های خود را تخلیه کنند. ارتش اسراییل هم‌چنین اعلام کرده که در روز پنجشنبه ۱۵شبه‌نظامی حزب‌الله را در جنوب لبنان کشته و بیروت را بمباران کرده است. این حملات در پی یکی از مرگبارترین روزهای درگیری اسراییل با حزب‌الله در سال‌های اخیر انجام شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54a052e5-3159-4f75-a4af-affcc3803161"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات