728 x 90

هشدار نسبت به معامله ننگین با ملایان و زمینه‌سازی تروریستی علیه پناهندگان در آلبانی

اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت
اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت

 

شیطان‌سازی از طریق کانال۴ انگلستان همزمان با سفر الستر برت به ایران

 

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران نسبت به معامله‌های ننگین وزارت اطلاعات رژیم آخوندی و زمینه‌سازی تروریستی علیه مجاهدین در آلبانی از طریق تلویزیون کانال۴ انگلستان هشدار می‌دهد.

در روز جمعه ۱۹مرداد یک اکیپ سه نفری فیلمبردار به‌صورت مخفیانه و غافلگیرانه به فیلمبرداری و عکس گرفتن از محل اقامت اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران پناهنده در آلبانی مبادرت کردند. عکسهای آنها روز بعد در وب سایت شناخته شده اطلاعات آخوندها در انگلستان (اینترلینک) و فیس‌بوک مزدور خدابنده منتشر شد. لیندزی هیلسم یکی از سه نفری که عکس و فیلم می‌گرفتند و بعداً خود را از کانال۴تلویزیون انگلستان معرفی کردند، در ایستگاه پلیس محلی یک کارت خبرنگاری ارائه داد که اعتبار آن در مارس ۲۰۱۸ تمام شده بود. دو نفر دیگر خود را به دروغ انگلیسی معرفی کردند اما معلوم شد آلبانیایی هستند و قبلاً در تهیه یک برنامه دیگر تلویزیونی علیه مجاهدین در همکاری با چند تن از مزدوران رژیم شرکت داشتند. یکی از این دو نفر که تبعه هلند هم شده است، به‌طور مستمر به ایران سفر می‌کند.

به‌دنبال آن، کمیسیون امنیت و ضدتروریسم در اطلاعیه ۲۵مرداد ۹۷ خود، نسبت به سوء‌استفاده فاشیسم دینی حاکم بر ایران از کانال۴ هشدار داد و خواستار پاسخگویی سریع و عاری از ابهام نسبت به سؤالاتی شد که سخنگوی مطبوعاتی مجاهدین در نامه‌های خود با این کانال تلویزیونی در میان گذاشته بود اما بی‌جواب مانده بود. از قبیل این‌که چرا فیلمبرداری به‌صورت مخفیانه و غافلگیرانه بدون اطلاع و بدون رضایت ساکنان صورت گرفته و چرا این اکیپ عکسها و فیلمهای خود را در اختیار اینترلینک و مزدور شناخته شده گشتاپوی ملایان قرار داده است؟

اما با کمال تعجب، پس از دو هفته، همان خانم لیندزی هیلسم به‌جای پاسخ دادن به سؤالاتی که به‌طور مستقیم به امنیت پناهندگانی مربوط می‌شود که چند ماه پیش در معرض عملیات تروریستی بودند (اطلاعیه کمیسیون امنیت ۳۱فروردین ۹۷) در روز اول سپتامبر ۲۰۱۸(۱۰شهریور۱۳۹۷) در نامه‌یی به سخنگوی مطبوعاتی مجاهدین نوشت که قصد دارد در روز ۳سپتامبر برنامه خود در مورد مجاهدین را در کانال۴ پخش کند. حال اگر مجاهدین جوابی به اتهامات دارند، می‌توانند «حداکثر تا ساعت ۳بعدازظهر ۳سپتامبر» ارسال دارند تا «مطابق چارچوب قابل پخش... ادیت نماییم»!

۱-خانم هیلسم در نامه خود ناگزیر اذعان کرده است که برنامه او سراپا افترا علیه مجاهدین و بخشی از کارزار نفرت‌انگیز شیطان‌سازی است. وی کافیست به این سؤال پاسخ دهد که از چه زمانی تصمیم به تهیه این برنامه گرفته که اکنون در دقیقه۹۰ مجاهدین را از آن مطلع می‌کند؟

۲-جالب توجه است که در روز ۱۹مرداد (۱۰اوت ۲۰۱۸) که اکیپ کانال۴ از زمینهای اطراف محل اقامت پناهندگان ایرانی در آلبانی مخفیانه مشغول فیلمبرداری بود در اطراف این محل علائم تصویر ممنوع نصب بود. زیرا همه می‌دانند که مجاهدین هدف تروریسم رژیم آخوندی هستند. اما نامه‌های سخنگوی مطبوعاتی در ۱۰ و ۱۳ اوت به سردبیر کانال۴ و همچنین اطلاعیه ۱۶ اوت این کمیسیون درباره بهره‌برداری تروریستی رژیم آخوندی و طرز کار مشکوک اکیپ مزبور هم‌چنان بی‌جواب مانده است.

۳-شیطان‌سازی از اپوزیسیون اصلی رژیم همزمان با سفر الستر برت وزیر دولت انگلستان به ایران که اولین دیدار یک وزیر اروپایی بعد از اقدامات اخیر تروریستی رژیم آخوندی است، یک هدف دیگر شوی تلویزیونی علیه مجاهدین است. اما تجربه نشان داده که امتیاز دادن به حامی اصلی تروریسم دولتی، که گروگانگیری پرسودترین تجارت آن در چهار دهه گذشته بوده، فقط باعث تشویق به ادامه این سیاست کثیف می‌شود. امتیاز دادن به این رژیم به حساب امنیت و سلامت پناهندگان، ترویج تروریسم و گروگانگیری است.

۴-واضح است که برای تهیه چنین گزارشی و برای تأمین بودجه آن از هفته‌ها قبل تصمیم‌گیری شده است. اطلاع دقیقه۹۰ به مجاهدین صرفاً یک بازی زشت با پرنسیپهای خبرنگاری و یک ترفند حقیر برای جلوگیری از اقدامهای حقوقی علیه افترائات قابل تعقیب است. اگر کمترین حسن نیتی در کار بود، خبرنگار از دسترسی مزدور وزارت اطلاعات به عکسهای غیرمجازی که از محل اقامت پناهندگان گرفته بود، معذرتخواهی می‌کرد.

۵- مقاومت ایران وجه المصالحه معاملات کثیف سیاسی نیست و در شویی که تمامیت آن و یکایک نفرات مورد مصاحبه در آن، از ابتدا در همآهنگی با وزارت اطلاعات ملایان برنامه‌ریزی شده است، شرکت نمی‌کند. اطلاعات آخوندی و نیروی تروریستی قدس که دو طرح تروریستی آنها در انفجار مراسم نوروزی و در بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس خنثی شده است، به‌شدت نیازمند برنامه‌های شیطان‌سازی از مجاهدین هستند تا هم اقدامات تروریستی قبلی توجیه شود و هم برای قدمهای بعدی زمینه‌سازی کنند.

۶-نگاهی مجدد به سیر وقایع، بسیار روشنگر است و در رابطه با معاملات کثیف جای تردید باقی نمی‌گذارد:

-روز ۱۹مرداد نخستین مراجعه به «اشرف۳»، با فیلمبرداری و عکس گرفتن مخفیانه همراه است. بلافاصله در همان روز سخنگوی مطبوعاتی مجاهدین در یک نامه فوری به سردبیر کل تلویزیون آی تی آن و سردبیر کانال۴ با ذکر سوابق و تهدیدهایی که متوجه مجاهدین در آلبانی است، تأکید می‌کند ما قویاً نگران هستیم که فیلمها و عکسهای غیرمجاز به دست وزارت اطلاعات برسد اما جوابی دریافت نمی‌کند.

- در روز ۲۰مرداد عکسها در وب‌سایت وزارت اطلاعات ظاهر می‌شود که البته روز بعد پس از افشاگری مقاومت ایران عجولانه برداشته می‌شود تا آثار جرم باقی نماند.

-در روز ۲۲مرداد سخنگوی مطبوعاتی مجاهدین نامه دیگری برای سردبیران ارشد کانال۴ می‌فرستد و موضوع انتشار عکسها را با آنها در میان می‌گذارد و ضمن تشریح سوابق مزدور خدابنده و ارسال گزارش یک گروه پارلمانی انگلستان و گزارش تحقیقاتی کنگره آمریکا در مورد وابستگی این فرد به وزارت اطلاعات، یکبار دیگر خواستار توضیح می‌شود که باز هم بی‌جواب می‌ماند.

-تحقیقات بعدی نشان می‌دهد فرد دیگری به‌نام داریوش بازرگان که گاهی خود را خبرنگار ان.بی.سی، گاهی خبرنگار آی.تی.ان و گاهی تولیدکننده مستقل معرفی می‌کند، از دست‌اندرکاران این پروژه است. نگاهی به توییت‌های او طی شش ماه گذشته خصومت هیستریک او نسبت به مجاهدین را ثابت می‌کند. او طرح تروریستی علیه گردهمایی بزرگ ایرانیان را یک «داستان مبهم» و یک «امر داخلی» مجاهدین توصیف کرده است.

-کمیسیون امنیت و ضدتروریسم در اطلاعیه خود به تاریخ ۲۵مرداد چندین سؤال را با کانال۴ و سردبیر آن در میان می‌گذارد که تا امروز بی‌جواب مانده است. از قبیل این‌که نفرات آلبانیایی اکیپ فیلمبرداری را چه کسی و تحت چه ضوابطی انتخاب کرده و به مأموریت فرستاده است؟ و این‌که عکسها و فیلمهای اکیپ فیلمبرداری چرا و چگونه در اختیار مزدور افشا‌شده اطلاعات آخوندها قرار گرفته است؟

۷-از آن زمان تا کنون سه تحول مهم دیگر ابعاد فعالیتهای ماشین تروریسم ملایان را برجسته‌تر کرده و اهداف ننگین برنامه کانال۴ علیه مجاهدین را بیشتر برملا می‌کند:

-در روز ۲۹مرداد وزارت دادگستری آمریکا دستگیری دو عامل وزارت اطلاعات ملایان را که مشغول جاسوسی و طراحی عملیات تروریستی علیه اعضای مقاومت ایران بودند، اعلام کرد.

-در روز ۳۰مرداد، ۶۵۲حساب اینترنتی رژیم ایران به‌خاطر کارزار دروغ‌پراکنی و انتشار اطلاعات گمراه‌کننده توسط فیس‌بوک بسته شد. به‌دنبال آن گوگل و یوتیوب نیز دهها حساب پوششی رژیم ایران را بستند. گزارش رویترز در روز ۷شهریور ابعاد سوء‌استفاده ملایان از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را بسا فراتر از آنچه پیش از این فکر می‌شد، نشان می‌دهد.

مقاومت ایران یک هدف اصلی این کارزار دروغ‌پراکنی و شیطان‌سازی بوده است.

- وزارت امور خارجه فرانسه در روز ۲۹مرداد با صدور دستورالعملی با تأکید بر طرح رژیم برای بمب‌گذاری در «گردهمایی سالانه مجاهدین» در پاریس، به دیپلماتهای خود هشدار می‌دهد که از سفر به ایران پرهیز کنند.

آیا این اتفاقی است که کانال۴ نه به توطئه تروریستی علیه گردهمایی ایرانیان و نه هیچیک از وقایع تروریستی فوق نپرداخته و رسالت خود را تنها در دشمنی با مقاومت و امدادرسانی به رژیم ایران یافته است؟

۸-مطالبی که قرار است در شوی ۳سپتامبر از کانال۴ پخش شود چیزی جز تکرار کلمه به کلمه دعاوی گشتاپوی ملایان علیه مجاهدین نیست:

-مصطفی محمدی همان مأموری است که با دریافت ویزا از سفارت مالکی در تهران به عراق می‌رفت و با تعداد دیگری از مزدوران رژیم به مدت دو سال (فوریه ۲۰۱۰ تا دسامبر ۲۰۱۱) با ۳۲۰بلندگو مجاهدین را در اشرف شکنجه روانی می‌کردند. عکس پاسپورت و ویزا و کلیپ عربده‌کشیهای او توسط مقاومت ایران منتشر شده است.

-مطلبی که خانم هیلسم تحت عنوان «ارزیابی تهدید» توسط «پلیس آلبانی» می‌خواهد افشا کند یک سند بدون امضاء و سربرگ است که پیش از این سایتها و رسانه‌های وابسته به رژیم آن را منتشر کرده‌اند و کانال۴ آخرین آنها است. مقامات مسئول در آلبانی تصریح کرده‌اند که پلیس چنین گزارشی نداده و انتساب آن به پلیس دروغ است.

-وکیل آلبانیایی مورد مصاحبه کانال۴ (وکیل مصطفی محمدی) یک مأمور اطلاعات آخوندهاست که پیش از این از سوی مقاومت افشا‌ شده است.

-بر خلاف دعاوی هیلسم، پناهندگان ایرانی در آلبانی در پنج سال گذشته چه در محل کنونی‌شان و چه در محل قبلی خود همواره از دوستان و شخصیتها و خبرنگاران آلبانیایی و خارجی استقبال کرده اما به اندازه کافی هوشیار و با تجربه هستند که به مأموران رژیم ایران خوش‌آمد نگویند.

شوی تلویزیونی مغرضانه با زیرپا گذاشتن همه استانداردهای ژورنالیستی، در شرایطی تهیه می‌شود که رژیم ایران با انواع بحرانهایی که تمامیت آن را به چالش کشیده، احاطه شده است. قیام مردم ایران این رژیم را در معرض سرنگونی قرار داده است. تهیه این شوی آخوندی توسط کسی که در سالهای اخیر بارها به ایران سفر کرده و به‌طور گسترده گزارش تهیه نموده است، خرج کردن از جیب مجاهدین برای گرفتن ویزاهای بعدی است. در ماه اوت گذشته رژیم ایران مجوز ورود یک اکیپ شش نفره از کانال۴ به ایران را صادر کرده است.

 

شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم

۱۱شهریور۱۳۹۷(۲سپتامبر ۲۰۱۸)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53f8c4ce-5d0f-4a8c-a698-141821f6c3d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات