728 x 90

ليبي,قيام هاي خاورميانه,

کمک به رزمندگان لیبی

-

رزمندگان لیبی - آرشیو
رزمندگان لیبی - آرشیو

تلویزیون الجزیره انگلیسی:پیتزای خوشمزه برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ مصراته. «عماد داهی» برای کمک به رزمندگان لیبی از سوئد به مصراته برگشته است. او که یک آشپز پیتزا در سوئد بود می‌گوید: شنیدم که رزمندگان از جیره غذائیشان در جبهه شاکی هستند، بهمین خاطر تصمیم گرفتم یک آشپزخانه نزدیکی جبهه درست کنم. مردم اجاق و الزامات مورد نیاز را هدیه کردند. آنها حتی مواد اولیه غذا را هم به‌صورت مجانی در اختیارم می‌گذارند. عماد می‌گوید من پیتزا را برای رزمندگان ارتش آزادیبخش لیبی درست می‌کنم و وقتی مردم میفهمند که برای رزمندگان است، می‌گویند؛ اگر برای آنهاست، پس باید مجانی ببری. حتی وقتی می‌خواهم پنیر پیتزا را هم تهیه کنم، از من پول نمی‌گیرند. او می‌گوید روزانه بیش از هزار سینی پیتزا درست می‌کنم.

درحالی‌که صدای موشک و توپ در فاصله‌ای نه چندان دور شنیده می‌شود، یک ارتش کوچک از آشپزان در این محل در حال کار هستند. کمی بالاتر در جاده، یک قهوه‌خانه نیز درست شده است. روزانه یک جریان مستمر از خودروهای رزمندگانی که به‌سمت جبهه می‌روند برای خوردن قهوه در این‌جا توقف می‌کنند. یک گاراژ هم برای تعویض روغن خودروهای رزمندگان در این محل آماده است. این خدمات البته مجانی هستند. این مکانیکها قبل از جنگ چیز زیادی در مورد فیلتر روغن و یا کاربراتور نمی‌دانستند. فوزی ابراهیم که قبل از جنگ یک مغازه‌دار بود می‌گوید من یک مکانیک نیستم بلکه یک کاسب هستم ولی باید به طریقی در این جنگ کمک می‌کردم، قذافی ما را مجبور کرده تا همه چیز را یاد بگیریم. ولی آنها هنوز آمادگی برای سرویس زرهیها را ندارند.

در آشپزخانه پیتزا، آنها آماده تحویل‌دهی می‌شوند. این احتمالاً خطرناکترین سرویس تحویل‌دهی پیتزا در جهان باشد. ولید با یک گروه از داوطلبان پیتزاهای آماده شده را مستقیماً به جبهه می‌برند. چون همان‌طور که می‌گویند هیچ ارتش گرسنه‌ای نمی‌تواند بجنگد. غذای امروز متشکل از تن ماهی، زیتون و پنیر است. در یکی از جبهه ها هنگامی که توپهای قذافی به نزدیکی اصابت می‌کنند، شهر زلیتان دیده می‌شود. فشار رزمندگان برای پیشروی به‌سمت غرب که با بهترین پیتزای مصراته تغذیه می‌شود، ادامه دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52c17890-b424-49b8-b194-efac4df57d7d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات