728 x 90

نیویورک تایمز: حماس سعی کرد ایران را متقاعد کند که به حمله ۷ اکتبر بپیوندد

حمله حماس به اسراییل
حمله حماس به اسراییل

نیویورک تایمز(۲۱مهرماه) در یک مقاله مبسوط به قلم ۳خبرنگار اصلی رسانه در اسراییل نوشت: «مدارک کشف شده نشان می‌دهند که حماس سعی کرد رژیم ایران را متقاعد کند که به حمله ۷ اکتبر بپیوندد».

این مدارک از یک کامپیوتر حماس در ماه ژانویه در خان یونس کشف شده‌اند و جزییات حمله و همین‌طور تلاش‌های یحیی سینوار برای متقاعد کردن ایران و حزب‌الله برای پیوستن به حماس برای حمله یا لااقل درگیر یک جنگ منطقه‌ای شدن در صورت حمله حماس را شامل می‌شود.

مدارک شامل صورت‌جلسه ۱۰نشست مخفی گروه کوچکی از رهبران سیاسی-نظامی حماس برای طراحی حمله است. این جزییات شامل ۳۰صفحه تاکنون مخفی مانده در رابطه با نحوه کار رهبری حماس و نحوه کسب آمادگی برای این حمله می‌باشد.

طبق این مدارک حماس ابتدا قصد داشت که حمله که اسم رمز آن «پروژه بزرگ» بود را در پاییز ۲۰۲۲ انجام دهد اما برای متقاعد کردن ایران و حزب‌الله برای شرکت، طرح را به تعویق انداخت.

در ژوییه ۲۰۲۳ حماس یک مقام ارشد به لبنان اعزام کرد. او در آنجا با یک فرمانده ارشد رژیم ملاقات کرد و درخواست کمک برای هدف قرار دادن اهداف حساس در طرح را نمود.

فرمانده ارشد ایرانی به حماس گفت که ایران و حزب‌الله در اصول حمایت می‌کنند اما وقت بیشتری برای کسب آمادگی نیاز دارند. صورت‌جلسه مشخص نمی‌کند که طرح با چه میزان جزییات به متحدان حماس ارائه شد.

مدارک می‌گویند که طرح حماس این بود که حمله را با جزییات بیشتر در یک ملاقات بعدی با حسن نصرالله بحث کند اما مشخص نمی‌کند که آیا این ملاقات رخ داد یا خیر.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51d131de-6fa6-4b1c-b007-2719c315870b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات