728 x 90

اخبار اروپا,

آخرین تحولات کودتا در ترکیه

-

شکست کودتا در ترکیه
شکست کودتا در ترکیه
پس از کودتای نظامیان ترکیه بامداد روز شنبه 26تیر رجب طب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور، اعلام کرد کودتا شکست خورده است و دولت کنترل اوضاع را در دست دارد. وی افزود: کودتاچیان بهای سنگینی خواهند پرداخت.

دفتر رجب طیب اردوغان, از جانب وی در توییتر از مردم خواست «برای حفاظت از مشروعیت و دموکراسی, تا شب به راهپیمایی خود در خیابانهای استانبول و آنکارا ادامه دهند» .

سی.ان.ان ترک، بعدازظهر شنبه ۲۶ تیرماه، خبر داد که عملیات ارتش علیه کودتاگران مستقر در ستاد مرکزی فرماندهی ارتش به پایان رسیده است.

بن‌علی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه روز شنبه ۲۶ تیرماه، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «ملت بهترین جواب را به تروریستها داد… اعضای این دار و دسته موازی در ارتش، در حال حاضر در دست نیروهای ارتش هستند. وی افزود در جریان تلاش برای کودتا ۱۶۱ نفر کشته و حدود ۱۵۰۰ نفر مجروح شدند.

به گفته نخست‌وزیر ترکیه در رابطه با تلاش برای کودتا، دو هزار و ۸۳۹ نفر نیز در ارتش دستگیر شده‌اند و این دستگیریها هم‌چنان ادامه دارد.

امید دُندار، فرمانده موقت کل ارتش ترکیه نیز روز شنبه 26تیر، در یک پیام تلویزیونی گفت: بیشتر کودتاگران از نیروی هوایی و ژاندارمری بودند و برخی نیز از یگانهای زرهی ارتش.

بر اساس آخرین تحولات در ترکیه پس از کودتا، مقامهای این کشور, بیش از دو هزار و ۷۰۰ قاضی را برکنار کردند. همچنین ۱۰ عضو دادگاه عالی این کشور در آنکارا بازداشت شده‌اند.

مقامهای نیروی دریایی ترکیه از بازگشایی تنگه بسفر برای عبور و مرور نفتکشها خبر دادند.

همچنین گفته می‌شود پروازهای خطوط هوایی ترکیه به‌حالت عادی بازگشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51c2a294-fea8-4686-ae87-132a66d6111f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات