728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه,

اپوزیسیون سوریه خواستار تحریم نفتی رژیم بشار اسد است

-

اپوزیسیون سوریه در ترکیه
اپوزیسیون سوریه در ترکیه
گزارشی از تلویزیون سی.ان.ان: محکوم کرده است و از دولت بشار اسد خواسته است از زور علیه شهروندان سوری استفاده نکند. در این بیانیه آمده است که جهان به قیام مردم سوریه که وارد پنجمین ماه خود شده است، چشم دوخته است.

به نظر می‌رسد تاکنون محکومیتهای بین‌المللی تأثیری روی رفتار بشار اسد نداشته است. این رژیمی است که به‌رغم محکومیتهای متعدد بین‌المللی به مقابله‌جویی ادامه داده است. ایالات متحده گفته است که بشار اسد مشروعیت خود را برای حکومت از دست داده است اما این هم تأثیری روی رفتار او نداشته است. تحریمهای اتحادیه اروپا و آمریکا هم تاکنون کارایی لازم را نداشته‌اند. به همین دلیل مخالفان سوری می‌گویند ایالات متحده و اتحادیه اروپا باید تحریمهای نفتی علیه دولت بشار اسد اعمال کنند. آنها می‌گویند تحریم نفتی فشار واقعی اقتصادی به رژیم اسد می‌آورد. مردم می‌خواهند ترکیه، که یک متحد اقتصادی سوریه و در موضع قوی تأثیرگذاری روی رژیم سوریه است، این رژیم را تحریم کند.

به گفته مخالفان سوری دور تسلسل وحشیگری و بی‌رحمی خشونت‌بار علیه مردم توسط ارتش سوریه به این سادگی پایان نخواهد پذیرفت. اپوزیسیون مصمم است تا فشار را روی اسد حفظ کند و رژیم سوریه هم مصمم است تا به سرکوب ادامه دهد.

اکنون باید دید نتیجه این رویارویی چه خواهد شد؟
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4fff6be2-21b3-46ef-8aed-de00b2043000"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات