728 x 90

حركات اعتراضى داخل,اعتراضات كارگري,

فراخوان اعتراضی دانشجویان و آتش زدن خودرو توسط کارگران ایران خودرو و حرکات اعتراضی در شهرهای مختلف

-

کارگران معترض ایران خودرو - آرشیو
کارگران معترض ایران خودرو - آرشیو
طنین شعار مرگ بر دیکتاتور زندانیان سیاسی در بند 350 زندان اوین.
تجمع اعتراضی در شهرهای اهر، اردبیل، ارومیه و تبریز.
فراخوان دانشجویان زاهدان به اعتراضات ضدحکومتی در چهارشنبه‌سوری.
آتش زدن 6خودرو توسط کارگران خشمگین ایران خودرو در تهران.
تأیید حکم اعدام 73 زندانی در زندان مرکزی کارون اهواز.
اعدام یک زندانی در ملأعام در خوی.

ـ زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه دژخیمان شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. روز پنجشنبه اول اسفندماه جاری نیروهای گارد اوین زندانیان را از بندها خارج کرده و اقدام به بازرسی وسائل آنان کردند. زندانیان با سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور و هو کردن دژخیمان اعتراض خود را ابراز کردند.

ـ دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز، چهارشنبه شب برکناری رئیس مزدور این دانشگاه را جشن گرفتند. به گفته دانشجویان، جم رئیس سرکوبگر دانشگاه صنعتی شیراز در حالی برکنار شد که برای ابقای خود از طریق مزدوران بسیجی تلاش زیادی کرده بود.

ـ دانشجویان دانشگاه زاهدان طی بیانیه‌یی توهین به هموطنان بختیاری توسط رژیم آخوندی را محکوم کردند و برای اعتراضات ضدحکومتی چهارشنبه‌سوری فراخوان دادند. در قسمتی از این بیانیه آمده است: ما دانشجویان دانشگاه آزاد زاهدان ضمن ابراز انزجار ازهر گونه توهین به اقـوام تحت ستم ایرانی، از مردم عزیز و غیور در هر شهر و دیاری برای شرکت در اعتراضات چهارشنبه سوی دعوت می‌کنیم و هیچ محدودیتی را به‌رسمیت نمی‌شناسیم، بهـار آزادی نـزدیک است

ـ جمعی از مردم و اعضای خانواده‌های بازداشت‌شدگان در شهرهای اهر، اردبیل، ارومیه و تبریز که به‌مناسبت روز جهانی زبان مادری بازداشت شده بودند، روز جمعه در مقابل مراکز نیروی انتظامی در این شهرها تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواهان آزادی عزیزان خود شدند. در تجمع گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در روز پنجشنبه در شهرهای اهر اردبیل، ارومیه و تبریز مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی در وحشت از گسترش این حرکت اعتراضی به‌طور کور تجمع‌کنندگان را بازداشت می‌کردند.

ـ بر اساس فیلمی که تازه به دستمان رسیده، در جریان تظاهرات گسترده هموطنان بختیاری در اصفهان در روز شنبه گذشته تظاهر کنندگان علیه مزدوران بسیجی و گرداننده رادیو تلویزیون آخوندها شعار می‌دادند:
در جریان این تظاهرات همچنین جوانان خشمگین سه دستگاه موتور سیکلت مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی را به آتش کشیدند

ـ کارگران ایران خودرو در تهران در اعتراض به پایین بودن حقوق و مزایای خود دست به اعتراض زدند و شش خودرو پراید را به آتش کشیدند. ، به‌دنبال این اقدام اعتراضی کارگران، گردانندگان این شرکت مجبور به پرداخت 500هزار (تومان) به هر یک از کارگران شدند.

ـ جمعی از مردم اهواز روز چهارشنبه 30بهمن در مقابل اداره بازرگانی رژیم تجمع کردند. این تجمع در اعتراض به گرانی اجناس صورت گرفت.

ـ روز چهارشنبه 30بهمن دستفروشان و میوه فروشان خرم‌آباد در میدان امام حسین این شهر با مأموران سرکوبگر رژیم درگیر شدند. مردم حاضر در صحنه نیز از دستفروشان حمایت کردند.. در این درگیری چند تن از مردم زخمی شدند.

ـ بنا‌ به گزارشهای دریافتی در جریان برگزاری مسابقه فینال فوتسال در سوسنگرد در روز پنجشنبه اول اسفند تماشاچیان علیه مزدوری به نام صالحی عضو مجلس ارتجاع از این شهر شعار می‌دادند.. تماشاچیان به‌خاطر وعده‌های دروغین این مزدور در مورد رسیدگی به فوتسال سوسنگرد اعتراض کردند.

ـ مردم منطقه دوار شهرستان شوش روز دوشنبه 28بهمن در اعتراض به کندن تیرهای برق این منطقه توسط مأموران اداره برق دست به اعتراض زده و با آنها درگیر شدند. منطقه دوار از مناطق حاشیه‌ای شهر ستان شوش می‌باشد.

ـ بیش از 300تن از دامداران استان چهارمحال و بختیاری روزپنجشنبه اول اسفند ماه در میدان جهاد شهرکرد تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها به پرداخت نشدن مطالبات عقب‌افتاده اعتراض کردند.

ـ کارکنان قراردادی فرودگاه شهرکرد روز پنجشنبه اول اسفند ماه در مقابل استانداری رژیم در چهار محال و بختیاری تجمع کردند و به پرداخت نشدن دو ماه حقوق عقب افتاده، عیدی و پاداش سال92 و سنوات سال 91 اعتراض کردند.

ـ رژیم آخوندی صبح روز پنجشنبه یک زندانی را در خوی در ملاعام بدار آویخت. علیزاده دادستان جنایتکار رژیم در خوی گفت: حکم اعدام این فرد، در اسفند ۸۷ صادر و مرداد ۸۸ از سوی دیوان عالی کشور تنفیذ شده بود

ـ رژیم ضدبشری آخوندی حکم اعدام73زندانی را در زندان کارون اهواز مورد تأیید قرار داده است. بنا‌ به گفته خانواده‌های زندانیان، از روز سه‌شنبه 29بهمن حکم اعدام 73 زندانی محکوم به اعدام در زندان اهواز تأیید گردیده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c5a855e-d380-4d4e-b2cd-4cef014c2ba8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات