728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۹۷شهر از ۲۲۳هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۹۷شهر از ۲۲۳هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

ویروس انگلیسی حداقل ۱۶استان را فراگرفته و هر بیمار کرونایی مبتلا به نوع انگلیسی است مگر خلافش ثابت شود

 

  • وزارت بهداشت رژیم: خیز سهمگین کرونا کشور را تهدید می‌کند. بستریهای روزانه در برخی استانها، هم‌چنان صعودی است. بیشترین بستریها به ترتیب در خوزستان، مازندران و سمنان و بیشترین مرگ در خوزستان، مازندران، گلستان و سمنان است
  • رئیسی: ویروس انگلیسی محدود به خوزستان نیست. حداقل در ۱۶استان ۱۸۷مورد کشف شده و ۲۰فوتی داشتیم
  • دانشگاه پزشکی اهواز: در خوزستان هفته گذشته موارد بیماری ۷۴درصد، بستریها ۹۰درصد و فوتیها ۱۰۰درصد افزایش یافت
  • رئیس بیمارستان ابوذر اهواز: قبل از کرونای انگلیسی از هر ده کودک با علائم کرونا یک نفر بستری می‌شد اما اکنون از هر سه کودک یک نفر در ICU بستری می‌شود
  • دانشگاه پزشکی شهرکرد: چهارمحال و بختیاری بعد از خورستان آسیب‌پذیرترین استان از نظر شیوع ویروس انگلیس است،

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۰اسفند ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۹۷شهر از ۲۲۳هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۸۳۴۸نفر، در البرز به ۵۵۹۳نفر، در اصفهان به ۱۴۳۷۵نفر، در ایلام به ۲۲۹۱نفر، در تهران به ۵۲۸۸۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۷۹۵نفر، در خوزستان به ۱۱۶۸۰نفر، در سمنان به ۳۵۰۵نفر، در فارس به ۶۶۵۷نفر، در کرمان به ۴۹۴۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۶۷۹نفر، در گلستان به ۵۷۹۵نفر، در گیلان به ۷۹۷۶نفر، در لرستان به ۹۲۵۳نفر، در مازندران به ۹۴۲۷نفر و در مرکزی به ۴۵۰۳نفر رسیده است.

لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «خیز سهمگین و شدید کرونا کشور را تهدید می‌کند. موارد بستری روزانه در برخی استانها، هم‌چنان صعودی است و متأسفانه در هفته گذشته شاهد افزایش نسبی بروز موارد مثبت بستری و مرگ و میر نسبت به هفته ما قبل آن هستیم. در هفته گذشته بیشترین میزان بستری به ترتیب در خوزستان، مازندران و سمنان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر به ترتیب در خوزستان، مازندران، گلستان و سمنان گزارش‌شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰اسفند).

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «این ویروس الآن محدود به خوزستان نیست. حداقل در ۱۶استان کشور گزارش‌شده و تا الآن ۱۸۷مورد ویروس انگلیسی کشف کردیم و ۲۰ فوتی هم تا حالا از ویروس انگلیسی داشتیم... سرعت انتقال ویروس این‌قدر زیاد هست که ممکن است به‌طور ناگهانی تخت‌های یک استان پر بشود و باعث سرگردانی بشود» (تلویزیون رژیم ۹ اسفند).

در تهران، رئیس مجتمع بیمارستانی خمینی گفت: «این شرایط می‌تواند آرامش قبل از طوفان باشد... شدت انتقال ویروس انگلیسی مشکل اصلی است که امکان دارد موج چهارم را با قدرت بیشتری ایجاد کند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰اسفند).

در خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در هفته گذشته موارد بیماری ۷۴درصد، بستریها ۹۰درصد و موارد فوت در خوزستان به بیش از ۱۰۰درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافت. موارد فوت ناشی از کرونا در خوزستان در ۲هفته پیش ۵۴مورد بود که این تعداد در هفته گذشته به ۱۳۲مورد رسید. ۱۱شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان در شرایط نارنجی هستند» (ایرنا ۱۰اسفند).

رئیس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفت: «از دیدگاه پزشکی اکنون هر بیمار کرونایی مبتلا به نوع انگلیسی است مگر خلاف آن ثابت شود. قبل از کرونای انگلیسی از هر ده کودک با علائم کرونا یک نفر بستری می‌شد اما اکنون از هر سه کودک یک نفر در ICU بستری می‌شود. وضع آبادان و خرمشهر از دیگر شهرهای استان وخیم‌تر است» (تلویزیون رژیم ۹ اسفند).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در این یک سال، روزانه به‌طور متوسط ۳۱۲نفر به کرونا مبتلا شده و به‌طور متوسط ۱۰نفر جان خود را از دست داده است. در این مدت، هفت درصد کل مبتلایان و ۶درصد کل فوتیهای کشور مربوط به آذربایجان غربی بوده که به ترتیب سه و ۲درصد بیشتر از سهم جمعیت استان است» (ایرنا ۱۰اسفند).

در گیلان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «هم‌اکنون بالغ بر ۳۰۰بیمار بستری داریم که بیش از یک چهارم آنها در ICU و اغلب بدحال هستند و اغلب شهرهای استان گیلان هم زرد و نارنجی هست. اخیراً شاهد مرگ چند بیمار در سنین پایین و بدون بیماری زمینه‌ای بودیم چند مورد هم کرونای جهش‌یافته انگلیسی» داشتیم (تلویزیون رژیم ۹ اسفند).

در چهارمحال و بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «چهارمحال و بختیاری بعد از خورستان آسیب‌پذیرترین استان از نظر شیوع ویروس جهش‌یافته است» (ایسنا ۱۰اسفند).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰اسفند۱۳۹۹ (۲۸فوریه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48e2a35e-25e8-425a-b740-b1a97f6ae428"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات