728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۰۱شهر از ۲۲۸هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۰۱شهر از ۲۲۸هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

 

  • در آمار مهندسی شده وزارت بهداشت مبتلایان ۲۴ساعت گذشته ۸۵۵۴نفر و بیشترین رقم در سه ماه گذشته بوده است
  • نمکی: در خوزستان با طوفان سهمگینی مواجهیم که سهمگین‌تر از طوفان ویروس ووهان است. ۵۷درصد بیماران جدید به ویروس انگلیسی مبتلا بودند. اگر چند خوزستان دیگر شکل گرفت نمی‌توانم روی تاب آوری نظام سلامت قسم بخورم
  • محرز: تعداد مراجعه به بیمارستانها خیلی زیاد شده است. بیمارستانهای خصوصی و شمال شهر پر هستند
  • دانشکده پزشکی شوشتر: ۴۰ تا ۵۰درصد تست‌های PCR مثبت هستند یعنی تا عید، بیماران بدحال دو برابر می‌شود.
  • بیمارستان رازی اهواز: به‌دلیل کثرت بیماران ظرفیت ICU چهار برابر افزایش یافته است
  • عضو شورای مشورتی وزارت بهداشت: هر چه دیرتر وارد چرخه‌ٔ واکسیناسیون شویم، گردش ویروس بیشتر می‌شود و حتی امکان دارد تا در برابر واکسن مقاوم شود

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۹اسفند ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۰۱شهر از ۲۲۸هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۸۵۶۳نفر، در اردبیل به ۲۸۲۷نفر، در اصفهان به ۱۴۷۹۰نفر، در تهران به ۵۳۷۲۱نفر، در خراسان جنوبی به ۲۲۲۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۰۳۰نفر، در خوزستان به ۱۲۴۵۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۵۳۶۶نفر، در قزوین به ۲۵۸۹نفر، در گلستان به ۵۹۴۵نفر، در لرستان به ۹۵۷۳نفر، در مازندران به ۹۶۹۷نفر، در مرکزی به ۴۶۵۳نفر، در همدان به ۵۳۱۸نفر و در یزد به ۴۱۵۷نفر رسیده است.

در همین حال وزارت بهداشت رژیم امروز در آمار مهندسی شده خود تعداد مبتلایان ۲۴ساعت گذشته را ۸۵۵۴نفر، اعلام کرد که بالاترین رقم در ۸۹روز گذشته است» (ایرنا ۱۹اسفند).

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «در خوزستان ۵۷درصد بیماران جدید به ویروس انگلیسی مبتلا بودند، با یروسی با قدرت سرایت بالاتر و مرگ آفرینی بسیار خطرناکتر مواجه هستیم. اگر خدای نکرده چند خوزستان دیگر شکل گرفت نمی‌توانم روی تاب آوری نظام سلامت قسم بخورم. در خوزستان ۷۸ همکار من به ویروس جهش‌یافته آلوده شده‌اند. وقتی در طول یک هفته پرستار و کادر بهداشت و درمان نیم ساعت پلک نزده و بی‌خوابی ایمنی بدن او پایین می‌آید و بیمار می‌شود، کار سخت می‌شود. راه سختی برای مدیریت کرونا در پیش داریم. اکنون در خوزستان با طوفان سهمگینی مواجه هستیم. این طوفانی سهمگین‌تر از طوفان ویروس ووهان است» (ایرنا ۱۹اسفند).

تبرایی عضو شورای مشورتی وزارت بهداشت گفت: «هر چه واکسیناسیون را سریع‌تر انجام دهیم جلو می‌افتیم، هر چه ایمنی جمعی سریع‌تر شکل بگیرد، امکان این‌که از ویروس جلوتر حرکت کنیم بیشتر می‌شود. هر چه دیرتر وارد چرخه‌ٔ واکسیناسیون شویم، توان گردش ویروس بیشتر می‌شود و حتی امکان دارد تا در برابر واکسن مقاوم شود» (ستاره سرخ ۱۹اسفند).

محرز، عضو علمی ستاد کرونا گفت: «من نگران افرادی هستم که میلیون‌ها تومان پول می‌دهند تا واکسنهای بازار ناصر خسرو را تزریق کنند. این کار فاجعه است. تعداد مراجعه به بیمارستانها خیلی زیاد شده است. بیمارستانهای خصوصی و شمال شهر پر هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۹اسفند).

 

در خوزستان، «بیمارستانها شلوغ و کرونای جهش‌یافته در شهرها در حال گردش است. رئیس دانشکده پزشکی شوشتر گفت: ۴۰ تا ۵۰درصد تست‌های PCR مثبت هستند که نشان می‌دهد تا عید، تعداد بیماران بدحال دو برابر می‌شود. میزان ورودی بیماران به بیمارستان خاتم‌الانبیاء بیشتر از موارد ترخیصی است به‌گونه‌یی که از هفته گذشته تاکنون تعداد بیماران بستری دو برابر شده است. ظرفیت تخت‌های ICU تقریباً تکمیل است و شرایط خوبی نداریم. مسئول ICU بیمارستان رازی اهواز گفت: یکی از عوارض کرونا سوراخ شدن ریه است؛ که نسبت به پیک‌های قبلی بسیار افزایش یافته است و بیماران با مراجعه اول، این عارضه را دارند. در حال حاضر بیماران با حال عمومی بدتری به بیمارستان مراجعه می‌کنند و نیاز به ICU بسیار افزایش یافته است. تخت‌های ICU محدود است و در این مدت ظرفیت ICU بیمارستان چهار برابر افزایش یافته است» (ایسنا ۱۹اسفند). رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ اهواز از ابتلای۶۰ پرسنل این مرکز در فاصله ۲۰بهمن تا ۱۶ اسفندماه خبر داد (ایرنا ۱۹اسفند).

در یزد، معاون دانشگاه پزشکی با اشاره به این‌که تاکنون آمار افراد مشکوک به کرونای انگلیسی که تست آنها مثبت بوده، به ۲۱نفر رسیده گفت آمار بستریها در ۲۴ساعت گذشته نسبت به روز قبل افزایش داشته است (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۹اسفند).

در آذربایجان شرقی سرپرست شبکه بهداشت شهرستان بستان‌آباد گفت: با کشف ۴مورد جدید از ویروس انگلیسی در روستای انباردان، تعداد مبتلایان به ویروس انگلیسی تنها در این روستا به ۱۱نفر رسید (خبرگزاری نیروی قدس ۱۹اسفند).

روزنامه حکومتی آرمان از تبعیض در تزریق واکسن پرده برداشت و از شایعات مربوط به در اولویت قرار گرفتن برخی از مسئولان برای تزریق واکسن خبر داد و نوشت در حالی‌که تاکنون ۵۷۰هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است، اخباری در رابطه واکسیناسیون افراد خاص به گوش می‌رسد» (آرمان ۱۹اسفند).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

‍۱۹ اسفند ۱۳۹۹ (۹ مارس ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48cbe824-84e0-4291-a7a0-5954730b60b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات