728 x 90

انتصاب سردژخیم اژه‌ای به سمت قضاییه گام دیگری در یک‌پایه کردن حکومت جانیان

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

انتصاب سردژخیم اژه‌ای به سمت قضاییه گام دیگری در یک‌پایه کردن حکومت جانیان

خانم مریم رجوی: خامنه‌ای با انتصاب اژه‌ای، پروژه تک پایه کردن حکومت و ”دولت حزب‌اللهی“ را که از دو سال قبل شروع کرده بود، تکمیل کرد. او با سلاخی باندهای رقیب و در دست گرفتن کامل افسار سه قوه، بیهوده تلاش می‌کند سرنگونی محتوم را به تأخیر بیاندازد اما تنها خشم و انزجار بیشتر مردم را به‌دست می‌آورد. هر سه نفر (رئیسی، اژه‌ای، قالیباف) به‌خاطر نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت باید در برابر عدالت قرار گیرند

امروز خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع، آخوند جنایتکار غلامحسین محسنی اژه‌ای را به جای سردژخیم رئیسی به ریاست قضاییه جلادان گماشت. خامنه‌ای با انتصاب محسنی اژه‌ای به ریاست قضاییه، پروژه تک پایه کردن حکومت را که در وحشت از قیامهای مردمی از دو سال پیش شروع کرده بود، تکمیل کرد و پروژه ”دولت حزب‌اللهی“ را که در اردیبهشت ۹۸ اعلام کرده بود به‌طور کامل به اجرا در آورد.

غلام‌حسین محسنی اژه‌ای نزدیک به ۴دهه همواره در مشاغل اطلاعاتی و امنیتی و قضایی دست‌اندرکار اعدام و شکنجه و کشتار بوده است و با هر تعریفی جنایتکار علیه بشریت محسوب می‌شود. وی در سال۱۳۶۴مسئول گزینش وزارت اطلاعات، از ۱۳۶۴ تا۱۳۶۷ و در جریان قتل‌عام ۶۷، نماینده قضاییه در وزارت اطلاعات، از سال۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶دادستان ویژه دادگاه روحانیت تهران، از سال۱۳۷۷ تا ۱۳۸۴، دادستان کل ویژه روحانیت، از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸وزیر اطلاعات، از سال۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ دادستان کل و از ۱۳۹۳ تا امروز در سمت معاونت قضاییه بوده و نقش جنایتکارانه‌ای در قیامهای ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ ایفا کرده است. او در لیست سیاه اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد.

محسنی اژه‌ای در ”قتلهای زنجیره‌یی“ مستقیماً دخالت داشت و دستور قتل یکی از قربانیان را شخصاً صادر کرد. در موضع دادستان دادگاه ویژه روحانیت در خلال جلسه هفتگی هیأت نظارت بر مطبوعات با نماینده مدیران مطبوعات گلاویز شده، قندان به سوی او پرت کرد و سپس گوش و شانه او را گاز گرفت.

اژه‌ای در ۳۱مرداد ۸۴ هنگام بررسی وزارتش در مجلس آخوندی گفت: «من جریانهای سیاسی مخالف نظام و ضد انقلاب که در جهت براندازی نظام و کارشکنی نظام (فعالیت) دارند کمابیش می‌شناسم و در مقاطعی با آنها در تقابل بودم، که این هم سرمایه خوبی برای کار کردن بنده در وزارت اطلاعات است».

در جریان قیام دانشجویان در ۱۶آذر ۸۸ تهدید کرد «از امروز به برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه مهلت نخواهیم داد» و «به خانواده‌ها نیز می‌گویم تا مراقب فرزندانشان باشند که فریب بیگانه و یا شعارهای دوپهلو را نخورند که اگر آنها فریب خوردند خانواده‌ها گله نداشته باشند که فرزندم دانشجو بود چرا دستگیر شد؟... از امروز ما مهلت نخواهیم داد و به هیچ‌وجه اغماض نخواهد شد» (ایرنا- ۱۷آذر۸۸). وی در مصاحبه با تلویزیون رژیم تهدید کرد که تظاهرات کنندگانی که توبه نکنند ممکن است حکم اعدام بگیرند.

اژه‌ای در پرده‌پوشی جنایات و فساد اخلاقی و مالی دربار خامنه‌ای یدطولایی دارد. از جمله در لاپوشانی فضیحت سعید طوسی قاری ویژه خامنه‌ای در رابطه با نوجوانان، رسانه‌ها را تهدید کرد و گفت: «رسانه‌ها... مسایلی که هنوز حکم درباره آنها صادر نشده و مجرمیت قطعی پیدانکرده، اینها را انتشار ندهیم چرا که جرم بوده و قابل تعقیب است» و افزود: «دادگاه سعید طوسی باید غیرعلنی برگزار شود و ضد انقلاب به‌دنبال سودجویی از این پرونده‌هاست» (ایرنا-۳آبان۹۵).

اژه‌ای در مهر ۱۳۸۹ توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا و در فروردین ۱۳۹۰ توسط اتحادیه اروپا به‌خاطر مشارکت در سرکوب قیام ۱۳۸۸ در لیست سیاه قرار گرفت.

خانم مریم رجوی: خامنه‌ای با انتصاب اژه‌ای، پروژه تک پایه کردن حکومت و ”دولت حزب‌اللهی“ را که از دو سال قبل شروع کرده بود، تکمیل کرد. او با سلاخی باندهای رقیب و در دست گرفتن کامل افسار سه قوه، بیهوده تلاش می‌کند سرنگونی محتوم را به تأخیر بیاندازد اما تنها خشم و انزجار بیشتر مردم را به‌دست می‌آورد. هر سه نفر (رئیسی، اژه‌ای، قالیباف) به‌خاطر نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت باید در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰تیر ۱۴۰۰ (اول ژوئیه ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46ae7433-4631-47a2-846d-71a7da554c45"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات