728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۵هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۵هزار نفر بیشتر است

 

  • عضو کمیته علمی ستاد کرونا: امیکرون در چند هفته آتی به‌عنوان واریانت غالب جای واریانت دلتا را خواهد گرفت
  • زالی: وضعیت تهران هم‌چنان شکننده، ناپایدار و بی‌ثبات است. تعداد مبتلایان در تهران را به صراحت نمی‌توان بیان کرد
  • دانشگاه پزشکی اهواز: وجود حداقل۱۴۰۰مبتلا به امیکرون در خوزستان پیش‌بینی می‌شود. بنا بر این خوزستان آلوده است
  • در مازندران: روند شیوع اومیکرون شتاب گرفته و زنگ خطر شیوع موج ششم به‌صدا درآمده و افزایش ابتلا و مرگ ومیر محتمل است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر سه‌شنبه ۱۴دی۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۵هزار نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۷۱۰۸نفر، در اصفهان به ۳۴۲۷۵نفر، در بوشهر به ۵۵۰۹نفر، در تهران به ۱۱۵۷۲۰نفر، در خوزستان به ۲۹۹۰۰نفر، در زنجان به ۴۷۴۵نفر، در فارس به ۱۸۷۰۰نفر، در قزوین به ۵۷۹۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۷۴۴نفر، در گیلان به ۱۷۱۷۰نفر و در مرکزی به ۹۰۱۳نفر رسیده است.

 

بیگلری عضو کمیته علمی ستاد کرونا در مورد شیوع امیکرون گفت: «امیکرون در چند هفته آتی در شهرهای کشور ما جای پای خودش را باز خواهد کرد و به‌عنوان یک واریانت غالب جای واریانت دلتا را خواهد گرفت آخرین آمار ما حدود ۲۴۴مورد گزارش‌شده قطعی از امیکرون را شناسایی کردیم ولی مسلماً اعداد بسیار بسیار بالاتر خواهد بود. یعنی وقتی می‌گوییم ۲۴۴نمونه مثبت در کشور تأیید شده داریم مسلماً اعداد خیلی خیلی بیشتر است و این واریانت را در هفته‌های آتی به احتمال زیاد با سرعت بیشتری شاهد خواهیم بود» (تلویزیون رژیم ۱۳دی ۱۴۰۰).

 

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا وضعیت کرونایی در تهران را هم‌چنان شکننده، ناپایدار و بی‌ثبات اعلام کرد و گفت: ممکن است در روزهای آینده وضعیت پایتخت تغییر کند. وی در مورد تعداد مبتلایان تهران گفت: در زمان حاضر به صراحت نمی‌توان بیان کرد اما به احتمال فراوان ایران هم از الگوی سایر کشورها تبعیت می‌کند (روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی ۱۴دی ۱۴۰۰).

در خوزستان، معاون دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «وجود حداقل ۱۴۰۰مبتلا به امیکرون در خوزستان پیش‌بینی می‌شود. تعداد زیادی مبتلا به امیکرون در خوزستان وجود دارد. بنا بر این خوزستان آلوده است» (ایسنا ۱۴ دی۱۴۰۰).

در مازندران، ستاد کرونا اعلام کرد: «بر اساس آمارهای دانشگاههای پزشکی مازندران و بابل شیوع اومیکرون در مازندران شتاب گرفته و در روزهای گذشته با ابتلا ۱۰نفر به اومیکرون، زنگ خطر موج ششم به صدا درآمده است... ادامه این روند به‌طور حتم در ماه‌های آینده افزایش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس در استان را محتمل می‌سازد» (همشهری ۱۴دی ۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴دی ۱۴۰۰ (۴ژانویه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45bd3557-4b6f-49a2-b396-5c0a5973f290"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات