728 x 90

اپوزیسیون سوریه سازمان ملل را به بررسی گزارش مستقل تحقیقات شورای امنیت فرا خواند

اپوزیسیون سوریه، سازمان ملل‌متحد
اپوزیسیون سوریه، سازمان ملل‌متحد
اپوزیسیون سوریه، سازمان ملل‌متحد را برای بررسی گزارش کمیسیون مستقل تحقیقات شورای امنیت در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی توسط رژیم اسد فراخوان داد.

نصر الحریری رئیس هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه در ژنو روز جمعه 17شهریور 96 در یک نشست خبری در استانبول اظهار داشت: «مخالفان سوری، شورای امنیت سازمان ملل را به بررسی و رسیدگی به گزارش کمیسیون مستقل تحقیقات سازمان ملل‌متحد در خصوص استفاده رژیم اسد از سلاح شیمیایی و اجرای ماده بیست و یکم قطعنامه 2118 برای محاکمه رژیم اسد فرا می‌خوانند».

الحریری با فراخواندن سازمان ملل به اقدامات لازم روند سیاسی پس از اسد و عمل کردن به مسئولیت‌های خود، خواست تا این سازمان به بیانیه ژنو متعهد بماند.

یادآوری می‌شود که کمیسیون تحقیقات سازمان ملل‌متحد در مورد سوریه در تازه‌ترین گزارش خود تأیید کرد، حمله هوایی نیروهای رژیم اسد در تاریخ 4 آوریل به روستای‌خان شیخون با سلاح شیمیایی و با استفاده از گاز سارین انجام گرفته است.

در این حمله دست‌کم 100غیرنظامی کشته و 500غیرنظامی دیگر زخمی شده بودند.

بیشتر بخوانید:

نصر الحریری:‌ انتقال سیاسی در سوریه فقط با رفتن بشار اسد



نصر الحریری رئیس هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه تأکید کرد که اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی برای انتقال سیاسی فقط با رفتن بشار اسد و سران رژیمش امکان‌پذیر است.
سایت ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه ۱۹مرداد ۹۶ به‌نقل از وی افزود با وجود جنایتکاری مثل بشار اسد انتقال سیاسی امکان‌پذیر نیست. مردم سوریه برای خواسته خود بهای بسیار سنگینی پرداخته است.
وی افزود مدتهاست که رابطه بین مردم سوریه و این رژیم قطع شده است. با وجود جنایتکاری که حداقل نیم میلیون نفر را به‌شهادت رسانده است اتحاد در جامعه سوریه غیرممکن است.

نصر الحریری:‌ اسد و سردمداران رژیمش هیچ نقشی در مرحله انتقالی نخواهند داشت

نصر الحریری رئیس هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه تأکید کرد که در مرحله انتقالی در سوریه، اسد و سردمداران رژیمش هیچ نقشی در مرحله انتقالی نخواهند داشت. وی گفت که این رژیم مسبب اصلی تروریسم در سوریه است و بدون حل این مشکل امکان ندارد که بشود با تروریسم مقابله کرد.
سایت ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه ۳مرداد ۹۶ به‌نقل از وی افزود که همه معتقدند که تروریسم اولویت دارد، این تروریسم از طرف رژیم بشار اسد، رژیم ایران و شبه‌نظامیانش و شبه‌نظامیان و مزدوران حزب‌الله لبنان و عراق و غیره به‌اضافه سازمانهای داعش و القاعده و بقیه علیه مردم سوریه اعمال شده است.

نصر الحریری: رژیم ایران یک حکومت سرکش و همدست یک حکومت نامشروع است
نصر الحریری رئیس هیأت عالی گفتگوها گفت امکان ندارد که ایران را به‌عنوان ناظر یا ضامن برای هیچ توافقی قبول کنیم. سایت ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه روز پنجشنبه 11خرداد 96 به‌نقل از نصر حریری در گفتگو با الشرق‌الأوسط نوشت:
«آنچه در سوریه امروز بعد از 7سال حکمرانی می‌کند نه رژیم اسد که شبه‌نظامیان تابع ایران و روسیه هستند. تهران با رژیم اسد در ویرانی و کوچ اجباری و تغییر ترکیب جمعیتی و محاصره کردن همدست است، بنابراین رژیم ایران یک حکومت سرکش است که خودش مشکل است و نه راه‌ حل».

وی افزود ایران همدست یک حکومت نامشروع شده است و با فرستادن دهها هزار جنگجو در کشتار مردم سوریه دست دارد و اعمال فرقه‌گرایانه انجام می‌دهد تا تفرقه بین مردم سوریه را افزایش دهد و به‌شکل فعالی در تروریسم سیاه مشارکت دارد.
نصر حریری ادامه داد عملکرد روسیه را هم با راه‌ حل سیاسی بر اساس بیانیه ژنو و دو قطعنامه 2218و 2254می‌سنجیم.

نصر الحریری:‌ رژیم ایران یک رژیم خونریز است


دکتر نصر الحریری رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه گفت هدف قرار دادن شهروندان و عملیات کوچ‌دادن اجباری مردم سوریه توسط شبه‌نظامیان رژیم ایران، در چارچوب تلاش این رژیم و در چارچوب پروژه فرقه‌گرایانه آن در منطقه صورت می‌گیرد:
دکتر نصر الحریری 1خرداد 96: ما یک یادداشت ارائه کردیم که خطر رژیم ایران در سوریه را توضیح می‌دهد. رژیم ایران یک رژیم خونریز است که به‌طور غیرقانونی به سوریه وارد شده است و دهها گروه شبه‌نظامی و مزدور در سوریه توزیع کرده است که هر کدام دهها هزار شبه‌نظامی در سوریه دارند. از حزب‌الله لبنان و حزب‌الله عراق و حزب‌الله سوریه تاگروه‌های شبه‌نظامی دیگر که به دهها گروه می‌رسند.
این شبه‌نظامیان علیه خلق ما جنایت می‌کنند و قتل‌عامها و تجاوزات متعددی مرتکب شده‌اند. آنها اساساً شهروندان را هدف قرار می‌دهند. آنها در چارچوب یک پروژه توسعه‌طلبانه و فرقه‌گرایی در جهت افزایش نفوذ رژیم ایران نه تنها در سوریه بلکه در کشورهای منطقه، عمل می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45300644-5b3e-4076-bfa0-724632e83268"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات