728 x 90

وزیر خارجه فرانسه: دولت فلسطین باید بتواند دوباره در نوار غزه سرمایه‌گذاری کند

ژان-نوئل باروت وزیر امور خارجه فرانسه
ژان-نوئل باروت وزیر امور خارجه فرانسه

وزیر خارجه فرانسه

تلاشهای ما باید خالی از تناقض باشند

ما نمی‌توانیم خواهان آتش‌بس باشیم در حالی که طرفهای جنگ را مسلح می‌کنیم

دولت فلسطین باید بتواند دوباره در نوار غزه سرمایه‌گذاری کند

مذاکرات باید با هدف دستیابی به راه‌حل دو دولتی

که تنها راه تضمین صلحی عادلانه و پایدار بین اسراییلی‌ها و فلسطینی‌هاست آغاز شود

 

ژان-نوئل باروت وزیر امور خارجه فرانسه، روز دوشنبه ۱۶ مهر ضمن سفر به اسراییل در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در بیت المقدس، بار دیگر خواسته رئیس‌جمهور فرانسه، امانوئل مکرون، را برای تحریم تسلیحاتی اسراییل تکرار کرد.
وی گفت: «تنها نیروی نظامی نمی‌تواند امنیت اسراییل را تضمین کند. موفقیت‌های نظامی نمی‌تواند جایگزین یک دیدگاه سیاسی شود تا در نهایت گروگانها به عزیزانشان بازگردانده شوند و کسانی که در شمال جابه‌جا شده‌اند، بتوانند به خانه‌هایشان بازگردند. پس از یک سال جنگ، اکنون زمان برای دیپلماسی فرا رسیده است».
وی افزود «تلاشهای ما باید خالی از تناقض باشند؛ ما نمی‌توانیم خواهان آتش‌بس باشیم در حالی که طرف‌های جنگ را مسلح می‌کنیم.
دولت فلسطین باید بتواند دوباره در نوار غزه سرمایه‌گذاری کند. مذاکرات باید با هدف دستیابی به راه‌حل دو دولتی، که تنها راه تضمین صلحی عادلانه و پایدار بین اسراییلی‌ها و فلسطینی‌هاست آغاز شود، . شهرک‌سازی در کرانه باختری، که تهدیدی برای این راه‌حل است، باید متوقف شود».

منبع: رویترز: ۱۴۰۳۰۷۱۶

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4465b9f3-2cf8-4686-8ebb-f9f5dd93b562"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات