728 x 90

تحریم شبکه‌های تأمین تسلیحاتی شبه‌نظامیان حوثی توسط آمریکا

حوثیهای یمن
حوثیهای یمن

وزارت خزانه‌داری آمریکا شبکه‌های تأمین و قاچاق تسلیحات شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران، مستقر در ایران و چین را تحریم کرد.
دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا «اوفک» روز چهارشنبه ۱۱ مهر با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد که یک فرد و سه شرکت مستقر در ایران و چین، یک نهاد و دو کشتی، از جمله یک نفتکش حامل پرچم کشور گابن، هم به فهرست تحریم‌شدگان اضافه شده‌اند.
بر اساس بیانیه صادره نام عامل قاچاق تسلیحات برای شبه‌نظامیان حوثی که در ایران مستقر است، حسن احمد حسن محمد الکاهلنی (حسن الکاهنلی) نام دارد.
بردلی اسمیت، معاون موقت وزارت خزانه‌داری در امور مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی، نیز در سخنانی تأکید کرد که این وزارت‌خانه متعهد به ایجاد اخلال در فعالیت‌های بی‌ثبات کننده شبه‌نظامیان حوثی در یمن می‌باشد.
بیانیه اوفک در حالی منتشر می‌شود که اخیراً گروهی از کارشناسان مستقل که عهده‌دار ارائه گزارشی سالانه به شورای امنیت سازمان ملل هستند، در گزارش اخیر خود اعلام کردند که نیروهای شبه‌نظامی حوثی با استفاده از گذرنامه‌های جعلی و سفر به سه کشور ایران، لبنان، و عراق تحت آموزش‌های تاکتیکی و فنی ارائه شده توسط اعضای سپاه پاسداران، حزب‌الله لبنان، و متخصصان عراقی قرار گرفته‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/40ef0fad-c501-4bdf-948b-ef3a21f02fd5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات