728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۴۷هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۴۷هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

طبق آمار وزارت بهداشت دو رکوردی جدید از شروع کرونا: ۵۹۵۹بستری در ICU و ۳۹۳۵۷مبتلای جدید

 

  • زالی: بدون کنترل کرونا در تهران، در کشور کنترل نخواهد شد کمبود سرم جدی است و در ۴۸ساعت گذشته فشار زیادی بابت سرم به بیمارستانها وارد شده است.
  • ستاد کرونا در البرز: ظرفیت‌های بیمارستانی البرز تکمیل و در حالت اشباع است و توان افزایش بستریهای بیشتر را ندارد.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: ٤٦بیمار منتظرICU در بیمارستان الزهرا هستند. صف انتظار برای تخت‌های عادی هم ایجاد شده.
  • دانشگاه پزشکی مشهد: بیمارستانها مملو از مبتلایان است و مراجعه مردم به بیمارستان، خدمات‌رسانی را با چالش مواجه می‌کند.
  • دانشگاه پزشکی اردبیل: ظرفیت بیمارستانهای تکمیل و ۱۰برابر بستریها در خانه قرنطینه‌اند، آمار تکان‌دهنده و خطرناک است.
  • استاندار قم: موج پنجم سهمگین‌ترین موج کرونایی قم از ابتدای شیوع این ویروس مرگبار است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۳مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۴۷هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۳۵۴۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۲۶۲۳نفر، در اردبیل به ۴۱۷۰نفر، در البرز به ۱۰۱۴۸نفر، در اصفهان به ۲۳۵۱۵نفر، در بوشهر به ۳۹۴۹نفر، در تهران به ۸۱۳۵۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۲۱۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۱۱۰۵نفر، در خوزستان به ۲۲۰۳۱نفر، در زنجان به ۳۶۸۰نفر، در سمنان به ۵۴۸۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۰۲۵نفر، در فارس به ۱۱۹۰۷نفر، در قزوین به ۳۹۲۹نفر، در کردستان به ۵۷۱۲نفر، در کرمان به ۸۶۳۳نفر، در کرمانشاه به ۶۴۴۳نفر، در گلستان به۸۲۱۰ نفر، در گیلان به ۱۱۱۹۶نفر، در مازندران به ۱۳۴۶۰نفر، در مرکزی به ۷۰۱۸نفر، در هرمزگان به ۵۹۴۵نفر و در یزد به۶۰۵۷ نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت رژیم آمار جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۴۰۹نفر اعلام کرد و بیماران ICU را ۵۹۵۹نفر و مبتلایان جدید را ۳۹۳۵۷نفر اعلام کرد که هر دو رقم رکورد جدیدی از زمان شروع پاندمی تاکنون است (ایرنا ۱۳مرداد۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «کمبود سرم موضوعی جدی است و در ۴۸ساعت گذشته فشار زیادی بابت کمبود سرم به بیمارستانها وارد شده است. روزانه به‌طور متوسط ۲هزار بیمار کرونایی در تهران بستری می‌شوند. در چهار هفته اخیر بین تعداد ترخیص شدگان و ورودی بیمارستانها، تناسبی برقرار نشده است. با توجه به این‌که تهران مبدأ بسیاری از تبادلات است، باید استراتژی متفاوتی برای افزایش واکسیناسیون اتخاذ شود. بدون کنترل کرونا در تهران، کنترل آن در کشور محقق نخواهد شد» (ایرنا ۱۳مرداد۱۴۰۰).

در البرز، ستاد کرونا اعلام کرد: «ظرفیت‌های بیمارستانی البرز تکمیل و در حالت اشباع است و توان لازم برای افزایش بستریهای بیشتر را ندارد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳مرداد۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی نوشت: «۴٦بیمار منتظر ICU در بیمارستان الزهرا هستند. صف انتظار برای تخت‌های عادی هم ایجاد شده است» (ایمنا ۱۳مرداد۱۴۰۰). فرماندار آران و بیدگل گفت‌: «شیوع این ویروس بحرانی شده است. تمامی تخت‌های فعال بیمارستان سیدالشهدا در یک هفته اخیر پر شده و ظرفیت بیمار جدید وجود ندارد» (ایرنا ۱۳مرداد۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد مبتلایان و بستریها به‌سرعت در حال افزایش است. از ۱۱۴۴بیمار، ۲۲۱نفر در ICU بستری و ۳۳بیمار به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳مرداد۱۴۰۰).

در اردبیل، استاندار گفت: «اکنون ظرفیت بیمارستانهای در پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است و ۱۰برابر مبتلایان بستری در خانه‌ها قرنطینه هستند، این آمار بسیار تکان‌دهنده و خطرناک است» (ایرنا ۱۳مرداد۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «بیمارستانها مملو از مبتلایان کرونا است و مراجعه مستقیم مردم به بیمارستان، خدمات‌رسانی را با چالش مواجه می‌کند. بیش از ۹۰درصد تختها در فاز اول تکمیل شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳مرداد۱۴۰۰).

در همدان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «آمار بیماران روند افزایشی دارد و تقریباً تخت‌های "ICU" پر شده و بخش‌های عادی نیز در حال تکمیل است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۳مرداد۱۴۰۰).

در فارس، رئیس دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «۵۱درصد از تستهای کرونا طی یک روز گذشته در فارس مثبت شده و این بسیار نگران‌کننده است». معاون همین دانشگاه اعلام کرد: «۳۸۱۶بیمار کرونایی بستری هستند که از این تعداد ۳۲۶نفر در بخشهای ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳مرداد۱۴۰۰). مسئول بخش اورژانس بیمارستان لار گفت: «با شروع پیک پنجم رکورد بستری در بخش اورژانس بیمارستان لار شکسته شده، تنها در یک شیفت هفت ساعته سه‌شنبه ۱۲مردادماه، در این بخش به ۱۱۱بیمار بستری، خدمت ارائه شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳مرداد۱۴۰۰).

در خراسان جنوبی، دبیر ستاد کرونا استانی گفت: «تعداد موارد مثبت در مقایسه با نیمه اول تیر ۴برابر و تعداد بستریها ۲.۳ برابر شده و در مقایسه با هفته قبل ۲۳درصد افزایش را نشان می‌دهد» (خبرگزاری صدا و سیما ۱۳مرداد۱۴۰۰).

در قم، استاندار گفت: «در قالب آمار و اطلاعات موج پنجم سهمگین‌ترین موج کرونایی قم از ابتدای شیوع این ویروس مرگبار است» (ایرنا ۱۳مرداد۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳مرداد۱۴۰۰ (۴ اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3cef7071-0575-4bdf-8f51-48cf6ef2d152"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات