728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۱۸شهر از ۲۲۹هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۱۸شهر از ۲۲۹هزار نفر بیشتر است

 

  • نمکی: سفر نروید. اگر بلیت و هتل مجانی هم برایتان فرستادند، بدانید که دارند برایتان ویزای بیماری و مرگ می‌فرستند.
  • سخنگوی وزارت بهداشت: ویروس انگلیسی در بسیاری از استانها شناسایی شده، بسیاری از افرادی که درگیر این نوع ویروس شدند سابقه سفر ندارند که نشان می‌دهد این ویروس در چرخش است.
  • دبیرکل خانه پرستار: سیاست‌های غلط عامل مرگ پرستاران است، در کشورهای دیگر این میزان پرستار به‌دلیل ابتلا به کرونا جانشان را از دست نداده‌اند.
  • مرکز بهداشت شهرستان ماهشهر: برای نخستین بار تعداد بستریها در این شهر مرز ۱۰۰نفر را پشت سر گذاشت و ۱۰نفر هم به‌دلیل عدم وجود تخت خالی، در صف انتظار بستری هستند.
  • روزنامه جهان صنعت: با این‌که آمار وزارت بهداشت از فوتی‌ها و مبتلایان پایین است اما یک تخت خالی در تهران نیست.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۰اسفند۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۱۸شهر از ۲۲۹هزار بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۸۸۴۸نفر، در البرز به ۵۶۹۸نفر، در اصفهان به ۱۴۸۲۵نفر، در بوشهر به ۲۳۱۴نفر، در تهران به ۵۳۸۲۱نفر، در خراسان شمالی به ۳۴۹۳نفر، در خوزستان به ۱۲۵۳۵نفر، در زنجان به ۲۴۹۰نفر، در سمنان به ۳۶۹۰نفر، در فارس به ۶۷۹۲نفر، در قم به ۸۴۹۰نفر، در کرمان به ۵۰۵۹نفر، در گیلان به ۸۱۳۱نفر، در مازندران به ۹۷۲۲نفر و در هرمزگان به ۲۴۸۵نفر رسیده است.

در حالی‌که کارگزاران و متخصصان رژیم یکی پس از دیگری از کمبود تخت و امکانات بیمارستانی و افزایش مبتلایان خبر می‌دهند روحانی در دروغهای همیشگی‌اش امروز مدعی شد «ونتیلانتور صادر می‌کنیم، در تولید انواع تجهیزات و نیازهای پزشکی و درمانی به خودکفایی رسیدیم و در حال رسیدن به مرحله تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا هستیم».

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «ویروس انگلیسی در بسیاری از استانها شناسایی شده است، بسیاری از افرادی که درگیر این نوع ویروس شدند سابقه سفر ندارند که نشان می‌دهد این ویروس در چرخش است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰اسفند).

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «حتی اگر همه دروازه‌ها باز شد، حضرت عباسی سفر نروید. اگر بلیت و هتل مجانی هم برایتان فرستادند، این را بدانید که دارند برایتان ویزای بیماری و مرگ می‌فرستند» (همدلی ۱۹اسفند). .

شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار گفت: «ایران در دوره شیوع کرونا، بالاترین میزان فوتی در میان پرستاران را داشت. وزارت بهداشت تعداد پرستاران فوت‌شده به‌دلیل کرونا را ۱۰۰نفر اعلام کرده، نظام پرستاری می‌گوید ۱۱۰نفر اما آمار خانه پرستار بالای ۱۲۰، ۱۳۰نفر را تأکید دارد. سیاست‌های غلط عامل مرگ پرستاران است، در حالی‌که در کشورهای دیگر این میزان پرستار به‌دلیل ابتلا به این بیماری جانشان را از دست نداده‌اند» (همشهری ۲۰اسفند).

در خوزستان، مدیر مرکز بهداشت ماهشهر، گفت: «برای نخستین بار شهرستان ماهشهر در تعداد موارد بستری شده مرز ۱۰۰نفر را پشت سر گذاشت و بیش از ۱۰نفر هم به‌دلیل عدم وجود تخت خالی، در صف انتظار بستری و ۲۹نفر هم در ICU هستند که وضعیت خوبی ندارند» (ایلنا ۱۹اسفند).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «با ورود ۱۲۰بیمار جدید طی ۲۴ساعت در استان فارس کل بیماران بستری به ۶۰۵نفر رسید که ۸۶نفر در ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰اسفند).

در هرمزگان، رئیس مرکز بهداشت بندرعباس گفت: «با توجه به افزایش دو برابری موارد مثبت کرونا نسبت به هفته گذشته، موج طوفانی ویروس با شیب تندی در حال وقوع است. گردش نوع جهش‌یافته کرونا نگرانی ما را چند برابر کرده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰اسفند).

در آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «تاکنون ۳۰نفر به ویروس انگلیسی مبتلا و شناسایی و قرنطینه شده‌اند. در حال حاضر ۱۲۵بیمار کرونایی در ICU و ۵۲نفر زیر دستگاه ونتیلاتور هستند» (ایرنا ۱۹اسفند).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در حال حاضر ۱۴۸بیمار کرونایی در ICU و ۳۳نفر متصل به ونتیلاتور هستند. تاکنون ۳۶۷۳نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند» (ایرنا ۲۰اسفند).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «وضعیت کرونایی در استان را باید به‌صورت شیب صعودی ملایم، متمایل به تند تشریح کرد، که معمولاً بعد از افزایش بروز بیماری، آمار بستریها و مرگ و میرها نیز افزایش خواهد داشت، از این رو نگرانی برای شروع موج جدید کووید۱۹ هم‌چنان در استان وجود دارد» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۰اسفند).

روزنامه حکومتی مستقل نوشت: اکثر پزشکان کشور مخالف رویه وزیر بهداشت هستند. او «در یک‌سال گذشته نشان داده بیش از آن که مدیر بحران اپیدمی باشد یک کارگردان سیاسی است که برای جلب نظر یک کانون سیاسی خاص تلاش می‌کند» (مستقل ۲۰اسفند).

روزنامه حکومتی جهان صنعت نوشت: «هزینه‌های درمان کرونا کمرشکن است آن هم برای خانواده‌های بی‌بضاعتی که چندین عضو خانواده درگیر بیماری می‌شوند. به همین دلیل کرونا جان فقرا را بیشتر می‌گیرد... با وجود این‌که آمار فوتی‌ها و مبتلایانی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود پایین است اما یک تخت خالی در بیمارستانهای تهران پیدا نمی‌شود» (جهان صنعت ۲۰اسفند).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰ اسفند۱۳۹۹ (۱۰مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b0f6a2c-2931-4287-ad4c-89b95f2c044a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات