728 x 90

اخبار سوريه,

تهاجم و پیشروی رزمندگان سوریه در شهر لاذقیه

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
تلویزیون اورینت:
نبرد و رویاوریی در شهر لاذقیه بعد از این‌که رژیم اسد مدتها قصد داشت این شهر را، به‌طور کامل تحت کنترل خود بگیرد، بار دیگر آغاز شده است. رزمندگان طی روزهای گذشته اولین ضربات کاری خود را در بلندیهای ترکمان و اکراد در اطراف این شهر به نیروهای اسد وارد کردند، فعالان می‌گویند در این نبردها نیروهای اسد متحمل تلفات و خسارت سنگینی شده‌اند.

مدت زمان زیادی از مستقر شدن مزدوران اسد در شهر کسب و مرزهای این شهر نمی‌گذرد. آنها قصد داشتند مواضع خود در بلندیهای این شهر را مستحکم کنند، اما به ناگهان با تهاجم رزمندگان خواب و خیالشان نقش برآب شد

رزمندگان با تقویت نیروهای خود و در سلسله عملیاتی با نام ”قصاص“ مواضع مهم نظامیان اسد را مورد تهاجم قرار دادند.

رزمندگان در اولین گام بعد از حدود 10ساعت نبرد سنگین، بلندیهای موسوم به «دورین» را به کنترل خود درآوردند و تلفات بسیاری را به نیروهای اسد در این منطقه وارد کردند.

یکی دیگر از مناطقی که رزمندگان از آن تهاجمات خود را شروع کردند، منطقه استراتژیک «کتف الغنم» بود که در جغرافیای نظامی منطقه نقش تعیین‌کننده‌یی دارد، رزمندگان با کمینی که بر سر راه نیروهای اسد در این منطقه گذاشتند، حداقل 30تن از مزدوران را به هلاکت رساندند

رژیم اسد که انتظار دریافت این ضربات سنگین را در لاذقیه نداشت، سراسیمه به بمباران منازل مسکونی اطراف دست زد و با فرستادن نیروهای کمکی به منطقه سعی کرد روحیه مزدورانش را حفظ کند.

در همین حال رزمندگان با استفاده از موشک تاو در بلندیهای نبی یوسف، تعدادی از تانکهای نظامیان اسد را منهدم کردند. همچنین مرکز دیده‌بانی نیروهای اسد با موشکهای گراد مورد تهاجم رزمندگان قرار گرفت. به گفته رزمندگان در این نبردها حداقل 15تن از مزدوران اسد به هلاکت رسیدند.

تصاویر و گزارشهایی که از درون شهرلاذقیه می‌رسد حاکی است که آمبولانسها، در تمام ساعتهای شبانه روز در حال تردد و جابه‌جایی اجساد کشته‌ها و زخمیهای نیروهای اسد به بیمارستان نظامی هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a97bee8-0be2-40fd-ae13-45c94fb697be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات