728 x 90

شانزده آذر,خروش آذر,

آبان ماه خیزش و خروش

-

 -
-
سلام بر آذر، آذر مقاومت و ایستادگی در برابر استبداد مذهبی. سلام بر آبان، ماهی که گذشت. ماهی سرشار از ایستادگیها و مقاومتهای اجتماعی و خیزشها علیه حاکمیت آخوندی. پس جای اون داره که نگاهی آماری داشته باشیم به حرکتهای اعتراضی در ماه آبان. البته واضح است که به‌دلیل شدت سانسور و اختناق در حاکمیت آخوندی امکان ارائهٴ آمار کاملی از اعتراضات نیست و به همین دلیل بخش کمی از این اعتراضات را می‌توانیم شمارش کنیم. با این همه همین میزان هم از خبرهایی که خبرنگاران مجاهد و مردمی از داخل میهن اسیر توانسته‌اند از دیوار سانسور و اختناق عبور بدن به دست رسانه‌های مقاومت برسانند، تصویری از آتش زیر خاکستر ایران را در حاکمیت دیکتاتوری ولایت‌فقیه نشان می‌دهد:
گزارش کمّی از اعتراضات
در آبان شاهد تحولات کمی و کیفی تظاهراتها و اعتراضات اجتماعی علیه حاکمیت غارتگر و سرکوبگر ولایت‌فقیه بودیم. حمایتهای گسترده مردمی از مجاهدان لیبرتی، خیزش قهرمانانهٴ هموطنان ترک و مردم آذربایجان، تجمعات مستمر اعتراضی در برابر زندان اوین، از جمله این تحولات بوده است.

طی ماه آبان مجموعاً 607 حرکت اعتراضی ثبت شده است. 210 مورد حرکتهای اعتراضی کارگری، 40 مورد دانشجویان، 54مورد اعتصابات و اعتراضات بازاریان و کسبه، 36 مورد کارمندان، 30 مورد معلمان و 30 مورد درگیری بین مردم با نیروهای سرکوبگر که عمدتاً به گوشمالی مأموران حکومتی منجر شده، گزارش شده است. همچنین 176 مورد اعتراضات اقشار مختلف اجتماعی علیه گرانی و کمبودهای خدماتی و مشکلات محیط زیستی، و 25 مورد اعتصاب و اعتراض در زندانها از جمله آمار اعتراضات ماه آبان است.

همبستگی بی‌نظیر داخل کشور با مجاهدان لیبرتی
هفته اول آبان همراه با تهاجم وحشیانهٴ مزدوران رژیم آخوندی با 80 موشک به لیبرتی مقر مجاهدان اشرفی بود، خامنه‌ای جنایتکار با این عمل بزدلانه می‌خواست در برابر زهر اتمی و شکستهایش در سوریه به مزدوران روحیه باخته‌اش روحیه بدهد تا شاید مردم ایران را به رعب و وحشت بیندازد، اما حمایت از مجاهدان لیبرتی از قلب زندانها تا خیابانها در داخل کشور بساط او را بر هم زد.

بلافاصله بعد از حملات وحشیانهٴ موشکی به لیبرتی، زندانیان سیاسی از زندانهای اوین، گوهردشت و زاهدان با قویترین صورت به حمایت از مجاهدان و شهیدان و مجروحان آن پرداختند. در بیانیه آنان از جمله آمده است:
”بار دیگر دست جنایتکار رژیم پلید و آدمکش ملایان، در کار جنایت دیگری شد و شماری دیگر از آزادگان و شریف‌ترین و مقاوم‌ترین فرزندان این میهن ستمدیده را به خاک خون کشید... درود و سلام بر ۲۳ شهید قهرمان مقاومت سترگ ایران، کسانی که پیامبرگونه، تابلوهای جهت نمای حقیقت و آزادی شدند. راهشان پر رهرو باد“.

همچنین زندانی سیاسی علی معزی در بیانیه جداگانه‌ای از زندان مرکزی کرج نوشت: ”رژیم فاسد و پوسیده آخوندی چاره تنفر عمومی، درماندگی در معضلات اقتصادی و اجتماعی، سگ دعواهای درونی و گیرکردن در باتلاق برجام را در حمله رذیلانه و زبونانه به کمپ مجاهدین در عراق دید“.

زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد، از زندان اوین، در نامه‌یی به برادر مجاهدش حمیدرضا اکبری منفرد، که هم‌اکنون در زندان لیبرتی است، از جمله نوشت: روی تختم نشسته‌ام و مدام در ذهنم فضای لیبرتی و ۲۳ شهید و تعداد زیادی زخمی را مجسم می‌کنم... . دلم می‌خواهد فریاد بزنم: هل من ناصر ینصرنی؟ آیا فریاد رسی هست؟
در بیرون زندان اوین نیز در میان هموطنانی که برای آزادی زندانیان سیاسی تجمع کرده بودند پلاکاردی بلند کردند که در آن حمله به لیبرتی جنایت علیه بشریت توصیف شده بود:
دکتر ملکی اولین رئیس دانشگاه تهران بعد از انقلاب ضدسلطنتی در حالی که از شدت بیماری توان راه رفتن نداشت این پلاکارد را بلند کرده بود و در مصاحبه‌ای که در اینترنت پخش شد در برابر این پرسش که: آقای دکتر این شعار چیه نوشتین شما، کشتار انسانهای بیگناه و بی‌سلاح جنایت علیه بشریت است؟

ملکی: بله این عرض کنم که مربوط به جنایاتی است که اخیراً شده توجه می‌کنید که یک عده از ایرانیهایی رو حالا به هر دلیل حتی جمع شدن زیر نظر سازمان ملل با موشک زدن تعدای رو کشتن تعدادی رو مجروح کردن ویران کردن

پایگاه لیبرتی منظورتونه
اسمش پایگاه لیبرتیه بله بله
پس شما اینو جنایت علیه بشریت میدونید
واقعا جنایت علیه بشریته که آدم از دور با موشک یک عده بیگناه وبی سلاح رو بزنن واقعاً جنایت علیه بشریت پس چیه، اگر این نیست پس چی هست؟

علاوه بر زندانها و جلو زندانها، دهها انجمن سیاسی و هوادار مجاهدین با صدور بیانیه‌هایی از شهرهای مختلف کشور حمله وحشیانه به لیبرتی را محکوم کردند و یگانهای ارتش آزادیبخش در داخل میهن اسیر با فعالیتهای تبلیغی آن را گسترده کردند.

خیزش قهرمانانهٴ مردم آذربایجان و هموطنان ترک
ماه آبان همراه با خیزش بزرگ هموطنان ترک و مردم دلیر آذربایجان علیه توهین تلویزیون حکومت آخوندی به آنان بود. این خیزش مشتی محکم از طرف خلقهای به جان آمده میهن بر دهان ولی‌فقیه ارتجاع بود.

از روز دوشنبه 18آبان هموطنان ترک در شهرهای مختلف کشور علیه اهانت رذیلانهٴ تلویزیون حکومتی به تظاهرات برخاستند و با مزدوران نیروی انتظامی و گاردهای وحشی درگیر شدند. این تظاهرات به سرعت در حداقل 6 استان کشور شعله‌ور شد و تا روز جمعه 22آبان نیز ادامه پیدا کرد. تلاش و تقلای رژیم آخوندی برای فریبکاری و معذرتخواهی نمایشی نتوانست تأثیری روی عزم و ارادهٴ مردم بگذارد و یکبار دیگر مردم دنیا دیدند که مردم ایران آتش زیر خاکستری مترصد فرصت هستند تا شعله‌ور شوند و دار و دستهٴ باند جنایتکار خامنه‌ای بر میهن اسیر را جارو کنند.

مراسم‌های بی‌نظیر سالگرد شهیدان
حضور فعال خانواده‌ها و حامیان زندانیان سیاسی در تظاهراتهای جلو زندان اوین و میدان ونک تهران و مزار شهیدان، از برجسته‌ترین حرکتهای اعتراضی ماه آبان بود. همچنین مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت ستار بهشتی و اولین سالگرد اعدام ریحانه جباری از برجسته‌ترین آنها بود. در مراسم سالگرد ریحانه در روز سوم آبان که جمع زیادی در بهشت زهرا گرد آمده بودند مادر بزرگ ریحانه گفت: ”عزیزم ریحانم... باغ آرزوهام عزیزم دیدی چندبار بهت گفتم دستت درد نکنه دستت خوش دست خوش خوب کاری کردی یک مفسد از زنجیرهٴ دزدی و اختلاس و دروغگویی رو به درک واصل کردی. دست مریزاد آفرین“.

شعله پاکروان، مادر ریحانه جباری گفت: ”من می‌گویم به هیچ عنوان تا لحظه‌ای که زنده هستم، از صدای ریحانه جدا نخواهم شد، من می‌گویم گلویم گلوی ریحان که پشت میله‌ها، از دوست زیر تیغش دفاع کرد و گفت نه به اعدام، تا روزی که زنده‌ام، در نه به اعدام، نه به شکنجه فعالیت می‌کنم“.

مادر بهشتی فریاد زد: ”پسرم ستار بهشتیه، من مادرشم، تا زمانی که زنده باشم، تا زمانی که زنده باشم صدای ستارم، اینو بدونن، سه ساله که من به پای ستار نشستم، ... . افتخار می‌کنم که ستار دارم، من صدای ستارم. از چیزی نمی‌ترسم، ترسی هم ندارم“.

شهین مهین‌فر مادر شهید قیام 88 امیر ارشد تاجمیر گفت: ”همهٴ جوانان خوب وطنمون رو به اتهامهای واهی کشتند به‌خاطر این‌که حکومت کنند، این حکومت دیری نخواهد پایید دیر و زود داره اما سوخت و سوز ندارد“.

اکرم نقابی، مادر قیام سال 78 دانشجویان، سعید زینالی گفت: ”منم یه مادر هستم دلسوخته که 17ساله بچه منو اطلاعات سپاه برای 10دقیقه‌ای برد 17ساله به من برنگردوند... منو سه ماه بند 209 چشم بسته نگه‌ام داشتن ولی بازم ببرنم آتیشم بزنن من تا سعیدمو بهم برنگردونن نمی‌شینم تا سعیدهای دیگه میدونم چه بلایی به‌سر سعید من آوردن ولی من می‌خوام سعیدهای دیگه از بین نرن، تا زنده‌ام دادخواهی می‌کنم“.

محمد ملکی اولین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب ضدسلطنتی گفت: ”آزاد باشید آزاده باشید با یزید و یزیدیان زمان بجنگید اگر دین دارید و اگر انسانید“.

بیشترین اعتراضات از آن کارگران بود
بیش از 210 حرکت اعتراضی ثبت شده کارگران در ماه آبان نشاندهندهٴ شدت چپاول حقوق آنان توسط رژیم ولایت‌فقیه و شکاف طبقاتی فزاینده بین اقشار زحمتکش و باندهای حکومتی است. در مهمترین اعتراضات ماه آبان اعتصابات گسترده نزدیک به هزار کارگر لوله‌سازی نورد صفا در ساوه بود که هم‌چنان ادامه دارد. این کارخانه وابسته باندهای غارتگر سپاه و قرارگاه خاتم است که 5ماه حقوق کارگران را نپرداخته است.

همچنین در عسلویه کارگران شرکت راهسازی جنوب به‌دلیل پرداخت نشدن ماهها حقوقشان به مجموعه ساختمانی این شرکت حمله کرده و با شکستن شیشه‌های آن کامپیوترها و چاپگرها را مصادره کردند.

در قزوین صدها کارگر کارخانه کنتورسازی به‌خاطر نپرداختن حقوقشان به مدت 10روز اعتصاب کردند و در کرمان خانواده‌های کارگرانی که به‌دلیل اعتصاب در معدن مس شهربابک زندانی شده‌اند، برای آزادی بستگانشان دست به تجمع اعتراضی زدند. تجمع بیش از هزار کارگر در برابر وزارت اقتصاد رژیم در اعتراض به نپرداختن حق بیمه و صدها کارگر بازنشسته فولاد در اعتراض به نپرداختن حقوقشان در برابر مجلس ارتجاع نیز، واکنشهای هراس آلودی را از نگرانی نسبت به خشم کارگران در مجلس ارتجاع برانگیخت.

اعتراضات و اعتصابات بازاریان و کسبه
رژیم آخوندی برای جبران سیاستهای ایران بر باد ده خود و مخارج میلیاردی که در سوریه و یمن و عراق و لبنان و هزینه‌های گزاف سرکوب داخلی می‌کند، به اخاذیهای مالیاتی سرسام آوری از کسبه و بازاریان روآورده که در این زمینه هم با مقاومت اجتماعی گسترده‌یی مواجه شده است.

در ماه آبان دست‌کم 54 مورد اعتصاب و اعتراض بازاریان در شهرهای مختلف کشور علیه اخاذیهای مالیاتی و اخاذیهای شهرداریها گزارش شده است. از جمله اعتصاب بازار پارچه فروشان بازار تهران و بازار آهن شادآباد تهران، تجمعات اعتراضی چاپخانه داران، اعتصاب سنگبریهای محمودآباد اصفهان، عمده فروشان کاغذ و مقوا و اعتصاب کسبه حسن آباد تهران و پاساژ البرز چالوس، تجمع اعتراضی کسبه میدان میوه و تره‌بار مرکزی و اعتصاب کسبه خیابان 17شهریور تهران از جمله از موارد خشم و نارضایتی بازاریان و کسبه از اخاذیهای مالیاتی در ماه آبان بوده است. به‌طوری که این موضوع در مجلس ارتجاع نیز موجب ابراز وحشت از تداوم آن شد. یک عضو مجلس ارتجاع به نام رحماندوست روز 26آبان در مجلس گفت: ”عملا روش اخذ مالیات بر فروش را جایگزین مالیات بر ارزش افزوده نموده‌اند و در واقع قانون جدیدی در این خصوص وضع نموده و به اجرا گذاشتند این روش ناصحیح باعث ایجاد نارضایتی در اصناف و تعطیل برخی از واحدهای صنفی منجر شده است“.

به‌عنوان مثال صنف آهن فروش در کشور قریب 20هزار واحد توزیعی دارد و در این مجموعه بیش از 250هزار شغل... به کسب حلال خود اقدام می‌کنند تا کنون 40 درصد این مراکز تعطیل و یا تغییر شغل داده‌اند و در تهران به تنهایی از حدود 4هزار واحد صنفی حدود 1500 واحد صنفی تعطیل شده... . سازمان مالیاتی عملاً منتقدان را به مخالف تبدیل می‌کند و کشور را به‌سمت یک بحران اجتماعی سوق می‌دهد.

درگیریهای مردمی با نیروهای سرکوبگر، مالباختگان، خاش، اهواز و...

طی ماه آبان جوانان و مردم دلیر در شهرهای مختلف رودرروی ارگانهای سرکوبگر رژیم آخوندی موارد متعددی از ایستادگی و درگیری داشتند از جمله:
مالباختگان پدیده شاندیز در یک تجمع چند صدنفره با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند و سپس به تهران آمده و در برابر دادگستری رژیم دست به تجمع اعتراضی زدند. همچنین شمار زیادی از مالباختگان مؤسسه غارتگر آرمان در مشهد دست به تجمع اعتراضی زدند و شیشه‌های این مؤسسه غارتگر را شکستند.
 
در اهواز به‌دنبال کشته شدن یک جوان به نام علی جلالی توسط نیروی سرکوبگر انتظامی، اهالی لشگر آباد با هجوم به کلانتری 30 که مأموران جنایتکار این کلانتری او را کشته بودند، نسبت به این جنایت اعتراض کردند.

در شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان روز 21آبان مردم در اعتراض به تیراندازی مأموران سرکوبگر انتظامی به یک جوان و مجروح کردن او، با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند و شیشه خودروهای آنها را شکستند.

 
در زاهدان روز 24آبان مردم و کسبه چهارراه رسولی که با اقدامات سرکوبگرانه و اخاذیهای نیروی انتظامی مواجه شده بودند با آنان درگیر شدند و شماری از آنان را گوشمالی داده و روانهٴ بیمارستان کردند.

بدون شک دیکتاتوری فرتوت ولایت‌فقیه در برابر خلق به‌پاخاسته و پیشتازان مجاهدش فرو خواهد ریخت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39d8d069-807b-4f22-9b3e-651074ded3c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات