728 x 90

20-30خرداد-فراخوان,

تظاهرات در کپنهاگ در سالگرد قیام و همبستگی با مردم ایران

-

تظاهرات حامیان مقاومت در کپنهاگ به مناسبت سالگرد قیام مردم  ایران
تظاهرات حامیان مقاومت در کپنهاگ به مناسبت سالگرد قیام مردم ایران
گروهی از ایرانیان مقیم کپنهاگ و هواداران مقاوت همزمان با سالگرد قیام مردم ایران در روز شنبه ۲۲ خرداد اقدام به تظاهرات کردند و همبستگی خود را با میلیونها تن در داخل کشور اعلام کردند و به شهدای قیام مردم ایران ادای احترام کردند
 
تظاهرکنندگان در ابتدا سرود ای ایران را با به اهتزاز درآوردن پرچمهای ایران و آرم سازمان مجاهدین همخوانی کردند.
این تظاهرات در هوای توفانی و باد و باران شدید در مقابل عفو بین‌الملل صورت گرفت ولی تظاهرکنندگان با شور وگرمای عشق به میهن با مشتهای گره کرده و مشعل به دست شعار می‌دادند:
- ما همه یک ندائیم ما همه یک صدائیم. کیانوشیم فرزادیم ما همه یک صدائیم. ندای ما نمرده خامنه‌ای است که مٌرده
- مرگ براصل ولایت‌فقیه مرگ بر دیکتاتور مرگ برخامنه ای.
- خامنه‌ای بدونه این ماه ماه خونه به‌زودی سرنگونه.
- خامنه‌ای قاتله ولایتش باطله  
- نترسین نترسین ما همه با هم هستیم
- ملت ایران زمین… … دیکتاتوروبزن زمین بزن زمین…
- زندانی اسیرم حقتو پس می‌گیرم

آقای ینس کریستین لوند یکی از اعضای با سابقه حزب سوسیال دموکرات عضو پارلمان و رئیس کمیته ایران آزاد که قرار بود در این تظاهرات شرکت کند به‌دلیل سخنرانی همزمانی که  در یکی از  شهرستانها داشت پیام خود را خطاب به تظاهرکنندگان فرستاد.
 وی در این پیام گفت:
یک سال گذشت… . من امروز واقعاً متأسفم. من امیدواربودم که در ایران یک حکومت دموکراتیک با رعایت حقوق‌بشر و آزادی و انتخابات واقعی شکل می‌گرفت. من آرزو داشتم که در ایران به موضوع حقوق زنان، اقلیتها، مطبوعات مستقل و آزاد توجه خاص شده؛ مجازات اعدام لغو می‌شد و حمایت از ترور پایان می‌یافت و همه مردم از حق آزادی بیان برخوردار می‌شدند. من هم‌چنین در رویای خود می‌دیدم که همه ساکنان شهر اشرف به ایران دموکراتیکی برگشته بودند که در آن همه زندانیان سیاسی از زندانها آزاد شده و در پایه‌ریزی بنیادهای دموکراسی مشارکت می‌کنند.
من هم‌چنین انتظار داشتم که ایران کار تولید سلاح اتمی رامتوقف کرده و جامعه بین‌المللی را دعوت می‌کرد تا بیایند و به چشم خود ببینند که امیدهای من به واقعیت پیوسته‌اند. من امیدوارم که از طرف یک ایران دموکراتیک برای نظارت بر یک انتخابات آزاد دعوت می‌شدم؛ انتخاباتی که نتایج آن مورد قبول همه قرار می‌گرفت چرا که انتخابات، یک انتخابات آزاد و منصفانه می‌بود. من متأسفم که هنوز هم شما می‌بایست علیه اعدام انبوه آزادی‌خواهان از جمله «ندا» تظاهرات کنید. این موضوع غم‌انگیزی است.
نقطه قوّ ت در این است که اکثریت اعضای مجلس دانمارک از شما و روند پیشبرد  دموکراسی در ایران حمایت می‌کنند. متأسفانه  من امروز یک گردهمایی بزرگ در شهر ویبورگ دارم وفقط می‌توانم برای همه شما و مردم داخل ایران آرزوی یک زندگی خوب و برخوردار از آزادی  تحت یک حاکمیت مردمی (دموکراتیک ) را بنمایم. "

دانمارکیهایی که از محل رد می‌شدند حمایت خود را از تظاهرکنندگان اعلام می‌کردند

در پایان تظاهرکنندگان  شروع به راهپیمایی کردند و با خشم فراوان عکسهای خامنه‌ای و احمدی‌نژاد را آتش زدند. و شعار می‌دادند مرگ بردیکتاتور مرگ برخامنه‌ای خامنه‌ای قاتله ولایتش باطله و سپس با پخش سرود ای جوانان وطن عکسهای خامنه‌ای واحمدی‌نژاد را به‌عنوان جنایتکارترین فرددنیا با پا محکم روی عکس آنان کوبیده و لگد مالشان کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38f37b40-ecf9-4436-8c67-28c45932ef0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات