728 x 90

رسانه دولتی سوریه: اسراییل، لاذقیه را مورد حمله هوایی قرارداد

جنگنده اف ۳۵ متعلق به ارتش اسراییل
جنگنده اف ۳۵ متعلق به ارتش اسراییل

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه ۲۶ مهر به نقل از رسانه دولتی سوریه گزارش داد:  اسراییل لاذقیه را مورد حمله هوایی قرارداد.
به گفته یک ناظر جنگ، یک رسانه دولتی سوریه روز پنجشنبه از حمله هوایی اسراییل به شهر ساحلی لاذقیه و هدف قرار دادن یک انبار تسلیحات خبر داد. سانا بدون اشاره به تلفات یا خسارات احتمالی گفت: پدافند ضدهوایی اهداف متخاصم را در بالای لاذقیه رهگیری کرد. این خبرگزاری گزارش داد که «آتش‌سوزیهایی در اثر تجاوزات اسراییل» در ورودی لاذقیه، پایگاه بشار اسد، رئیس‌جمهور ایجاد شده است. دولت اسد متحد حزب‌الله است که در حال جنگ با اسراییل در همسایگی لبنان می‌باشد.
ارتش اسراییل که در سال‌های اخیر صدها حمله در سوریه انجام داده، در تماس با خبرگزاری فرانسه در مورد بمباران لاذقیه اظهارنظری نکرد. دیدبان حقوق‌بشر سوریه، یک ناظر مستقر در بریتانیا، گفت که حمله اسراییل "یک انبار تسلیحات در شهر لاذقیه را هدف قرار داده است".
حملات در شهر بندری که در نزدیکی پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم (Hmeimim) قرار دارد، نادر بوده است. این رصدخانه در سوم اکتبر گزارش داد که هواپیماهای بدون سرنشین به یک انبار تسلیحات در نزدیکی جبله (Jableh) واقع در استان لاذقیه در مجاورت حمیمیم حمله کردند. این دیدبان بدون ذکر جزئیات منبع پهپادها گفت: "انفجارهای مهیبی از دور شنیده شد." بر اساس گزارش دیدبان، سامانه‌های دفاع ضدهوایی تحت کنترل سوریه و روسیه، متحد اسد، تلاش کردند این موشکها را رهگیری کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36863ecf-8926-4f80-b991-9b90de901dc3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات