728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۲۳ شهر از ۴۸ هزار نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

خانم مریم رجوی: باز کردن همه مساجد و پاساژها یک اقدام جنایتکارانه از سوی خامنه‌ای و روحانی است

و نتیجه‌ای جز فرستادن بخشهای وسیعتری از مردم به قربانگاه ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: تا پایان شهریور۴۷.۵درصد جمعیت کل کشور به کرونا مبتلا می‌شوند

  • معاون وزیر بهداشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر ۱۰هزار نفر از کادر درمان اعم از پزشک و پرستار به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.جمعی از این عزیزان را از دست دادیم
  • در استان کرمانشاه هیچ شهر سفیدی وجود ندارد و تعداد مبتلا و فوت که تا دو هفته پیش سیر نزولی داشت رو به افزایش گذاشته است.
  • فقط در بیمارستان گنجویان در دزفول ضمن یک هفته ۴۱۰بیمار کرونایی بستری شدند و حداقل ۴۹نفر جان باختند. فشار روی کادر درمان در گرمای تابستان بسیار بالاست و اکثر آنها یا مبتلا به کرونا و یا در اثر گرما دچار بیماریهای پوستی می‌شوند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱۰خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۲۳شهر ایران از ۴۸هزار نفر بیشتر است. شمار قربانیان در اصفهان به ۲۵۲۰نفر، در خراسان شمالی به ۵۴۰نفر، در خوزستان به ۳۶۳۰نفر، در قم به ۳۵۰۵نفر، در کردستان به ۸۹۵نفر، در گلستان به ۱۳۱۵نفر، در لرستان به ۱۴۷۰نفر و در هرمزگان به ۲۱۵نفر رسیده است.

در حالی‌که آمار جان باختگان و شمار مبتلایان هر روز افزایش می‌یابد، رئیس‌جمهور رژیم اعلام کرد: «از امروز در مساجد به روی مردم در سراسر کشور با اجرای دستورالعمل برای نمازهای یومیه باز می‌شود... پاساژها که محدودیت داشتیم که تا ۶ بعدازظهر باز باشند، ما محدودیت ساعتی آن را بر می‌داریم». آخوند روحانی در عین‌حال با وقاحتی بی‌مانند گفت: «این چنین نیست که مردم فکر کنند ۱۵روز یا یکی دو ماه دیگر به شرایط دیماه و اوایل بهمن سال گذشته بر می‌گردیم. باید برای مدت طولانی سبک زندگی را تغییر دهیم و محدودیتها را بپذیریم... این دوران سخت‌تری از اسفند و فروردین است... (کرونا) در حال چرخش است و از یک استان به استان دیگر می‌رود».

در حالی‌که کارگزاران رژیم از کمبودهای پزشکی و فشار طاقت‌فرسا روی کادر درمانی شکایت می‌کنند، آخوند شیاد ادعا کرد: «مشکل تجهیزات هم نداریم. مردم بدانند تجهیزاتی که پرستار و پزشک ما می‌خواهد ماسک N۹۵ و گانی که پرستار ما می‌خواهد و تمام وسایلی که ما برای تجهیز بیمارستان نیاز داریم و ونتیلاتوری که مورد نیاز است ما در این زمینه‌ها مشکلی نداریم. روحیه پزشک و پرستار بالاست و در زمینه تجهیزات هم وضعیت الحمدالله خوب است».

جان بابایی معاون وزیر بهداشت گفت: «از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر ۱۰هزار نفر از کادر درمان اعم از پزشک و پرستار... به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند... جمعی از این عزیزان را نیز از دست دادیم» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۹خرداد).

به گفته پزشکان از اول تا هشتم خرداد، تنها در بیمارستان گنجویان دزفول، ۴۱۰نفر از مبتلایان به کرونا بستری شده و دست کم ۴۹تن از بیماران کرونایی جان باخته‌اند. وضع به‌خصوص در روستاهای اطراف دزفول بسیار وخیم است. فشار کار روی کادر درمان بیمارستان بسیار بالاست و هوای فوق‌العاده گرم کار را برای پرستارها مشکل‌تر کرده است. اکثر پرستاران یا مبتلا به کرونا می‌شوند یا در اثر گرما دچار بیماریهای پوستی می‌شوند. حقوق و مزایای آنها نیز یک‌سال است عقب‌افتاده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «نگران افزایش بستریها در روزهای آتی هستیم. هر روز حدود ۱۰۰مورد کرونا مثبت داریم و ممکن است تعداد بستریها و بیماران از ظرفیت سیستم بهداشت و درمان فراتر باشد و منجر به فاجعه در استان‌مان شود» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۰خرداد).

در خوزستان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: «از دیروز تا امروز۷۴۰ مورد ابتلای قطعی در خوزستان شناسایی شد... تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به ۱۳هزار و ۵۲۸نفر افزایش یافت... در شبانه‌روز گذشته ۱۶نفر جان خود را از دست دادند و تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا به ۵۳۰نفر در استان رسید» (خبرگزاری حکومتی مهر۹خرداد). هم‌چنین رئیس دانشکده پزشکی آبادان از ابتلای ۱۶۱مورد جدید خبر داد و گفت: «شمار ابتلا در جنوب غرب خوزستان به ۱۴۵۴مورد افزایش یافت» (برنا ۹خرداد).

در سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: «ایرانشهر، چابهار و سرباز بیشترین آمار مبتلایان را دارند و تقریباً تمام منطقه بلوچستان وضعیت قرمز و آلوده به ویروس است» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۹خرداد).

در کرمانشاه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تا دو هفته پیش سیر نزولی در تعداد مبتلایان و فوتی‌ها داشتیم، اما اکنون با افزایش تعداد مبتلایان، موارد بستری و متأسفانه مرگ‌ومیر روبه‌رو هستیم... هیچ شهر سفیدی در استان نداریم؛ وضعیت چهار شهرستان کرمانشاه قرمز شده و ۱۰ شهرستان دیگر هم وارد مرحله زرد شده‌اند... با ادامه این روند پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور۴۶درصد جمعیت استان و ۴۷.۵ درصد جمعیت کشور به کرونا مبتلا شوند» (خبرگزاری رسمی رژیم ۱۰خرداد).

خانم مریم رجوی اظهارات متناقض روحانی را نشانه درماندگی رژیم دانست و گفت باز کردن همه مساجد و پاساژها یک اقدام جنایتکارانه از سوی خامنه‌ای و روحانی است و نتیجه‌یی جز فرستادن بخشهای وسیعتری از مردم به قربانگاه ندارد .

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰ خرداد ۱۳۹۹ (۳۰ می ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34c99604-b6e2-46a2-b892-5659a592cd30"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات