728 x 90

دستگيرى,

دستگیری و شکنجه یک دانشجو در زندان قشم

-

زندان
زندان
بنا‌ به گزارشهای رسیده، دانشجویی که در اسفند ماه گذشته به‌منظور دیدار با خانواده‌اش به کشور بازگشته بود، در فرودگاه دستگیر و روانهٴ زندان اوین شد.

این دانشجو که معاد رحیمی نام دارد و در اوکراین مشغول تحصیل بود، پس از انتقال به سلولهای انفرادی بند 209 تحت بازجویی و شکنجه بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت و پس از 20روز با وثیقه سنگین آزاد گردید و به محل سکونت خانواده‌اش به جزیره قشم رفت، اما پس از چند روز مجدداً توسط مأموران وزارت اطلاعات در قشم دستگیر شد و به زندان حرور جزیرهٴ قشم منتقل شد.

معاد رحیمی اکنون نزدیک یک ماه است که در شرایط ضدانسانی زندان حرور قشم در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

بنا‌ به همین گزارشها، زندان حرور جزیره قشم از یک بند تشکیل شده و دارای ۵ سلول است. حداکثر گنجایش این زندان ۱۰۰ نفر است، ولی دژخیمان در این زندان که از حداقل امکانات زیستی بی‌بهره است، دو برابر ظرفیت آن زندانی جای داده‌اند. سهمیه آب آشامیدنی هر سلول که 40زندانی را در آن جا داده‌اند، در روز فقط ۱۲ لیتر است که در ۲ وعده ظهر و غروب داده می‌شود. آب لوله کشی زندان بسیار شور است و استفاده از آن در طولانی‌مدت منجر به عوارض پوستی و بیماری چشمی می‌گردد. زندانیان در این زندان از هواخوری محرومند و آنچه تحت عنوان هواخوری در این زندان مرسوم است، صرفاً یکی از شیوه‌های شکنجه می‌باشد.

برخورد زندانبانان ولی‌فقیه با زندانیان در این زندان بسیار غیرانسانی است. آنها تحت عنوان هواخوری، زندانیان بی‌دفاع را ساعتها در معرض تابش شدید آفتاب و گرمای 45درجه جزیرهٴ قشم قرار می‌دهند و بعد از ضرب و جرح وحشیانه، آنها را در به مدت چند روز با پابند و دست‌بند و گاه به‌صورت آویزان در هواخوری نگه می‌دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2dd96141-7278-42ea-b1fb-46479ea54b5a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات