سومین راهپیمایی بینالمللی و سالانه « برای آزادی خلقها» که از سوی انجمن فرهنگی جامعه آزاد و با همکاری حزب رادیکال ایتالیا سازماندهی شده بود، در شهر رم برگزار گردید.
این راهپیمایی که با شرکت هیأتهایی از ملیتهای مختلف صورت گرفت، از میدان مرکزی شهر رم شروع شد و جمعیت شرکتکننده در میدان معروف ناوونا مستقر شدند.
در این تظاهرات آقای متئو مکاچی، عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا، طی سخنانی با یادآوری جنایاتی که در کشورهایی مانند ایران اتفاق میافتد، خطاب به حاضرین گفت: فراموش نمیکنیم که ۶۰سال پیش نیز در همین میدان، فاشیسم و دیکتاتوری چه بر سر مردم ما میآورد و در میدانی پایینتر چند صد رزمنده و کسانی که برای آزادی ما مبارزه میکردند، به خاک افتادند. به همین دلیل ما الآن باید در کنار کسانی باشیم که به مقاومت خود برای دستیابی به آزادی ادامه میدهند و بهطور مشخص باید از مبارزات مقاومت ایران تا زمانی که به آزادی و دموکراسی دست پیدا کنند، حمایت کنیم.
محمود حکمیان، عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران، سخنران دیگر راهپیمایی « برای آزادی خلقها» گفت: سومین راهپیمایی بینالمللی برای آزادی خلقها را درحالی برگزار میکنیم که وضعیت حقوقبشر و آزادیهای اجتماعی و حقوق مدنی در ایران بسیار بدتر از گذشته شده است. جوانان هوادار مجاهدین و اعضای خانواده مجاهدان به اعدام محکوم میشوند.
متاسفانه در این سالها کشورهای اروپایی برای ممانعت رژیم ایران از این اعمال جنایتکارانه، هیچ اقدام عملی انجام ندادند. به همین خاطر هم ماشین کشتار و شکنجه ملاها همچنان به پیش میرود و لازم است همانطور که خانم مریم رجوی اعلام کردند، دادگاه بینالمللی برای محاکمه مسئولان اعدام و شکنجه و بهطور خاص مسئولان قتل ۳۰هزار زندانی تشکیل شود.
این در حالیست که بیش از یکسال و نیم از محاصره ضدانسانیاشرف و بیش از ۹ماه از جنگ کثیف روانی علیه مجاهدان اشرف میگذرد. در روزهای اخیر این فشارها توسط نیروهای مزدور مالکی، نخستوزیر عراق که تحتامر خامنهای میباشد، شدت یافته است.
خطاب به آمریکا و سازمان ملل میگوییم، این وظیفه شماست که از مجاهدان اشرف در مقابل تعرض رژیم آخوندی و مزدوران عراقیش حفاظت کنید و به دولت عراق اجازه ندهید به درخواست رژیم ایران به محاصره و اعمال فشار بر اشرف ادامه دهد. نیروهای آمریکایی و تیم دائم سازمان ملل باید در اشرف مستقر شوند، زیرا دولت عراق نشان داده که فاقد صلاحیت حفاظت از اشرف است.
این راهپیمایی که با شرکت هیأتهایی از ملیتهای مختلف صورت گرفت، از میدان مرکزی شهر رم شروع شد و جمعیت شرکتکننده در میدان معروف ناوونا مستقر شدند.
در این تظاهرات آقای متئو مکاچی، عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا، طی سخنانی با یادآوری جنایاتی که در کشورهایی مانند ایران اتفاق میافتد، خطاب به حاضرین گفت: فراموش نمیکنیم که ۶۰سال پیش نیز در همین میدان، فاشیسم و دیکتاتوری چه بر سر مردم ما میآورد و در میدانی پایینتر چند صد رزمنده و کسانی که برای آزادی ما مبارزه میکردند، به خاک افتادند. به همین دلیل ما الآن باید در کنار کسانی باشیم که به مقاومت خود برای دستیابی به آزادی ادامه میدهند و بهطور مشخص باید از مبارزات مقاومت ایران تا زمانی که به آزادی و دموکراسی دست پیدا کنند، حمایت کنیم.
محمود حکمیان، عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران، سخنران دیگر راهپیمایی « برای آزادی خلقها» گفت: سومین راهپیمایی بینالمللی برای آزادی خلقها را درحالی برگزار میکنیم که وضعیت حقوقبشر و آزادیهای اجتماعی و حقوق مدنی در ایران بسیار بدتر از گذشته شده است. جوانان هوادار مجاهدین و اعضای خانواده مجاهدان به اعدام محکوم میشوند.
متاسفانه در این سالها کشورهای اروپایی برای ممانعت رژیم ایران از این اعمال جنایتکارانه، هیچ اقدام عملی انجام ندادند. به همین خاطر هم ماشین کشتار و شکنجه ملاها همچنان به پیش میرود و لازم است همانطور که خانم مریم رجوی اعلام کردند، دادگاه بینالمللی برای محاکمه مسئولان اعدام و شکنجه و بهطور خاص مسئولان قتل ۳۰هزار زندانی تشکیل شود.
این در حالیست که بیش از یکسال و نیم از محاصره ضدانسانیاشرف و بیش از ۹ماه از جنگ کثیف روانی علیه مجاهدان اشرف میگذرد. در روزهای اخیر این فشارها توسط نیروهای مزدور مالکی، نخستوزیر عراق که تحتامر خامنهای میباشد، شدت یافته است.
خطاب به آمریکا و سازمان ملل میگوییم، این وظیفه شماست که از مجاهدان اشرف در مقابل تعرض رژیم آخوندی و مزدوران عراقیش حفاظت کنید و به دولت عراق اجازه ندهید به درخواست رژیم ایران به محاصره و اعمال فشار بر اشرف ادامه دهد. نیروهای آمریکایی و تیم دائم سازمان ملل باید در اشرف مستقر شوند، زیرا دولت عراق نشان داده که فاقد صلاحیت حفاظت از اشرف است.