تلویزیون الشرقیه گزارش داد: سپاه پاسداران ایران با اعلان اینکه چاه نفت فکه بخشی از خاک ایران است، حاکمیت عراق و کرامت مردم عراق را به چالش طلبید
الشرقیه گفت: سپاه پاسداران در اظهاراتی که توسط آژانسهای خبری ایرانی پخش شد اعلام نمود که نیروهای ایرانی چاه نفت فکه را ترک نخواهند گفت چرا که این چاه یک چاه ایرانی است و در خاک ایران قرار دارد.
غسان العطیه رئیس مرکز عراقی برای دمکراسی و توسعه گفت یک نوع ضعف و سردرگمی در برخورد دولت عراق با اشغال چاه نفت فکه توسط ایران وجود دارد. وی در گفتگو با الشرقیه گفت که اشغال ایرانی جدید منعکس کننده اصرار دولت ایران نه تنها در عبور از مرز عراق بلکه اصراری بر عبور از مرز سایر کشورها در منطقه نیز میباشد.
کاظم عبود ال رباط رئیس شورای اعیان استان بصره موضع برخی مقامهای دولتی و پارلمانی عراقی در قبال اشغال چاه نفت فکه توسط ایران را ضعیف توصیف نمود. وی در گفتگو با الشرقیه گفت که بهانه دوستی و رابطه با مقامهای ایرانی مانع از اتخاذ موضع روشن در قبال تجاوز ایران به خاک عراق نباید بشود. وی خاطرنشان کرد که فرزندان جنوب و عراق تماما میتوانند با اتخاذ موضعی شرافتمندانه متحد و یکپارچه شوند و کسی که با این موضع مخالف است باید که ملیت عراقی خود را تغییر دهد و کشور را ترک کند.
شهروندان عراقی در مناطق مختلف بغداد تجاوز ایران به چاه نفت عراق را در کادر طمع ورزی ایران نسبت به ثروتهای عراق در طول تاریخ برشمردند و از مقامهای عراقی خواستند تا ایرانیان را نسبت به دخالیتهایشان در عراق با خبر کنند و آن را متوقف نمایند، کما اینکه خواستار محاسبه ایران شدند و اینکه باید مسئولیت قانونی و بینالمللی نقض حریم خاک عراق توسط ایران را متوجه ایران دانست».
الشرقیه گفت: سپاه پاسداران در اظهاراتی که توسط آژانسهای خبری ایرانی پخش شد اعلام نمود که نیروهای ایرانی چاه نفت فکه را ترک نخواهند گفت چرا که این چاه یک چاه ایرانی است و در خاک ایران قرار دارد.
غسان العطیه رئیس مرکز عراقی برای دمکراسی و توسعه گفت یک نوع ضعف و سردرگمی در برخورد دولت عراق با اشغال چاه نفت فکه توسط ایران وجود دارد. وی در گفتگو با الشرقیه گفت که اشغال ایرانی جدید منعکس کننده اصرار دولت ایران نه تنها در عبور از مرز عراق بلکه اصراری بر عبور از مرز سایر کشورها در منطقه نیز میباشد.
کاظم عبود ال رباط رئیس شورای اعیان استان بصره موضع برخی مقامهای دولتی و پارلمانی عراقی در قبال اشغال چاه نفت فکه توسط ایران را ضعیف توصیف نمود. وی در گفتگو با الشرقیه گفت که بهانه دوستی و رابطه با مقامهای ایرانی مانع از اتخاذ موضع روشن در قبال تجاوز ایران به خاک عراق نباید بشود. وی خاطرنشان کرد که فرزندان جنوب و عراق تماما میتوانند با اتخاذ موضعی شرافتمندانه متحد و یکپارچه شوند و کسی که با این موضع مخالف است باید که ملیت عراقی خود را تغییر دهد و کشور را ترک کند.
شهروندان عراقی در مناطق مختلف بغداد تجاوز ایران به چاه نفت عراق را در کادر طمع ورزی ایران نسبت به ثروتهای عراق در طول تاریخ برشمردند و از مقامهای عراقی خواستند تا ایرانیان را نسبت به دخالیتهایشان در عراق با خبر کنند و آن را متوقف نمایند، کما اینکه خواستار محاسبه ایران شدند و اینکه باید مسئولیت قانونی و بینالمللی نقض حریم خاک عراق توسط ایران را متوجه ایران دانست».