728 x 90

رسانه‌های حکومتی: تدارک خزانه‌داری آمریکا برای اجرای سیاه‌چاله تحریم، ۱۷۰هزار نفر آماده تحریم باشند

اجرای سیاه‌چاله تحریمها
اجرای سیاه‌چاله تحریمها
ترس و نگرانی دیکتاتوری آخوندی از اجرایی شدن قانون تحریمهای گسترده علیه فاشیسم مذهبی و تحریم سرکردگان و ارگانهای سپاه پاسداران به‌عنوان نیروی اصلی سرکوب و صدور تروریسم که به یک امپراتوری غارت و چپاول نیز تبدیل شده، به نحو فزاینده‌یی بالا گرفته و بیش‌از‌پیش نشان می‌دهد که دیکتاتوری مذهبی و تروریستی حاکم بر ایران تا چه اندازه از به دام افتادن هیولای سپاه پاسداران که نیروی حافظ این نظام و عامل اصلی دخالتهای فرامرزی با هزینه‌های کلان است، وحشت دارد.

یک رسانه باند خامنه‌ای در این رابطه می‌نویسد: باید بدانیم که در صورت اجرای تحریم کاتسا 5000شرکت خصوصی و دولتی و 170هزار نفری که مستقیم و غیرمستقیم با قرارگاه خاتم (سپاه پاسداران) کار می‌کنند در لیست تحریمی آمریکا قرار خوانند گرفت. لذا واضح است که تحریم H.R.3364را باید بسیار فراتر از نقض آشکار برجام دانست که کشور را به شرایطی به مراتب بدتر قبل از برجام بازخواهد گرداند. به همین سبب است که پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آن را جامع‌ترین تحریم‌های طول تاریخ می‌خواند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد مقررات خود را به‌منظور اجرای قانون جدید این کشور درباره اعمال تحریم‌ها علیه اشخاص مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تغییر می‌دهد.

این رسانه حکومتی می‌افزاید: طبق اعلام خزانه‌داری آمریکا این نهاد آمریکایی به‌منظور اجرای بند (ب) ۱۰۵از «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» (کاتسا) مقررات داخلی خود در زمینه «تحریم‌های مرتبط با تروریسم جهانی» را اصلاح کرده است.

بند (ب) 105تحریم کاتسا از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد که دستور اجرایی 13224را بر روی سپاه پاسداران و نهادها و افراد وابسته به آن اعمال کند.

دستور اجرایی 13224در سال 2001و پس از حادثه یازدهم سپتامبر توسط جرج بوش وضع شده است. این دستور تحریم‌هایی علیه سازمانهایی که از نظر آمریکا تروریستی محسوب می‌شوند، وضع می‌کند. در واقع مهم‌ترین ویژگی این بخش تحریم H.R.3364قرار دادن سپاه پاسداران در لیستی است که تحریم‌های گروه‌های تروریستی بر آنها اعمال می‌شود. به عبارت دیگر، سپاه در عمل، به‌عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شود و تمامی ارکان و نیروهای سپاه و نهادهای وابسته به سپاه، در عمل و مطابق با دستور اجرایی 13224به‌عنوان گروه تروریستی محسوب خواهند شد.

این رسانه باند خامنه‌ای در ادامه می‌نویسد:
قسمت خطرناک و نگران‌کننده این است که افراد، نهادها و وزارتخانه‌ها و بانکها و غیره که دارای ارتباط کاری با سپاه هستند، به موجب قانون جدید و دستور اجرایی ۱۳۲۲۴، باید تحریم شوند و در لیست تحریمی آمریکا که با عنوان SDN List شناخته می‌شود، قرار گیرند. بدتر آن‌که این طرح را در کنار قانون 2013 IFCA قرار دهید. وقتی یک فرد یا نهاد در لیست تحریمی SDN قرار می‌گیرد به موجب قانون تحریمی IFCA 2013مشمول تحریم‌های ثانویه بانکی می‌شود و هیچ مؤسسه مالی اجازه ارائه خدمات بانکی مستقیم و یا غیرمستقیم به آن فرد یا نهاد تحریمی را ندارد.

این رسانه حکومتی درباره علت ترس و نگرانی نظام ولایت فقیه در ادامه می‌افزاید:
برای روشن‌تر شدن هرچه بیشتر این مسأله کافی است که به یک مثال دقت کنیم. سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم در یکی از مصاحبه‌های خود در رابطه با نیروهای حاضر در این مجموعه می‌گوید: «قرارگاه خاتم 170هزار نیروی انسانی دارد که کمتر از دو درصد آنها نیروی رسمی قرارگاه هستند. ... . قرارگاه خاتم 5هزار پیمانکار از بخش خصوصی دارد که با سپاه کار می‌کنند و بهتر از دولت از آنها حمایت می‌شود». (رجانیوز-10آبان 96)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26258f5c-a7ec-4542-9a8a-69118e26cfc1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات