728 x 90

دیدار پزشکیان با پوتین رئیس‌جمهور روسیه در ترکمنستان

دیدار پزشکیان با پوتین
دیدار پزشکیان با پوتین

دیدار پزشکیان با پوتین رئیس‌جمهور روسیه در ترکمنستان

پزشکیان: ارتباط روسیه و ایران صمیمانه و راهبردی است

مواضع ما در دنیا خیلی نزدیک‌تر از دیگران به یکدیگر است

 

سایت پزشکیان در روز جمعه ۲۰مهر ۱۴۰۳ از دیدار او با پوتین رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه حضور در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمانها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» که به‌مناسبت سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی» در ترکمنستان برگزار شد، خبر داد

پزشکیان با تأکید بر توسعه همکاریهای مشترک بین دو کشور گفت: ارتباط ما با روسیه صمیمانه و راهبردی است.

از نظر اقتصادی و فرهنگی ارتباطات ما روزبه‌روز تقویت شده و قوی‌تر می‌شود. روند رو به رشد همکاریهای ایران و روسیه با توجه به اراده رهبران عالی دو کشور به ضرورت تقویت این ارتباطات باید تسریع شود.

پزشکیان تأکید کرد مواضع ما در دنیا خیلی نزدیک‌تر از دیگران به یکدیگر است.

رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری نسبت به تسریع در امضای سند راهبردی مشارکت ایران و روسیه، بر توسعه همکاریهای فیمابین تأکید کرد و اظهار داشت: امیدوارم در جریان حضور در اجلاس بریکس در روسیه، این معاهده را نهایی کنیم.

به‌نوشته سایت ریاست‌جمهوری رژیم، پوتین ضمن دعوت از پزشکیان برای شرکت در اجلاس بریکس گفت: ما به‌طور مشترک در سطح بین‌اللملی همکاری می‌کنیم و ارزیابی‌ها و رویکردهای جهانی ما یکسان است.

 

همزمان خبرگزاری تاس نوشت: سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سؤالی درباره احتمال حمله اسراییل به ایران گفت: "اگر برنامه‌ها یا تهدیدات برای حمله به تأسیسات هسته‌یی صلح‌آمیز به مرحله اجرا درآید، این موضوع به‌عنوان یک تحریک جدی تلقی خواهد شد."

لاوروف تأکید کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نظارت دقیقی بر برنامه هسته‌یی ایران دارد و نشانه‌ای از تغییر در این برنامه به سمت مقاصد نظامی مشاهده نکرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25ff6619-28d4-4058-a81b-3ad14c71522e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات