728 x 90

-

جهان رسانه – شنبه، ۲۳مهر ۱۳۹۰

-

رسانه‌ها
رسانه‌ها
عناوین مطبوعات سراسری:
نیویورک تایمز: «اوباما به‌خاطر توطئه ترور سفیر عربستان وعده تحریمهای سخت‌تری علیه ایران می‌دهد».
واشنگتن تایمز: «وزیر خارجه انگلیس: حادثه اخیر یک گام کیفی در اقدامات تروریستی رژیم ایران در خارج از مرزهای این کشور است».
البیان دبی: «واشنگتن نقشه ایران علیه سفیر سعودی را به شورای امنیت احاله می‌دهد».
گلف نیوز: «سازمان ملل نگران جنگ داخلی در سوریه است».
نیویورک تایمز: «درگیریهای قیام سوریه به کشته شدن 14تن انجامید. نیروهای امنیتی خانه به خانه به‌دنبال سازمان‌دهندگان تظاهرات هستند».
القدس العربی: «کارشناسان آمریکایی در لیبی در جستجوی سلاحهای مفقود شده».

حرف روز (رسانه‌های جهان):
واشنگتن تایمز: «اسلامگراهای لیبی معابد صوفیان در طرابلس را خراب کردند».
واشنگتن تایمز: «اوباما در تابستان امسال بیش از 70میلیون دلار برای هزینه انتخاباتی خودش جمع‌آوری کرده است».
واشنگتن تایمز: «پانتا درباره عقب‌نشینی از آفریقا هشدار می‌دهد».
گاردین: «وزیر دفاع نتوانست از خود دفاع کند و بزرگترین ضربه را به دیوید کامرون وارد کرد».
ایندیپندنت: «لیام فاکس (وزیر دفاع انگلیس) بعد از 2هفته مورد سؤال قرار گرفتن درباره رابطه‌اش با یک دوست نزدیک (آدام وریتی) سرانجام استعفا داد».
گلف نیوز: «سازمان ملل نگران جنگ داخلی در سوریه است». 8تن از تظاهر‌کنندگان که ارتشیان جداشده از بشار اسد را تقدیر می‌کردند، کشته شدند.
البیان دبی: «وزرای خارجه عرب، فردا یک نشست فوق‌العاده تشکیل می‌دهند: هشدار بین‌المللی نسبت به جنگ داخلی در سوریه». مردم سوریه و طرابلس لبنان پشتیبانی خود را از خلق سوریه اعلام می‌کنند.
القدس العربی: «نشست وزرای خارجه عرب در قاهره روز یکشنبه تحولات سوریه را بررسی می‌کند».
القدس العربی: «15کشته در درگیریها و تظاهرات جمعه آزادگان ارتش، آمریکا به کمک بین‌المللی فرا می‌خواند و نسبت به جنگ داخلی هشدار می‌دهد».
القدس العربی: «کارشناسان آمریکایی در لیبی در جستجوی سلاحهای مفقود شده». جنگ شدید در شهرهای سرت و بنی ولید. درگیریهای ناگهانی با پشتیبانان قذافی طرابلس را می‌لرزاند. روز جمعه درگیری مسلحانه میان چندده تن از طرفداران قذافی مخلوع و رزمندگان لیبی اولین نمونه مقاومت مسلحانه در قبال این رزمندگان از زمانی که کنترل طرابلس را به‌عهده گرفتند بود.
القدس العربی: «یمن: پیش‌بینی‌هایی وجود دارد که علی عبدالله صالح کناره‌گیری خودش را اعلام کند و یک شورای نظامی از نزدیکانش برای اداره کشور تشکیل دهد».
الاهرام: «شانزده زن برای کرسی‌های نمایندگی در قاهره و استانهای مصر نامزد شدند».
القبس: «واشنگتن از مالکی ناراضی و از طالبانی ناراحت است. اولی کمک روحی به نظام سوریه می‌کند و دومی در مسیر ورود کردها در قیام سوریه مانع ایجاد می‌کند. خامنه‌یی می‌گوید غرب برای ترویج نفرت علیه ایران تلاش می‌کند. واشنگتن و ریاض از شورای امنیت درخواست بررسی توطئه را دارند».
القبس: «طالبانی: مالکی نقش دیکتاتور را بازی می‌کند». یک مقام نزدیک به جلال طالبانی گفت تداخل در قوه اجراییه روابط رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر را به کمترین حد ممکن رسانده است. طالبانی گفت در نظر دارد در روزهای آینده مطلبی را در مورد مالکی اعلام کند و از او بخواهد به حقوق قانونی رئیس‌جمهور احترام بگذارد و در شرایطی که امور در همه زمینه‌ها فلج شده است، از بازی‌کردن نقش دیکتاتورها پرهیز کند.
المصری الیوم: «هلال و صلیب در تظاهرات وحدت ملی دیده‌بوسی می‌کنند. برگزاری نماز عصر جلوی کلیسا، اعتراضی است به حوادث ماسبیرو».
روزنامه اوژوردویی آن فرانس مصاحبه با 2نامزد حزب سوسیالیست برای ریاست‌جمهوری این کشور را چاپ کرده است. فرانسوا هولاند می‌گوید: ”من خطرناک‌ترین رقیب برای سارکوزی هستم“، درحالی‌که مارتین اوبری، دبیرکل کنونی حزب سوسیالیست، می‌گوید: ”از این‌که یک شخصیت چپ سخنان راستها را به زبان بیاورد، بیزارم“.
روزنامه فیگارو مقاله‌یی را به حمله فرانسوا فیون، نخست‌وزیر فرانسه، به طرحهای سوسیالیستها اختصاص داده است. فیون سوسیالیستها را به چهارمیخ کشیده و آنها را ”پادشاهان حرفهای نوین بی‌فایده“ خوانده که هم خواهان این هستند که ”همه چیز متوقف شود“، هم می‌خواهند ”همه چیز را از سر بگیرند“.

ایران در رسانه‌های جهان:
البیان دبی: «واشنگتن نقشه ایران علیه سفیر سعودی را به شورای امنیت احاله داد». این بر اساس معاهده جلوگیری و متوقف کردن جنایت علیه افراد حفاظت‌شده است که دیپلوماتها را هم شامل می‌شود.
القدس العربی: «در فردای اعلام اعمال تحریمات علیه تهران، انگلستان پخش کانال ماهواره‌یی پرس تی‌وی رژیم ایران را روی ماهواره اسکای تحت عنوان مشکلات اداری متوقف کرد».

از این طرف و آن طرف:
تریبون دو ژنو سوئیس:
«بازگشت تنتن، شخصیت معروف کارتونی، به دنیای سینما. استیون اسپیلبرگ کارگردان فیلم جدید تنتن خواهد بود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21c2024d-faa4-459f-9860-24cfd2d8f7c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات