728 x 90

ستاره صبح: امکان رسیدن به توافق نسبت به قبل کم شده است

حمله آمریکا به شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران در مرز سوریه و عراق
حمله آمریکا به شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران در مرز سوریه و عراق

روزنامه حکومتی ستاره صبح روز شنبه ۱۲تیرماه با اعتراف به بن‌بست مرگبار رژیم سرنوشت برجام را «دورنمای تار و تاریک» توصیف کرد که وضعیت آن در «حالت برزخ» قرار دارد.

این روزنامه حکومتی نوشت: پس از روی کار آمدن «جو بایدن»، رژیم ایران حاضر نشد با آمریکا بر سر یک میز برای امتیاز گرفتن و امتیاز دادن بنشیند، خط‌ونشان کشیدن نمایندگان مجلس برای طرف‌های غربی و تعیین ضرب‌الاجل برای «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» و انتخابات ریاست‌جمهوری شرایطی را ایجاد کرده که دورنمای برجام تار و تاریک شود و به‌نظر می‌رسد برجام در حالت برزخ قرار گرفته است. برزخ حالتی است که اگر برایش چاره‌اندیشی نشود، ممکن است وضع بدتر شود».

ستاره صبح در ادامه با اعتراف به بایکوت شعبده انتخابات سراسری از سوی مردم که منجر به چرخش اوضاع در تعادل‌قوای کنونی شد افزود: «پرسش این است که آیا زمان بازگشت به سیاست «تنش‌زدایی» فرا رسیده است؟
در این مطلب آمده است: «... فضای حاکم بر غرب و خاورمیانه به نفع ایران نیست، زیرا عوامل پیدا و پنهان در خاورمیانه از جمله فعالیت‌های اسراییل و عربستان عرصه را در مذاکرات «وین» به زیان ایران تغییر داده است. آنها و مخالفان داخلی دولت کنونی نمی‌گذارند مذاکرات به نتیجه برسد. از سوی دیگر لحن مقامات آمریکایی و دو نوبت حمله نظامی این کشور به مراکز «کتائب حزب‌الله» و «کتائب سیدالشهدا» در مرز سوریه و عراق نشان‌دهنده این است که امکان رسیدن به توافق نسبت به قبل کم شده است به‌نظر می‌رسد شرایط به سمتی پیش می‌رود که تحریم‌ها ادامه یابد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد و تنش و درگیری بین ایران و آمریکا ادامه پیدا کند پیامدهای آن متوجه مردم ایران می‌شود زیرا ادامه تحریم‌ها مانع فروش نفت ایران و درآمدهای ارزی کشور خواهد شد که این دو به تورم، کاهش قدرت خرید افراد و کاهش ارزش پول ملی می‌انجامد که نتیجه‌اش کوچک شدن سفره‌های ایرانی‌ها خواهد بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20f76e92-1c40-4ba9-bf8c-d7513780ba59"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات