728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۹۹هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۹۹هزار نفر بیشتر است

  • مدیرعامل بهشت زهرا: تا دیشب ۴۱هزار و ۵۹۱متوفای کرونایی در بهشت زهرا ثبت شده است.
  • رئیس بیمارستان سینای تهران: ICU‌ها همه پر هستند. اگر اسفند واکسن تزریق می‌شد، جلوی این ابعاد مرگ گرفته می‌شد.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون ۱۴هزار بیمار کرونایی در استان اصفهان فوت شده‌اند.
  • دانشگاه پزشکی آبادان: اکنون در شرایط جنگی قرار داریم و تنها بوی باروت استشمام نمی‌شود و رنگ خون دیده نمی‌شود.
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: فوتیهای روزانه کرونا در۲۴ساعت گذشته به ۴۱نفر رسید که از پاییز سال گذشته بالاترین است.
  • دانشگاه پزشکی کرمان: مهمتر از دلتا، لاندا است که پشت مرزهاست و ممکن است پیک دلتا به‌ لاندا وصل شود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۰شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۹۹هزار نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۳۰۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۳۹۹۸نفر، در البرز به ۱۱۶۳۳نفر، در اصفهان به ۲۶۲۹۰نفر، در بوشهر به ۴۵۸۴نفر، در تهران به ۹۳۶۴۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۹۷۸۵نفر، در خوزستان به ۲۴۵۳۱نفر، در زنجان به ۴۰۰۵نفر، در فارس به ۱۴۲۲۲نفر، در قزوین به ۴۴۰۴نفر، در قم به ۱۱۱۴۵نفر، در کردستان به ۶۲۵۷نفر، در کرمان به ۱۰۳۴۸نفر، در کرمانشاه به ۷۰۰۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۹۵۹نفر، در گلستان به ۹۴۷۵نفر، در گیلان به ۱۳۷۳۰نفر، در مازندران به ۱۵۴۷۰نفر، در مرکزی به ۷۵۵۳نفر، در هرمزگان به ۶۹۱۰نفر، در همدان به ۷۷۴۳نفر و در یزد به ۶۸۶۳نفر رسیده است.

در تهران، مدیرعامل بهشت زهرا گفت: «از ابتدای اسفند ۹۸ سازمان بهشت زهرا درگیر بحرانی بی‌سابقه و غیرقابل تصوری شد که در ۵۰سال گذشته نظیر این بحران را تجربه نکرده بود. سعید خال تأکید کرد: تا دیشب خدمات به ۴۱۵۹۱ متوفای کرونایی توسط بهشت زهرا انجام شده است» (اقتصاد نیوز ۱۰شهریور ۱۴۰۰). رئیس بیمارستان سینای تهران گفت: «تعداد ورودی بیماران کرونا به بیمارستان ما هنوز خیلی زیاد است. هم‌چنان مشکل کمبود تخت در بخش ICU احساس می‌شود و متأسفانه تعداد زیادی از بیماران بدحال در بخش‌ها مانده‌اند. چرا که ICU‌ها همگی پر هستند. بیماران بدحال می‌شوند و نیاز به دستگاه و تجهیزات دارند. اگر این واکسن‌ها در اسفندماه به مردم تزریق می‌شد، جلوی این حجم از مرگ و میر گرفته می‌شد» (همشهری ۱۰شهریور۱۴۰۰).

در خوزستان، معاون دانشگاه پزشکی آبادان گفت: «اکنون در شرایط جنگی قرار داریم و تنها بوی باروت استشمام نمی‌شود و رنگ خون دیده نمی‌شود. هم‌چنان روند ابتلا به‌بیماری، بستری و فوتیها در جنوب غرب خوزستان افزایشی است و ظرفیت بیمارستانها تکمیل است» (ایسنا ۱۰شهریور۱۴۰۰).

ستاد کرونا اعلام کرد: «آمار مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستانهای خوزستان و تعداد بستریها بالا است. مثلا در بیمارستان گلستان اهواز حتی تخت‌های ICU قلب این مرکز درمانی در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته و هیچ ظرفیت دیگری باقی نمانده است» (خبرگزاری پاسداران ۱۰شهریور۱۴۰۰).

در اصفهان معاون دانشگاه پزشکی گفت: «از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون ۱۴هزار بیمار در اثر کرونا در استان اصفهان فوت شده‌اند» (ایسنا ۱۰شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «فوتیهای روزانه کرونا در استان طی ۲۴ساعت گذشته به ۴۱نفر رسید که بیشترین میزان از پاییز سال گذشته است. تعداد بستری شدگان ناشی از کرونا در استان به ۲۲۱۳نفر رسیده است» (ایرنا ۱۰شهریور۱۴۰۰).

در کرمانشاه، رئیس مرکز بهداشت از تعطیلی برخی از مراکز واکسیناسیون در شهر کرمانشاه به‌دلیل کمبود واکسن خبر داد و گفت: سه مرکز واکسیناسیون از امروز چهارشنبه تا اطلاع بعدی تعطیل است (ایرنا ۱۰شهریور۱۴۰۰).

در کرمان، عضو هیأت علمی دانشگاه پزشکی گفت: «مسأله مهمتر از دلتا، لاندا است که در پشت مرزهای ماست و موارد مشکوکی در ایران دیده شده است. فکر می‌کنم پیک دلتا به لاندا وصل شود» (ایسنا ۱۰شهریور۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰شهریور۱۴۰۰ (۱سپتامبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e76915d-d25b-4bf4-ba90-6a5c728ba8bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات