728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

  • به‌رغم هشدارهای کارگزاران رژیم نسبت به پیک چهارم، رژیم در خرید و اکسن تعلل و فریبکاری می‌کند. تولید واکسن نیز در اختیار بیت خامنه‌ای و پاسداران است. امروز قانعی فاش کرد واکسن میلاد نور مرتبط با وزارت دفاع است. دستگاهی که تحت هژمونی سپاه است. واکسن برکت نیز توسط ستاد اجرایی فرمان خمینی تولید می‌شود.
  • نمکی: مازندران با بیش از ۱۱۰۰بستری ملتهب است. فوتیهای شمال قابل‌قبول نیست. در گلستان و گیلان نگران خیز بیماری هستیم. در جنوب به‌ویژه هرمزگان افزایش مختصری داریم. اگر گرفتار ویروس سرکش‌تر شویم، آوار سنگینی خواهد داشت.
  • محرز: زنگ خطر آغاز پیک چهارم بیماری به صدا درآمده است، در شرایط فعلی تنها راه مهار کووید-۱۹ واکسیناسیون است.
  • حریرچی: ما در تهران روزانه ۱۸۰۰ الی ۲۰۰۰ بستری داریم که ۵۴۰نفر در icu هستند و اینها رقم مهمی هست.
  • دانشگاه علوم پزشکی اهواز: در یک ماه گذشته، در خوزستان بروز بیماری و تعداد مثبت کرونا، تقریباً دو برابر شده است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۸بهمن۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۸شهر از ۲۰۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۷۶۱۳نفر، در البرز به ۵۳۲۳نفر، در اردبیل به ۲۵۷۷نفر، در اصفهان به ۱۳۱۴۰نفر، در ایلام به ۲۱۴۶نفر، در تهران به ۵۰۲۲۶نفر، در خراسان جنوبی به ۱۹۷۱نفر، در خراسان شمالی به ۳۱۹۳نفر، در زنجان به ۲۲۳۰نفر، در سمنان به ۳۰۶۵نفر، در فارس به ۶۲۷۷نفر، در قم به ۸۰۴۵نفر، در کرمان به ۴۵۸۴نفر، در کرمانشاه به ۴۲۸۴نفر، در گلستان به ۵۲۷۵نفر، در گیلان به ۷۳۸۶نفر، در لرستان به ۸۳۶۸نفر و در مازندران به ۸۳۹۲نفر رسیده است.

نمکی وزیر بهداشت رژیم با تأکید بر این‌که اگر «گرفتار ویروس مهاجم‌تر و سرکش‌تر شویم، آوار سنگین بیشتری خواهد داشت» گفت: «مازندران، استان ملتهبی است و بیش از ۱۱۰۰ بستری در این استان داریم. موارد فوتی در استانهای شمالی باز هم رقم‌های غیرقابل قبولی است. در استان گلستان، گیلان باز هم نگران خیز بیماری هستیم و در استانهای جنوبی باز هم شاهد افزایش مختصری هستیم. به‌خصوص در هرمزگان» (ایرنا ۸بهمن). محرز عضو علمی ستاد کرونا نیز با تأکید بر این‌که «زنگ خطر پیک چهارم بیماری به صدا درآمده است» گفت تنها راه مهار بیماری کووید-۱۹ واکسیناسیون است» (ایسنا ۸بهمن).

به‌رغم این هشدارها رژیم آخوندی در خرید و اکسن هم‌چنان به تعلل، پنهان‌کاری، دروغگویی و فریبکاری ادامه می‌دهد. تولید واکسن داخلی نیز چه با اهداف سیاسی و سرکوبگرانه و چه به‌دلیل سودجویی و کلاشی، در اختیار بیت خامنه‌ای و سپاه پاسداران است. امروز قانعی، دبیر کمیته علمی ستاد کرونا فاش کرد «واکسن سوم با نام میلاد نور» که «در نوبت ورود به فاز مطالعات انسانی است»، «مرتبط با وزارت دفاع است» (ایسنا ۸بهمن) دستگاهی که تحت هژمونی سپاه پاسداران قرار دارد. واکسن موسوم به برکت نیز توسط ستاد اجرایی فرمان خمینی که تحت کنترل مستقیم خامنه‌ای است تولید می‌شود.

از سوی دیگر به‌نوشته روزنامه حکومتی جهان صنعت ظریف از خرید «تعداد قابل توجهی واکسن اسپوتنیک روسی» خبر داد در حالی‌که «این واکسن نه‌تنها مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی نیست بلکه مسئولان وزارت بهداشت همگان تا لحظه نگارش این گزارش از تأیید واکسن روسی اظهار بی‌اطلاعی کرده بودند» (جهان صنعت ۸بهمن).

در تهران، حریرچی معاون وزارت بهداشت گفت: «در همین شهر تهران روزانه۱۸۰۰ الی ۲۰۰۰بستری موجود روی تختها داریم که ۵۴۰نفر در icu هستند و اینها رقم مهمی هست. هر گونه ساده‌انگاری می‌تواند این را شعله‌ور کند» (تلویزیون رژیم ۷بهمن).

در خوزستان، «رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آمار مبتلایان در خوزستان از ۶ دیماه به‌صورت محسوسی افزایش پیدا کرده و در این یک ماه، آمار هم بروز بیماری و هم موارد مثبت کرونا، تقریباً دو برابر شده است» (ایسنا ۸بهمن).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «از ابتدای پاندمی کووید۱۹ تاکنون، شمار قربانیان در فارس به ۳۱۲۶ و در شیراز به ۱۴۸۳نفر رسیده است. در حال حاضر ۵۳۶بیمار بستری هستند که ۱۰۰بیمار در ICUمراقبتهای ویژه دریافت می‌کنند» (ایسنا ۸بهمن). رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: روند افزایشی بستریها، در فصل سرما و بارش برف و باران باعث طوفانی شدن موج چهارم کرونا در استان می‌شود (خبرگزاری حکومتی مهر ۸بهمن).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «هم‌اکنون از ۱۲۵بستری داریم، ۳۳نفر در ICU هستند و حال ۱۰نفر وخیم است و ۱۱۲۹بیمار در قرنطینه خانگی هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸بهمن).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸بهمن۱۳۹۹ (۲۷ژانویه۲۰۲۱)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e550dee-bb20-4080-ac9e-e16f75dbbe21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات