728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

صنعت پتروشیمی و مشکلات آن

-

پتروشیمی ایران
پتروشیمی ایران
رژیم آخوندی در نیمه اول سال92تنها ۴.۸۴میلیارد دلار محصولات پتروشیمی به کشورهای دیگر صادر کرده است درصورتی‌که از درآمد صادارت این محصول، 13میلیارد دلار را برای کل سال 92 در نظر گرفته است. افت صادرات محصولات پتروشیمی و درآمد حاصل از آن باعث تعطیلی برخی واحدهای تولیدی شده است و در آینده نیز تعدادی دیگر از واحدهای مربوط به آن تعطیل می‌شود.
صنعت پتروشیمی در زمینه محصولات با مشکلات عمده‌ای نظیر کمبود مواد اولیه، تعطیلی عمده مراکز نگهداری آن و همچنین از دست دادن بازار فروش محصولات پتروشیمی است، به این مشکلات باید رکود بازار داخلی آن را نیز اضافه کرد.
 دبیر انجمن صادرکنندگان فرآورده‌های پتروشیمی یکی از مشکلات این صنعت را مشکل با دولت می‌داند و می‌گوید: ”تا وقتی مشکلات صنعت پتروشیمی با دولت حل نشود، صادرات فرآورده‌های پتروشیمی هم‌چنان روند کاهشی خواهد داشت“.
این کارگزار رژیم می‌گوید در شش ماه نخست امسال میزان صادرات فرآورده‌های پتروشیمی 13درصد بوده است که به نسبت صادرات سال گذاشته 5 تا 15درصد کاهش یافته است. در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی، می‌بایست مشکلات سوییفت و سهولت در نقل و انتقال پول صادرات را نیز اضافه کرد. فساد و رانت‌خواری ایادی فاسد و دزد رژیم در این صنعت نیز بیداد می‌کند تا جایی که روزنامه جوان ارگان سپاه 27مهر در یک تصفیه حساب و جنگ باندی در مورد فساد و رانتخواری کارگزاران رژیم در صنعت پتروشیمی نوشت: ”مسئولان در تفکیک پتروشیمی به بالادست و پایین دست توان خود را روی بالادست گذاشته و توجه چندانی به پایین دست نداشته و طوری برنامه‌ریزی کرده‌اند که سودهای کلان به حساب برخی سرمایه‌گذاران و البته بخشی از سهامداران واریز شود“.
ارگان سپاه پاسداران به دست داشتن دولت در این فساد بزرگ مالی و اقتصادی و حراج کردن محصولات پتروشیمی اشاره می‌کند که دولت ضدمردمی در راستای تسهیل سود بادآورده برای چپاولگران رژیم، معافیت مالیاتی بر گاز مورد استفادهٴ پتروشیمی وضع می‌کند و در این چپاول همدست غارتگرانی است که بر صنعت پتروشیمی چنگ انداخته‌اند
واقعیتی که در زمینه مشکلات صنعت پتروشیمی از جمله صادرات محصولات آن وجود دارد این است که تحریمهای بین‌المللی   در کاهش صدور محصولات پتروشیمی اثر دارد، اما نمی‌توان همه مشکلات این صنعت را تماماً به مسأله تحریم مصادره کرد، مشکل اصلی در این صنعت در سوء مدیریت و فساد دولت ضد‌مردمی و کارگزاران آن است که نقش مهمی را در زمینه رکود در صنعت پتروشیمی ایفا کرده است. بی‌دلیل نیست که آن کارگزار رژیم پیش از این‌که مشکل در صنعت پتروشیمی را به مسأله تحریمها ربط بدهد، دولت را مقصر روند کاهش صادرات فرآورده‌های پتروشیمی می‌داند.
اما کارگزاران رژیم برای لاپوشانی ضعف مدیریت و غارتگری ایادی رژیم همه مشکلات را به مشکل تحریم مصادره می‌کنند و نمی‌گویند خودشان چه بلایی بر سر یکی از صنایع ملی درآورده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1dd6647a-dd08-4d17-b49c-5afeeb7f6c2a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات