728 x 90

اخبار افغانستان,

تظاهرات مردم هرات افغانستان علیه رژیم ایران + تصویر

-

تظاهرات مردم هرات افغانستان علیه رژیم ایران
تظاهرات مردم هرات افغانستان علیه رژیم ایران
جمعی از مردم هرات در غرب افغانستان در مقابل کنسولگری رژیم ایران در این شهر تظاهرات کردند و رفتار توهین‌آمیز مأموران انتظامی با مهاجران افغان در ایران را محکوم کردند.
 
 
سه روز پیش، نیروی انتظامی شهر شیراز «مکشوفاتی» از فعالیتهای ۴۸ ساعته این نیرو شامل اموال سرقت شده، مواد مخدر، مشروبات الکلی و هم‌چنان «دستگیری اتباع بیگانه» را در فضای باز به نمایش گذاشت.
 
 
در تصاویری که از سوی خبرگزاری حکومتی ایسنا منتشر شده و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود افرادی که ظاهراً مهاجرین افغان هستند در داخل یک حصار آهنی با سقف باز دیده می‌شوند و بعضی از آنها چشم‌بند دارند. انتشار این تصاویر موجی از خشم و انزجار را در میان کاربران برانگیخته است.
 
 
تظاهر کنندگان در برابر کنسولگری رژیم ایران در هرات، این عملکرد مأموران انتظامی در قبال مهاجرین افغان را شدیداً محکوم کردند و آن را عمل غیرانسانی و اسلامی خواندند.
 
 
خلیل پارسا هماهنگ‌کننده نهادهای مدنی در هرات گفت: «این عملکرد پلیس انتظامی یک اقدام توهین‌آمیز و ضدارزش‌های انسانی است ».

 
 
معترضان تأکید کردند حکومت افغانستان باید این بدرفتاری با مهاجران افغان را محکوم و به نهادهای بین‌المللی حقوق‌بشر شکایت نماید.

 
 
وزارت امور مهاجرین افغانستان، روز یکشنبه خواستار توقف رفتار توهین‌آمیز با مهاجران افغان در ایران شد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c72b05e-0a9b-4545-8098-bc6e2cd36b5c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات