728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه,

مردم حماه با بدن‌های خود مانع پیشروی تانکها می‌شوند

-

مقاومت مردم سوریه در برابر تانکها
مقاومت مردم سوریه در برابر تانکها
آنچه در حما و در جریان تهاجم تانکها به مردم بی‌سلاح گذشت، سوژه گزارش خبرنگاران و رسانه‌های مختلف است. هم ابعاد جنایت بشار اسد و هم مقاومت مردم در برابر این جنایت و وحشی‌گری مورد توجه گسترده قرار گرفته است. گزارشی از سی.ان.ان

تانکها اول صبح وارد شهر شدند و سربازان شروع به تیر اندازی بسوی مردم کردند، اما دولت به نحو دیگری وقایع را بازگو می‌کند. دولت می‌گوید که باندهای مسلح که به تیربار و موشک‌انداز مسلح هستند و بر روی سقف خانه‌ها مستقر شده‌اند، در حال حمله به شهروندان عادی هستند.

خبرنگار سی.ان.ان ضمن رد این ادعا می‌گوید:
تانکها ناگهان شروع به شلیک کردند، و مردم به خیابانها سرازیر شدند. آنها یا در تلاش بودند تا پناه بگیرند، و یا می‌خواستند از بدن خود برای ممانعت از پیشروی تانکها استفاده کنند. بعد از این نیروهای امنیتی شروع به تیراندازی کور کردند. آمار کشته‌شدگان در شهر حماه به‌طور مداوم افزایش می‌یافت.
حملات مشابه در شهرهای دیگر هم صورت گرفت. گزارشهای متعددی از مرگ شهروندان عادی وجود دارد.

تظاهرکنندگان گفته بودند می‌خواهند از ماه مبارک رمضان استفاده کنند تا تظاهراتهای ضدحکومتی را افزایش بدهند. اما به‌نظر می‌رسد که این حمله اخیر پاسخی از سوی دولت به این تصمیم باشد.

مجری: مردم شهر حماه رنج بسیاری کشیده‌اند، آنها به مدت یک ماه تحت محاصره بوده‌اند و حالا به آنها حمله شده است، پس این نشان می‌دهد که آنها بسیار شجاع هستند. آیامی‌توانی دلیل مقاومت آنها را برای ما توضیح بدهی؟
خبرنگار: به‌رغم آن که ارتش حماه را تحت محاصره خود قرار داده بود ما باز شاهد عظیم‌ترین تظاهراتها، به‌خصوص در روزهای جمعه در این شهر بودیم.

ما به‌طور مکرر از تظاهرکنندگان سؤال کردیم که چرا هنوز به تظاهراتهای خود ادامه می‌دهند؟ آنها هم به ما پاسخ می‌دادند که انتخاب دیگری ندارند. … آنها می‌گویند که رژیم حاکم افراد بسیاری را به‌طور خشونت‌آمیز کشته است، پس آنها می‌باید به مقاومت خود ادامه بدهند.. … .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c5e5273-6cac-456c-9cc5-6da4fe6f81cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات