728 x 90

سخنرانی انیسه بومدین، بانوی اول پیشین الجزایر در بزرگداشت شهیدان سر‌به‌دار - سی‌امین سالگرد قتل‌‌عام ۶۷

انیسه بومدین، بانوی اول پیشین الجزایر
انیسه بومدین، بانوی اول پیشین الجزایر

خانم رئیس‌جمهور، خانمها و آقایان،

همه چیز گفته شد مگر این‌که بگویید که باید همه سهم خودمان را ایفا کنیم و از شما و تلاشهای شما برای کسب حقیقت حمایت کنیم و مانع از این بشویم که بیگناهان قتل‌عام شوند بدون هیچ تنبیهی برای عاملان. ما در اینجا هستیم که درود بفرستیم به اراده شما و محکوم کنیم قتل‌عامی را که رژیم ایران در دوران خمینی مرتکب شد و سالها مخفی کرد. فقط رژیم نبود که مخفی کرد، بلکه رسانه‌ها و رسانه‌های بین‌المللی نیز سکوت کردند. دستان رژیم ایران به این قتل‌عام آلوده است. می‌گویند که حقیقت در ته چاه است ولی خوشبختانه همیشه بیرون می‌آید.

در ۱۹۸۸ رژیم حدود ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی را اعدام کرد. این حمام خون در پایان ژوئیه ۱۹۸۸ تا پاییز ادامه داشت. ۳نوع قربانی این قتل‌عام وجود دارد، آنهایی که زندانی بودند و حکم زندان گرفته بودند. کسانی که دوران محکومیت خود را سپری کرده بودند و هنوز زندانی بودند و کسانی که آزاد شده بودند و مجدداً برای این قتل‌عام دستگیر شدند. اکثر آنها وابسته به مجاهدین خلق ایران بودند و همه شهادت‌ها نیز بر این دلالت دارد. از آنها سؤال می‌شد که آیا به سازمان مجاهدین وفادار هستند؟ اگر زندانی حاضر نبود با رژیم علیه مجاهدین همکاری کند در نتیجه یک علامت سمپاتی نسبت به سازمان محسوب می‌شد و وی در نتیجه از نظر آنها شایسته مرگ فوری می‌شد. وظیفه این کمیته این بود که مشخص کند که آیا زندانی یک محارب است یا نه چرا که از نظر رژیم وقتی مخالف خمینی باشی مرتدی و محارب. در جریان این تابستان تراژیک ۱۹۸۸، صدها جسد در گورهای جمعی خاک شدند و خانواده‌ها از محل آنها خبر ندارند. اینها در اکثر شهرهای بزرگ و از جمله در تهران صورت گرفت. بعضی از نزدیک‌ترین افراد به خمینی نسبت به این وحشیگری اعتراض کردند و نوشتند مثل منتظری که ۱۰سال به‌عنوان جانشین خمینی معرفی شد.

در زمان این جنایت علی خامنه‌ای، ولی‌فقیه فعلی، رئیس‌جمهور بود تا ژوئن ۱۹۸۹ و علی‌اکبر رفسنجانی(برادرخوانده خمینی) رئیس مجلس بود، حسن روحانی هم که امروز خودش را یک مدره معرفی می‌کند و فکر می‌کند که مردم حافظه ندارند، در آن موقع معاون فرمانده نیروهای مسلح بود و از ۱۹۸۲ عضو شورای عالی دفاع و شورای مرکزی لجستیک جنگ بود و در این پستها کاملاً در جریان همه قتل‌عام بود و سکوت او از او یک شریک این جنایت می‌سازد.

خانم رجوی، ما به شجاعت شما و از این‌که تشنه حقیقت هستید درود می‌فرستیم چرا که شما تلاش می‌کنید که این سکوت کرکننده این ۳۰سال گذشته بالاخره بشکند و بالاخره شاهد باشیم که مسئولان این جنایت وحشتناک که بر مردان و نوجوانان و زنان باردار و بی‌دفاع اعمال شده است افشا و مجازات شوند. شما خواستار آن هستید که سازمان ملل یک تحقیقات مستقل در مورد این قتل‌عام انجام دهد. نویسنده فرانسوی رومن رولان که جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۱۵ دریافت کرد نوشت: «جهان از کمی حقیقت و بسیاری دروغ تغذیه می‌کند».

مریم رجوی، از شما تشکر می‌کنم که با دروغ می‌جنگید و از حقیقت دفاع می‌کنید از صمیم قلب با شما هستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ac26618-7dd3-41d7-bfaf-0bf38f74881f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات