728 x 90

سازمان اطلاعات داخلی انگلستان: تهدیدات ایران افزایش یافته است

کن مک‌کالوم، رئیس سازمان اطلاعات بریتانیا «ام‌آی ۵»
کن مک‌کالوم، رئیس سازمان اطلاعات بریتانیا «ام‌آی ۵»

العربیه روز سه‌شنبه ۱۷ مهر به‌نقل از سازمان اطلاعات داخلی انگلستان نوشت: تهدیدات ایران افزایش یافته است

رئیس «ام‌آی ۵»: از ژانویه ۲۰۲۲ میلادی ۲۰ توطئه بالقوه خطرناک ایران را خنثی کردیم.

کن مک‌کالوم، رئیس سازمان اطلاعات بریتانیا «ام‌آی ۵»، نسبت به افزایش تهدیدات ایران در حالی هشدار داد که قدرت گرفتن «داعش» بار دیگر شهروندان بریتانیایی را به خطر انداخته است. او هم‌چنین می‌گوید فعالیت‌های خطرناک روسیه برای قتل و خرابکاری نیز بیشتر شده است.

به گزارش «گاردین»، مک‌کالوم گفت: «حکومت ایران، بدون وقفه در حال توطئه در بریتانیا بوده، از ژانویه امسال تاکنون ما پنج توطئه را کشف کرده‌ایم که تعداد عملیات حکومت ایران در بریتانیا از ژانویه ۲۰۲۲ تاکنون به بیست مورد رسیده است».

رئیس «ام‌آی ۵» گفت: «عوامل جمهوری اسلامی از باندهای تبهکار داخلی به‌عنوان «گروه‌های نیابتی» برای تهدید، ارعاب یا اقداماتی علیه مخالفان حکومت در بریتانیا استفاده می‌کنند».

به گفته او سازمان اطلاعات نظامی روسیه نیز اقدامات خرابکارانه خود را در بریتانیا افزایش داده است.

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی بریتانیا می‌گوید میزان فعالیت‌های این سازمان در یک سال گذشته برای مقابله با تهدیدات امنیتی ایران، روسیه، چین و دیگران نزدیک به پنجاه درصد افزایش یافته است.

به گفته مک‌کالوم جنگ در غزه و با حزب‌الله تاثیراتی در امنیت داخلی بریتانیا گذاشته است ولی الزاماً به افزایش توطئه‌های تروریستی مرتبط با آن منجر نشده اما در مجموع در یک دوره کوتاه شاهد افزایش فعالیت‌های تروریستی بوده‌ایم. او هم‌چنین گفت افزایش تهدیدات ایران در بریتانیا از زمان اعتراضات سراسری در سال ۱۴۰۱ به «هشداری جدی» برای این سازمان بدل شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18eb5864-ce52-40eb-80ce-4b04e2b302db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات