سقوط ارزش ریال در برابر دلار آمریکا، یکبار دیگر چهره اقتصاد بحرانزده ایران در حاکمیت آخوندها را به نمایش گذاشت.
در هفتهای که گذشت، ارزش برابری ریال در برابر دلار آمریکا، نزدیک به ۱۵درصد سقوط کرد و آشفتگی در اقتصاد ایران تحت حاکمیت آخوندی را دوچندان کرد.
کارشناسان و منابع خبری، علت نوسان شدید در بازارر ارز و طلا را متوقف شدن فعالیتهای بانکهای رژیم در برخی کشورها از جمله در امارات بهخاطر تحریمهای بینالمللی عنوان کردند.
خبرگزاری ایلنای رژیم گفت: بالارفتن ناگهانی نرخ ارز که از روز یکشنبه هفته جاری بازار نقل و انتقالات بانکی کشور را دچار آشفتگی کرده بود، همچنان ادامه دارد و به نظر میرسد که تا مرز انفجار نیز پیش خواهد رفت.
سؤال این است که چرا این روند منجر به سقوط ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی بهویژه دلار شده است.
در همین حال محمود بهمنی رئیس بانک مرکزی رژیم روز پنجشنبه اعلام کرد که با دخالت دولت، تا هفته آینده نرخ دلار متعادل خواهد شد.
این در حالی است که پیش از این وزیر اقتصاد دولت پاسدار احمدینژاد از عدم دخالت دولت در بازار ارز خبر داده بود.
تحلیلگران و رسانههای خبری، بیثباتی در بازار ارز را همچنین ناشی از تحریمهای جهانی علیه رژیم آخوندی عنوان میکنند.
روزنامه واشنگتن پست روز پنجشنبه نوشت: در ماههای اخیر امارات متحده عربی و دوبی، بهخاطر فشارهای آمریکا از ارائه خدمات مالی به رژیم ایران خودداری میکنند
زیر فشار آمریکا در ارائه خدمات مالی به ایران همچون گذشته عمل نمیکند.
واشنگتن پست مینویسد: در نتیجه اعمال محدودیت از سوی امارات، بازرگانان ایرانی که برای دور زدن تحریمها از حواله مالی استفاده میکردند، بیش از پیش با مشکل مواجه شدهاند.
اما آنچه که در این میان قابلتوجه است، نقش دولت پاسدار احمدینژاد در ایجاد این بحران در بازار ارز و اهدافی که دنبال میکند میباشد.
در هفتهای که گذشت، ارزش برابری ریال در برابر دلار آمریکا، نزدیک به ۱۵درصد سقوط کرد و آشفتگی در اقتصاد ایران تحت حاکمیت آخوندی را دوچندان کرد.
کارشناسان و منابع خبری، علت نوسان شدید در بازارر ارز و طلا را متوقف شدن فعالیتهای بانکهای رژیم در برخی کشورها از جمله در امارات بهخاطر تحریمهای بینالمللی عنوان کردند.
خبرگزاری ایلنای رژیم گفت: بالارفتن ناگهانی نرخ ارز که از روز یکشنبه هفته جاری بازار نقل و انتقالات بانکی کشور را دچار آشفتگی کرده بود، همچنان ادامه دارد و به نظر میرسد که تا مرز انفجار نیز پیش خواهد رفت.
سؤال این است که چرا این روند منجر به سقوط ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی بهویژه دلار شده است.
در همین حال محمود بهمنی رئیس بانک مرکزی رژیم روز پنجشنبه اعلام کرد که با دخالت دولت، تا هفته آینده نرخ دلار متعادل خواهد شد.
این در حالی است که پیش از این وزیر اقتصاد دولت پاسدار احمدینژاد از عدم دخالت دولت در بازار ارز خبر داده بود.
تحلیلگران و رسانههای خبری، بیثباتی در بازار ارز را همچنین ناشی از تحریمهای جهانی علیه رژیم آخوندی عنوان میکنند.
روزنامه واشنگتن پست روز پنجشنبه نوشت: در ماههای اخیر امارات متحده عربی و دوبی، بهخاطر فشارهای آمریکا از ارائه خدمات مالی به رژیم ایران خودداری میکنند
زیر فشار آمریکا در ارائه خدمات مالی به ایران همچون گذشته عمل نمیکند.
واشنگتن پست مینویسد: در نتیجه اعمال محدودیت از سوی امارات، بازرگانان ایرانی که برای دور زدن تحریمها از حواله مالی استفاده میکردند، بیش از پیش با مشکل مواجه شدهاند.
اما آنچه که در این میان قابلتوجه است، نقش دولت پاسدار احمدینژاد در ایجاد این بحران در بازار ارز و اهدافی که دنبال میکند میباشد.