728 x 90

-

قطر با حفر چاه افقی دوازده کیلومتری، نفت را از چاههای مشترک با ایران می‌کشد

-

چاههای نفت
چاههای نفت
بررسی تولید نفت و گاز در میادین مشترک با کشورهایی چون عربستان، امارات متحده عربی و قطر از سوی کارشناسان نشان می‌دهد که این کشورها نه تنها از ایران جلوتر هستند، بلکه قطر به‌دلیل تعلل رژیم، به منابع هیدورکربوری هم رسیده است.

غلامحسن حسن تاش از کارشناسان رژیم در یک میزگرد نفتی در تهران گفت:
«ما بیست‌و هشت میدان مشترک با کشورهای همسایه داریم، در پارس جنوبی که بزرگترین میدان مشترک ایران است، قطر روزی سیصد و شصت میلیون مترمکعب گاز برداشت می‌کند و ما دویست و ده میلیون مترمکعب برداشت می‌کنیم».

در میادین مشترک با امارات متحده عربی هم، امارات صد و سی و شش هزار بشکه نفت تولید می‌کند اما رژیم پنجاه‌و شش هزار بشکه تولید دارد.

این موضوع در مورد میادین مشترک با عربستان هم صدق می‌کند به‌طوری که عربستان از میادین مشترک چهارصدو‌پنجاه هزار بشکه نفت تولید می‌کند اما رژیم چهل‌و دو هزار بشکه نفت تولید دارد. یعنی کمتر از یک دهم عربستان سعودی، اما در مورد قطر مسأله جدی‌تر است. قطر با دوازده کیلومتر حفاری افقی در لایه نفتی پارس جنوبی روزانه چهارصد و پنجاه هزار بشکه نفت از آن برداشت می‌کند، در حالی که برداشت رژیم صفر است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/135ad4ad-18d5-4442-94ed-54a8e2240d7c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات