728 x 90

پیش به سوی ایران‌ِ آزاد

نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری پس از سرنگونی شاه به چه سرنوشتی دچار شد؟ خمینی با یک فتوا وارد شد و از مشارکت آقای مسعود رجوی که کاندید گروه‌ها، سازمانهای انقلابی و جوانان و زنان و اقلیت‌های قومی و مذهبی ممانعت کرد، علتش این بود که خمینی برای بقای حکومتش نیاز به انحصارطلبی مطلق داشت و حضور کسی که طیف گسترده‌یی از نیروهای اجتماعی از او حمایت کرده بودند برایش قابل‌تحمل نبود و در حالی که گفته بود در انتخابات دخالت نمی‌کند، دخالت کرد و مسعود رجوی را به بهانه رأی ندادن به قانون اساسی از کاندیداتوری حذف کرد.

 

وقتی نگاهی به روند بازی انتخابات در رژیم آخوندی بیاندازیم یک چیز واضح است. انتخاباتی در کار نیست آنچه که ولی‌فقیه می‌خواهد با ترفندهای مختلف باید اعمال شود.

در سال۸۸ خامنه‌ای قصد داشت به رونمایی دروغین اصلاحات در نظامش توقف بزند، او پاسدار احمدی‌نژاد را از صندوق بیرون کشید، قیام مردم ایران ارکان نظامش را به‌لرزه درآورد و از آن‌روز بازی و فریبی به‌نام انتخابات هر روز رسواتر شد. تا جایی که در بهار ۱۴۰۰ مردم ایران رأی دادن به این نظام جنایتکار را این‌گونه توصیف کردند.

 

یک هموطن: وقتی خامنه‌ای و رفسنجانی رئیس‌جمهور این ممکت بودند چه گلی به سر مردم ایران زدند که الآن جلاد سال۶۷ با شش کلاس سواد میخواد اون گل را بر سر مردم بزنه. جمهوری اسلامی انتخاب من و امثال من نخواهد بود. رأی بی‌رای لطفاً انگشت در خون شهدای آبان نزنید. زنده‌ام به عشق نابودی جمهوری آخوندی، زنده باد ایران و ایرانی

مادران شهید قیام محمد حسین قنواتی: ما مادران آبان رأی نمیدیم. . ما دلمان پر از خشمه و پر از درده...

 

صدای مردم ایران کجا شنیده می‌شود؟ کجا از مردم ایران با هر عقیده و مرام و مذهبی به‌صورت یک‌سان دفاع می‌شود؟ کجا تمام تلاش اعضا و شرکت‌کنندگان در آن برای رساندن فریاد آزادیخواهی مردم ایران به گوش جهانیان برجسته می‌شود؟ با نگاهی کوتاه و گذرا به گردهمایی سالانه‌ٔ مقاومت ایران برای آزادی می‌توان به این پرسش‌ها پاسخ داد. گردهمایی ایران‌ِ آزاد، صدای در گلو خفه‌شده‌ٔ مردم ایران را فریاد می‌کند. گردهمایی ایران‌ِ آزاد دادخواه خون شهیدان راه آزادی‌ست از قتل‌عام تابستان ۶۷ تا آبان خونین ۹۸. صدایی برای آزادی ایران. شرکت در این گردهمایی، هم‌صدایی برای ایرانی آزاد است. صدای مادران شهیدان قیام را اینجا می‌توان فریاد کرد. می‌توان از حق کودکان کار گفت، می‌توان فریاد نفی تبعیض و نابرابری علیه زنان را شنید و می‌توان برای ایرانی آزاد و آباد گامهای بلند و عملی برداشت. پیش به سوی گردهمایی ایران‌ِ آزاد ‍۱۹تیر۱۴۰۰.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/130491c1-7015-4c3e-b34e-d946fb8fe3b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات