728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۷هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۷هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

وزارت بهداشت رژیم اذعان می‌کند هیچیک از وعده‌های رژیم در مورد واکسن در سال۹۹ محقق نشد

 

  • جهانپور: ۲.۸میلیون واکسن کرونا تا پایان۹۹ تحویل نشد. از یک میلیون واکسن روسی۴۲۰هزار تحویل شد. تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی در ایران با تأخیر مواجه است. تحویل ۳۷۵هزار واکسن از هند انجام نشد و واکسیناسیون ۱.۳میلیون نفر صورت نگرفت.
  • معاون ستاد کرونا در تهران: بستریها ۱۵درصد افزایش یافته و مرگ و میر در دو هفته گذشته بیشتر شده است.
  • دانشگاه پزشکی اهواز: ۲۵درصد فوتیهای خوزستان کمتر از یک روز بیمارستان هستند. اغلب یا فوت شده به مراکز درمانی آمده و یا یکی دو ساعت در بیمارستان می‌مانند.
  • دانشگاه پزشکی قم: روز گذشته ۳۴درصد تست‌ها PCR در قم مثبت شده در حالی که در هفته‌های قبل این عدد کمتر ۸درصد بود.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۵فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۲۲شهر از ۲۳۷هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۹۳۱۸نفر، در البرز به ۵۸۹۸نفر، در اصفهان به ۱۵۴۲۰نفر، در بوشهر به ۲۴۰۹نفر، در تهران به ۵۵۱۵۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۹۱۵نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۴۴۵نفر، در خوزستان به ۱۳۶۶۹نفر، در سمنان به ۴۰۴۵نفر، در قزوین به ۲۶۸۹نفر، در قم به ۸۶۳۵نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۸۰۹نفر، در لرستان به ۱۰۰۱۳نفر، در مازندران به ۱۰۱۳۵نفر، در هرمزگان به ۲۶۲۰نفر و در همدان به ۵۴۶۸نفر رسیده است.

 

جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو اذعان کرد وعده‌های رژیم در مورد واکسن در سال۹۹ همه پوچ بوده و محقق نشده است. او که تلاش می‌کرد با فرافکنی تقصیر را به گردن دیگران بیاندازد گفت: «تا پایان۹۹، تحویل دو میلیون و ۸۰۰هزار دز از سوی تأمین کنندگان مختلف، وعده داده شد ولی عملاً محقق نشد... از یک میلیون دز وعده داده شده واکسن روسی ۴۲۰هزار دز عملیاتی شد، ۳۷۵هزار دز واکسن از هند که تا پایان اسفند باید تحویل می‌شد با ممانعت دادستانی هند مواجه شد. یک میلیون و ۳۰۰هزار دز واکسن آسترازنکا نیز با تأخیر در تولید و عرضه مواجه شده و در بازه زمانی طولانی‌تری به دست ما خواهد رسید» و «برنامه‌ریزی واکسیناسیون حداقل یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر تا پایان سال که با لحاظ بسیاری از محدودیتها پیش‌بینی شده بود، عملاً محقق نشد». او میزان افراد واکسینه شده را نگفت که به‌زحمت به ۱۰درصد این عدد می‌رسد. جهانپور افزود «تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی در ایران نیز با تأخیر روبه‌رو خواهد بود» (انتخاب ۵فروردین۱۴۰۰).

 

در تهران، نادری معاون ستاد کرونا با تأکید بر این‌که به‌طور متوسط ۱۵درصد بستریهای افزایش یافته گفت مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا طی هفته آخر اسفند ۹۹ و هفته اول فروردین در تهران افزایش یافته است (همشهری ۵فروردین۱۴۰۰).

 

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «۲۵درصد فوتیهای کرونایی خوزستان کمتر از یک روز در بیمارستان هستند. اغلب این بیماران یا فوت شده به مراکز درمانی آمده و یا یکی دو ساعت در بیمارستان می‌مانند. پیک‌سوم بسیار سنگین‌تر از پیک‌های اول و دوم بود و سوش غالب آن انگلیسی است، اخیراً از ۲۵ نمونه که بررسی کردیم ۲۱مورد کرونای انگلیسی بود. در سه روز اخیر میزان مراجعه به بیمارستانها نسبت به سه روز قبل، ۲۶درصد افزایش یافته است» (ایرنا ۵فروردین۱۴۰۰).

 

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی اصفهان گفت در ۲۴ساعت گذشته بجز منطقه کاشان «۱۹۲۰ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه مراجعه کرده‌اند. ۵۷۱بیمار کرونایی بستری هستند. در ۲۴ساعت اخیر ۱۳بیمار کرونایی در مراکز درمانی جان‌باخته‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۵فروردین۱۴۰۰).

 

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «روز گذشته ۳۴درصد تستها PCR مثبت شده در حالی که هفته‌های قبل این عدد کمتر از ۸درصد بوده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۵فروردین۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تاکنون ۳۷۳۸نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. در حال حاضر ۴۴۷بیمار بستری هستند که ۱۳۲نفر در ICU بوده و ۳۲نفر تحت ونتیلاتور هستند» (ایرنا ۵فروردین۱۴۰۰).

 

در آذزبایجان شرقی، مدیر شبکه بهداشت اهر گفت: «تعداد بیماران بستری به‌صورت نگران کننده‌ای در حال افزایش است. در صورت ادامه داشتن این روند وضعیت این شهرستان قرمز خواهد شد» (ایسنا ۵فروردین۱۴۰۰).

 

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «شاهد افزایش۳۰درصدی در شناسایی و بستری بیماران هستیم. تعداد تست‌های مثبت سرپایی که ۳۰درصد بوده به ۵۰درصد رسیده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۵فروردین۱۴۰۰).

 

در لرستان، معاون دانشگاه پزشکی ضمن اشاره به افزایش تستهای مثبت گفت: «سه تا از شهرهای ما نارنجی هست کرونای انگلیسی فعلاً در چهار شهر مشاهده شده و در استان در حال گردش هست» (تلویزیون رژیم ۴فروردین۱۴۰۰).

.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵فروردین۱۴۰۰ (۲۵مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10dcb18c-a102-4ce2-bcf4-0aab5f868c9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات