728 x 90

برجام، زهرخواران رژيم,

تأکید باند رفسنجانی بر نقش خامنه‌ای در زهر خوران هسته ای

-

مذاکرات هسته ای
مذاکرات هسته ای
از شروع جنگ قدرت در آستانهٴ انتخاب خبرگان ارتجاع، برجام و زهر اتمی یکی از ابزارهای اصلی جنگ قدرت در باند نظام بوده است. و با شروع زود هنگام جنگ انتخابات 96 استفاده از این ابزار شدت گرفته است. باند خامنه‌ای و رسانه‌هایش، عقب‌نشینی استراتژیک نظام در جریان مذاکرات هسته‌یی را به گردن باند رفسنجانی و دولت حسن روحانی می‌اندازند و آنها هم متقابلاً دست با ضدحمله می‌زنند:
برجام مسیر غلط -22تیر- تهیه شده توسط نیروی تروریستی قدس: «پیام خامنه‌ای در یک کلام تأیید مشروط برجام بود. مشروط به 9 شرط. با این همه برخی تعابیر نامه نشان می‌دهند خامنه‌ای دغدغه‌مند رخنه‌های برجام و چگونگی اجرای آنند» .

خود خامنه‌ای هم هر بار به صحنه آمده با دود و دمهای به ظاهر ضداستکباری، تلاش کرده است پای خود را از ذلت تسلیم در مذاکرات بیرون کشیده و گناه وضعیت موجود را به گردن باند رقیب بیندازد، اما به امضای برجام که می‌رسد سکوت می‌کند یا به نعل و میخ زده است.

خامنه‌ای: «جمهوری اسلامی تا کجا عقب‌نشینی کنه اینها دیگر دشمنی نمی‌کنند؟ این را بگویند... . خلل و فرجی وجود دارد در برجام که این معایب می‌توانند خودشان را نشان بدهند، ... . من خواهش می‌کنم توجه کنند دقت کنند کسانی که دست اندر کارند. هی نگویید تحریمها برداشته شده، نه. البته برجام را ابتدا نقض نکنید این را همه بدانند. ما نقض نمی‌کنیم برجام را» .

باند رفسنجانی-روحانی در هر مناسبتی مستقیم و غیرمستقیم پای خامنه‌ای را به میان آورده و تأکید می‌کنند همه کارها و امضاها با اجازه و اطلاع او بوده و از مرزسرخهای خامنه‌ای تخطی نکرده‌اند:
تلویزیون رژیم – 21تیر- عراقچی: «معاون وزیر امور خارجه در نهایت با بیان این‌که همهٴ الزامات 9گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اجرایی شدن برجام انجام شده است گفت: الزامات ایشان بعد از اجرای شدن برجام نیز مد نظر دولت است» .

اما خامنه‌ای و باندش بلافاصله در برابر این‌گونه اظهارات واکنش نشان داده‌اند:
تلویزیون رژیم -21تیر- ولایتی مشاور خامنه‌ای: عضو هیأت نظارت بر برجام این را هم گفت که برخی از شروط 9گانه ابلاغ شده از جانب رهبری درباره اجرای کشورمون در برجام عمل نشده، ... » .

باند رفسنجانی- روحانی در واکنش به این اظهارات در یک حمله متقابل، به نقش اخص خامنه‌ای در جریان زهر هسته‌یی تأکید کردند:
روزنامه حکومتی آرمان: 26تیر 95 صالحی: «بنده آن زمان که وزارت‌خارجه بودم فکر کردم باید راه دیگری را باز کنیم و آن مذاکره با آمریکاست. ما دیدیم فرصت مناسبی است و خدمت حضرت آقا رفتیم و این اجازه را گرفتیم و این مسیر باز شد. البته چون حضرت آقا اجازه فرموده بودند خوشبختانه این مسیر ادامه یافت و به نتیجه هم رسید. استراتژی ما همان راهبردی بود که رهبری تعیین فرموده بودند. از همه مهم‌تر این‌که مذاکره‌کنندگان و شخص آقای ظریف بدون اطلاع مذاکره نمی‌کردند. یک مسیر مذاکرات ۱+۵ بود که آقای جلیلی عهده‌دار آن بودند و مسئولیت داشتند که آن مذاکرات در فضای عمومی و با اطلاع افکار عمومی و رسانه‌ها پیش ببرند. یک مذاکره محرمانه بود و قرار بود کسی متوجه آن نشود.

تلویزیون رژیم 17تیر- عراقچی: «وقتی که امر دایر می‌شد بین این‌که آیا ما توافق نداشته باشیم یا این‌که خطوط قرمزمان را بعضی جاهاش را با تشخیص مقامات عالی جابه‌جا کنیم، آنجا دیگر عرض کنم که تصمیم‌گیری با کسانی بود که مذاکرات را به‌صورت خودش هدایت می‌کردند. بله بنابراین این واقعیت هست که ما در دو سه مورد گزارش دادیم که همان‌طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند وزیر خارجه مراجعه کرد و گزارش داد. این‌طور نبود که ما سرخود حرکتی انجام داده باشیم» .

پاسدار رضایی سرکرده پیشین سپاه نیز برای مهار این تخاصم به‌منظور این‌که نقش خامنه‌ای در مسیر زهر خوران نظام بیشتر بارز نشود، ناگزیر به همین واقعیت اذعان کرد و به مهره‌های باند خامنه‌ای هشدار داد: «نیروهای حزب‌اللهی حواسشان باشد در نقد برجام، وارد حریم رهبری نشوند... ما در کشورمان سه برجام داشتیم. یکی برجام مصوب مجلس، دیگری برجام مصوب شورای عالی امنیت ملی و نهایتاً برجام مصوب رهبری که این برجام جامع آن دو برجام دیگر است و در عین‌حال چند نکته‌ی دیگر در بر دارد که ما این برجام را قبول داریم و کسانی که برجام را مورد نقد قرار می‌دهند حواسشان باشد که برجام رهبری را نقد می‌کنند و نه برجام مجلس و شورای عالی امنیت ملی را. حتی نیروهای حزب‌اللهی هم که می‌خواهند خیلی انقلابی باشند نباید وارد حریم رهبری شوند» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/084e0fcc-3e9d-4d16-8016-60ba2ff8317f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات